Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Grand Cherokee II

Lucas, 10 lat temu
Silnik 4.7 i V8 220KM 162kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 206 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 220KM 162kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
3,92
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wykończenie wnętrza, w życiu nie spodziewałem się takiej ergonomii po aucie zza oceanu.
4,0
Całokształt
Ciekawe auto, nie duże jak na SUV'a, dosyć wygodne, dosyć trwałe... Właśnie wszystko jest dosyć lub w miarę... jeśli porównać go do szarej masy, która porusza się po ulicach, jest w miarę ciekawym autem, jednak jeśli chcemy sobie kupić prawdziwe amerykańskie auto, to raczej nie WJ'a. Dlaczego? Po prostu jest ich dużo w naszym kraju a samochód zza oceanu kupujemy żeby się wyróżniać, nawet na tle tych mniej popularnych aut.
Wrażenia
5,0
Silnik
PowerTech V8, wytrzymała jednostka, duży moment obrotowy, spora moc i dobry power plan, to wszystko sprawia, że silnik w tym aucie to moja ulubiona rzecz. A co do charakterystycznego dźwięku V8, to przy seryjnym układzie wydechowym praktycznie go nie ma. Auto jest ciche niczym zwykły europejski econobox.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo mocna skrzynia, z dużym potencjałem, posiada możliwość włączenia piątego biegu. Jedyne do czego można się przyczepić to płynność zmian biegów, mimo tego, że praktycznie niezauważalna, to są automaty które robią to lepiej.
1,0
Układ jezdny
Układ jezdny to zdecydowanie największy problem tego Jeep'a. Prowadzi się okropnie, jest niesterowny (i nie mówię tu o takim typie niesterowności jaki mają niektóre amerykańskie auta), a co najgorsze jest strasznie sztywny! Zawieszenie jest zdecydowanie zbyt twarde, czuć każdą dziurę zdecydowanie bardziej niż w zwykłym aucie osobowym. Jazda tym autem jest po prostu nieprzyjemna. Wiem co mówię, wcześniej jeździłem poprzednią generacją Grand Cherokee, która prowadziła się o niebo lepiej, a zawieszenie zapewniało zdecydowanie większy komfort.
Komfort
3,0
Widoczność
Komfortowe są przednie fotele- w miarę miękkie i wygodne.Ttylna kanapa jest już mniej przyjemnym miejscem, ale też nie jest źle. Źle robi się wtedy, jeśli przejdziemy do przestrzeni wewnątrz auta. Z pozoru spory z zewnątrz Jeep jest okropnie mały w środku. Przestrzeń na nogi, za równo dla pasażerów z przodu jak i z tyłu można porównać do Opla Astry. Dodatkowo komfort obniża twarde zawieszenie, które znacznie wpływa na odczucia kierowcy i pasażerów.
5,0
Ergonomia
Jestem na prawdę pod wielkim wrażeniem. Przy tym aucie Mercedes ML może się schować z tymi swoimi twardymi plastikami i skrzypiącym wnętrzem. Jeep zrobił kawał świetnej roboty jeśli chodzi o ergonomię. Wnętrze jest niczym prosto z niemieckiej limuzyny klasy wyższej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest i działa. Brakuje nawiewów w dachu.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest spora, ale nad głową... jeśli chodzi o nogi to poczujemy się jak w Oplu Astrze.
4,0
Wyciszenie
Jest całkiem dobrze biorąc pod uwagę duże koła i napęd na cztery kapcie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio i przyjemnie, części są tanie niczym barszcz, jest ich mnóstwo na rynku, także tutaj duży plus.
4,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy możliwy wybór średniej wielkości SUV'a w przedziale cenowym 15-20 tyś.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze, puki co wszystko działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki w jakimkolwiek modelu Jeepa wynikają tylko z jednego - z debilizmu właściciela. Jeśli o auto dbamy to jeździmy niezawodnie przez wiele wiele mil.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.7 i V8 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
17,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
26,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Grand Cherokee II