Przeniesienie napędu
: W ostatni weekend zrobiłem 60 km/ lasem po deszczach. Napędy się załaczają i jest dość dzielny. \'Turbo dziura\' :(
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: buczenie mostów podczas manewrów.
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
V8......... w zakrętach nie radzę dodawania zbyt gazu bo albo tył zawinie, albo przód przeskoczy - ciężar niewywarzonego silnika robi swoje.
5,0
Skrzynia biegów
QUADRA-DRIVE
Jak na moje potrzeby to nawet lepiej, ale :
1. silnik auto ciagnie w trzech zakresach obrotów:
- do 2000 (jazda spokojna),
- do 3200 (nienerwowa dynamika),
- powyżej 3200... dynamika.. też ok, ale głośniej ;)
2. zdarza się, że zwalnianie po dodaniu gazu kończy się zrzuceniem -szarpiącym biegu.
3. generalnie bardzo płynnie zmienia.
2,0
Układ jezdny
WERSJA AMERYKAŃSKA - MIĘKKA KAROCA
Nauczyłem się tym autem podróżować z prędkością 80 km/h - tak dla zwiekszenia bezpieczeństwa na krętych drogach.
ASFALT:
- wybiera w miare przyjemnie dziury, ale na zakrętach kołysanie jest po prostu niebezpieczne !!!
- na prostej drodze, delikatnie pofałdowanej podczas wyprzedzania zdarza mu się przyspieszyć zmianę pasa ruchu.... nie lubię takich niespodzianek. Uczucie jest jakgdyby zawieszenie nie było połączone na sztywno z budą ;)
SZUTER-TWARDA NAWIERZCHNIA z tarką lub małymi wybojami:
Poczytałem o przenoszeniu mocy i .... w praktyce to wygląda tak:
- tył chce wyprzedzić przód i rzuca nim na boki (nawet przy niespiesznym ruszaniu 10-40 km/h
- przy większych prędkościach po prostu tył tańczy atakując przód to z lewej to z prawej strony.
BŁOTO drogi leśne po długich deszczach:
nic nie szarpie, nie wgryza się w nawierzchnie, nic nie stuka, nie przeskakuje - MASZ PO PROSTU WRAŻENIE ŻE PŁYWA
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest to co prawda mercedes 115 - gdzie po chromach było widać obrys auta, jednak można opanować na pamięć te gabaryty. Brakuje fabrycznego parktronika.
W sumie to opadająca maska też wymaga większej czujności przy dojeżdżaniu.
Tylna szyba nie zaklada manewrów w ;) Polsce
Nie dość, że b.szybko się brudzi podczas deszczu to jest wysoko usytuowana.
3,0
Ergonomia
Pakowny wóz.
Podłokietnik powinien byc na równi z oparciem na rękę w drzwiach, a nie jest.
Wkurzająca wolna praca silniczków do ustawiania siedzeń.
BRAKUJE SCHOWKÓW
BRAKUJE uchwytów dla pasażerów drugiego rzędu, zwłaszcza na polnych drogach latają po kabienie.... zupełnie niepotrzebnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, ale do dziś nie wiem o co chodzi z AC gdy na zewnątrz jest powyżej 15 stopni, a temp. wewnątrz ma być np. 19 to AC się uruchamia samoczynne - jakaś inna wersja opcji \'AUTO\'
Błyskawicznie ciepło w zimę, a lato dopiero nadejdzie - zobaczymy jak będzie wtedy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pierwszy rząd - OK, OK, OK
Drugi rząd..... na to pytanie trudno odpowiedzieć bo nikt z tyłu nie narzeka. Wydaje mi się, że trochę mało miejsca na nogi.
5,0
Wyciszenie
silnik mruczy fajnie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto:
- 18 l/100km - jazda bez przekraczania 2000 obrotów podczas ruszania
- 21 l/100km - moralna jazda w Bydgoskich warunkach, w tempie jak pozostali uczestnicy ruchu, z rzadka mały sprincik,
- 25 l/100km - nie ogladanie się na koszty.
Cykl mieszany:
- 13-17 l /100km
trasa:
Warszawa - Bydgoszcz -> 10,2 l/100 km absolutny mój rekord minimum,
zwykle to jest ok 13 l/100
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukuję w moje niemalowane czoło, jest OK - miałem przygodę z chamulcami - muszę wyminić klocki na bardziej trwałe
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pali, jeździ - nie mogę złego słowa powiedzieć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.7 i V8 235KM 173kW
[l/100km]