Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Grand Cherokee II

Sebastian, 3 lata temu
Silnik 4.0 i 190KM 140kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 255 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jeep Grand Cherokee II 4.0 i 190KM 140kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
3,86
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Dużo drobnych usterek Poważne awarie wynikają raczej z zaniedbań niż wad fabrycznych
4,0
Całokształt
Kupiłem auto do tzw. lekkiego offroadu. Takie było moje marzenie a marzenia trzeba spełniać ;) Samochód kosztował mnie sporo pieniędzy, ale w dużej części były to koszty związane z modyfikacją zawieszenia do offraodu i szkodami wynikającymi z zaniedbań poprzednich właścicieli. Poza przeznaczeniem docelowym - wyprawy 4x4 w różne miejsca Europy, zdarzyło mi się pojeździć po większym błocie a na co dzień samochód jeździ po mieście. I o ile jako wyprawówka samochód sprawuje się świetnie, a jeżdżenie po mieście to czysta (choć droga) przyjemność o tyle do przepraw w błocie są lepsze auta. Mimo wszystko jestem bardzo zadowolony z zakupu Jeepa - trzeba tylko wiedzieć że to nie jest tania zabawka. I tutaj rada dla kupujących - jeżeli nie chcecie spędzić roku na doprowadzaniu samochodu do porządku, lepiej odpuścić sobie oglądanie egzemplarzy tańszych niż średnia na rynku. I warto pojechać na oględziny z kimś kto zna się na takich autach...
Wrażenia
4,0
Silnik
4.0 to z pewnością najbezpieczniejsza opcja w tym samochodzie. Silnik jest prosty, raczej bezproblemowy i świetnie znosi instalację LPG. Niestety do tego typu samochodu jego osiągi są jedynie wystarczające. Da się tym jeździć bez odstawania od reszty pojazdów, ale dla osób ceniących dynamiczne przyspieszenia zostaje raczej V8 (które już tak bezawaryjne i proste nie jest)
3,0
Skrzynia biegów
42RE: 4-biegowa, prosta skrzynia. Niestety moja wymagała serwisu, prawdopodobnie przez zaniedbania poprzedniego właściciela. Specjalista od skrzyń który robił mi remont zaleca wymianę oleju co 20 tys. km, oficjalne wytyczne mówią o 30 tys. Poza tym skrzynia raczej wolno reaguje na pedał gazu. Przekładnia montowana w wersji 4.7 ma lepszą opinię
4,0
Układ jezdny
Amerykańska terenówka - prowadzi się specyficznie, nie każdemu to pasuje. Ma 2 tryby jazdy - z dołączanym napędem na przód i tryb offroadowy z reduktorem i stałym napędem 4x4. Do offroau najlepiej szukać Quadra-Drive ze względu na mechanizmy Vari-lock w mostach. Zawieszenie fabryczne raczej miękkie - jak to w aucie z USA.
5,0
Karoseria
Udało mi się kupić egzemplarz prawie bez korozji i bez wypadkowej przeszłości. Generalnie dobra blacha i lakier - nowsze samochody rzadko się tak dobrze trzymają jak ten 22-latek.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, samochodem się wbrew pozorom łatwo parkuje tyłem. W lusterkach dobrze widać co się dzieje za autem
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Bardzo mi się podoba wnętrze tego samochodu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód lepiej chłodzi niż grzeje. Lubią się psuć klapy odpowiedzialne za mieszanie ciepłego i zimnego powietrza w wersjach z dwustrefową klimatyzacją. Warto je wymienić na aluminiowe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca. 4 osoby podróżują komfortowo, w 5 też da się jechać.
3,0
Wyciszenie
Jak to w terenówce. Przy prędkościach miejskich jest dobrze, powyżej 120 km/h trzeba mówić głośno, żeby się słyszeć w środku.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód dla mnie okazał się drogi, ale gdybym używał go tylko do jazdy po utwardzanych drogach to uniknąłbym co najmniej połowy kosztów. Wiele kosztów wynikało z zaniedbań poprzednich właścicieli. Spalanie akceptowalne ale tylko pod warunkiem posiadania instalacji LPG
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak na terenówkę nie ma tragedii
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągle coś jest do zrobienia... I tego się w tak starym i dość skomplikowanym aucie raczej nie uniknie. A że ja lubię mieć wszystko sprawne to niektóre rzeczy robię na wyrost.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Remontowałem skrzynię biegów i przedni most. W obu przypadkach tak na prawdę winę za awarię ponosi poprzedni właściciel - w skrzyni nie był zmieniany olej, a most uległ zalaniu z powodu wypiętego przewodu odpowietrzającego. Co ważne - samochód nawet z awarią nigdy nie jechał na lawecie, zawsze na kołach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 i 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
21,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
22,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
27,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
16,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jeep Grand Cherokee II 4.0 i 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
24,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Jeep Grand Cherokee II