Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Grand Cherokee II

gregbun, 13 lat temu
Silnik 4.7 i V8 220KM 162kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 181 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 220KM 162kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : pisałem wyzej-pieknie pracuje
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony z tego auta choc jest pare motywów do których nie jestem przyzwyczajony.auto użytkuje od 8 miesiecy jako jedno z trzech (pozostałe to bmw;poprzednio zawsze bmw-rózne modele)Jakość amerykańska i \"pomysłowość\" wyraźnie odstaje od niemieckiej,nie mówiąc o awaryjności i eksploatacji ale to auto naprawde ma w sobie cos co sprawia że jazda -zwłaszcza po trudniejszym terenie lub przeszkodach sprawia ogromną frajde!polecam osobom jako drugie,trzecie auto do rekreacyjnej jazdy+zabawy w terenie-broń boze nie kupujcie go jako jedyne auto w rodzinie do długich tras w stylu wyprawy za granice rodzinne,codzienne dojazdy do pracy bo sie załamiecie i potem wystawiacie negatywne oceny-ten typ sie do tego nie nadaje.do powyższych czynnosci polecam zadbane bmw e-39 lub nawet e-36,e-46 koniecznie z automatem!i będzie git! a jeepa do zabawy i na zime.w razie pytań chętnie podziele sie opiniami nordsantos@interia.pl
Wrażenia
5,0
Silnik
pięknie pracuje-dzwięk przy max wcisnieciu kopa chyba nawet fajniejszy niż w bejcach(mniej wyciszony)nie miałem żadnych problemów z silnikiem-równiutka praca zarówno na lpg jak i benzynie-nie bierze oleju,suchutki, choc słyszalem takie opinie ale wymieniam olej regularnie co 8 tys i leje zawsze castrola 5 W 30 edge z rajchu i zero problemów
4,0
Skrzynia biegów
nie ma sie do czego przyczepic-może nie pracuje tak gładko jak w bmw i przy zmianie z P na D lub R słychac jakieś dżwięki ale przecież to ciężarówka a nie limuzyna dla biznesclas...acha konieczna wymiana specjalnego oleju mopar co 30-40 tys-robiliśmy to ze znajomym i sprawa pracochłonna i mało komfortowa(brak kurka spustowego-7 litrów oleju leje ci sie na głowe,potem uzupełniasz nowy przez miarke bagnetu w przedziale silnika o średnicy 1 cm...to własnie ta \"pomysłowośc\"amerykańska)jesli wymian dokonujesz sam-proponuje posilic sie instrukcjami z netu jak to zrobic bo są myki np.mocne osadzenie uszczelki filtra w gnieździe zanim założysz filtr..ze jak ich nie wiesz to gwarantuje że cos ci sie spierd..
4,0
Układ jezdny
ocena dobra ale tez nie ma co porównywac do limuzyn i osobówek-to auto ma inne przeznaczenie-mosty słychać,czasem przy skręcie na rondku jakis dziwny dźwiek z tylnego mostu dochodzi-no ale tak jak pisałem powyżej-dramatu z tego nie robie-traktuje to auto jak ciężarówke do zabawy-choc nie zaniedbuje
Komfort
5,0
Widoczność
bez zastrzeżeń-siedzi sie wysoko i panuje nad okolicą-ze wszystkich stron dobra-no może cofanie na parkingach jest trudne ale tak jak wyżej-do zakupów i jazdy po zatłoczonym mieście proponuje inne auta które sa do tego przeznaczone
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką,wskazniki czytelne,obsługa banalna-w 10 min idzie wszystko zjażyc przy bogato bajerowej wersji limited lub overland
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
no tu przecietnosc-klima chodzi jak chce-nie moge do dzis jej rozszyfrowac-w lato wyjezdzasz z parkingu a pod autem kałuża 3 litry płynu...na poczatku jestes w szoku ale radze sie przyzwyczaic ten typ tak ma-to skrapla sie woda po pracujacej klimie...no cóz kolejna ciekawostka
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mega dużo i wygodnie,bagaznik wielki a po złozeniu tylnej kanapy mozna tam spac i jeszcze wziac ze dwie laski żeby ogrzały w nocy na wyprawie
4,0
Wyciszenie
słychac mosty,przy szybszej jezdzie szum opon i wiatru ale w ciężarówkach to normalne-chcesz medytowac podczas jazdy lub słyszec własne myśli to kup sobie hybrydowego lexa z napędem elektrycznym a nie jeepa 4x4.tez nie rozumiem tych narzekań
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
prosty w budowie i naprawach-wiekszosc wymian wykonasz sam o ile nie jestes łajzą z dwiema lewymi łapami i masz troche smykałki i cie to bawi no ale np sama wymiana płynów-olej dobrej jakosci w silniku co 8 tys(ponad 6 litrów),specjalny olej do skrzyni(7 litrów) co 30 tys,olej w reduktorze (1,5 litra-tez nie byle co),olej w mostach ok 4-5 litrów do obu ze specjalnym dodatkiem!-taka zabawa kosztuje-wymiana samych płynów +filtrów które opisałem powyżej to wydatek grubo pow 1 tys zł(z własna robocizną) a w jeepie nie warto oszczedzac na płynach i terminie wymian bo ci sie zaraz cos rozpierd...
4,0
Stosunek jakość/cena
za solidny ,bezwypadkowy,zadbany egzemplarz trzeba dac z 5-10 tys wiecej niz cena rynkowa ale tego trzeba sie trzymac zwsze przy kupnie używanych aut-pamietajcie nikt za pół darmo nie odsprzedaje auta w którym nie ma nic do wymiany,nic sie nie dzieje i jest wzorowo utrzymane-okazji szuka sie w tesco a nie przy kupnie auta!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
raczej wynikaja z niedopracowania produkcyjnego-skrzypi fotel na wertepach,cos tam skrzypi przy mocnym skrecie w tylnym moscie,klima czasem potrafi sama sie właczyc..no i tyle
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie odpukac nic sie nie stało powaznego

LPG - zużycie paliwa dla silnika 4.7 i V8 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Grand Cherokee II