Nie do końca wiem jak zaklasyfikować to auto. Nie jest to terenówka, nie jest to typowa bulwarówka, ze względu na gabaryty i spalanie nie nadaje się do jazdy po mieście, na autostradę również. Najlepiej pasowałoby określenie \"dość komfortowe wozidło 4x4\"... To auto musi się spodobać ponieważ nie ma racjonalnych powodów do jego kupna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochód mimo swojej masy jest dość żwawy jednak od takiej pojemności oczekiwałoby się czegoś więcej. Jest elastyczny w pełnym zakresie obrotów. Brzmi rewelacyjnie. Bardzo \"lubi\" paliwo.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia do najnowszych nie należy, automat przerzuca dość twardo, ale sprawnie. Brakuje 5 biegu. Przełożenia są długie co zdaje egzamin z silnikiem 5.9, samochód ładnie \"ciągnie\". Wrażliwa na jakość oleju.
3,0
Układ jezdny
Samochód lubi lekko \"pływać\" po drodze, co będzie szczególnie uciążliwe dla osób, które przesiadły się z osobówki. Zawieszenie jest wysokie co z kolei powoduje bujanie całego nadwozia i wychylanie w zakrętach- nie każdemu się to spodoba. Trzeba się przyzwyczaić do innego prowadzenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Szyby są duże, siedzimy wysoko więc widoczność jest bardzo dobra. Nie przeszkadzają nawet duże gabaryty.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest po ręką. Przyciski pod kierownicą i na podsufitce na początku mogą wydawać się nie na miejscu, jednak w praktyce wszystko zdaje egzamin.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą samochód szybko się nagrzewa, odmrożenie lub odparowanie szyb jest błyskawiczne. Latem klimatyzacja chłodzi wyśmienicie. Nie spotkałem samochodu z lepszą wentylacją i ogrzewaniem!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód sprawia wrażenie dużego i przestronnego. Fotele i kanapa są bardzo wygodne, typowo salonowo-amerykańskie. Nie odczujemy jednak nadmiaru przestrzeni. Jest wygodnie i tyle. Wożąc koło zapasowe i butle LPG w bagażniku miejsca mamy mniej niż w hatchback\'u. Plus za składane siedzenia.
2,0
Wyciszenie
Jazda autostradą wymaga podnoszenia głosu podczas rozmów. Jest to dość uciążliwie i męczące. Przy wyższych prędkościach słychać mosty. Trzeba się z tym liczyć kupując taki samochód. Nowe samochody tego typu są na pewno lepiej wyciszone.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa to odpowiednio trasa/mieszany/miasto 15/20/25 litrów. Osiągi są niezłe, ale nie na tyle dobre, żeby zrekompensować spalanie. Przeglądy są droższe ze względu na instalację LPG oraz m.in. dodatkowe oleje (łącznie 5 różnych rodzajów). Niewiedza diagnosty może spowodować uszkodzenie napędów! Auto jest raczej awaryjne. Części nie należą do najtańszych, ich jakość często pozostawia wiele do życzenia. Nie ma problemu z ich dostępnością. Jeep jest nieekonomiczny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj jeep wypada dobrze, ciężko znaleźć samochód z takim wyposażeniem w takich pieniądzach. Jednak należy liczyć się z tym, że będziemy do niego dokładać dużo więcej niż do innych marek.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardową usterką są niedziałające maty grzewcze w fotelach. Tylna wycieraczka także lubi odmówić posłuszeństwa. Pamięć foteli i lusterek czasem żyje własnym życiem w efekcie czego regulujemy je częściej niż jakby jej nie było. W jeepie ma się co psuć i niestety lubi to zrobić...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo niewielkich przebiegów mosty mają tendencje do wycia, wymaga to kosztownych napraw. Przy nieodpowiednim traktowaniu skrzynia automatyczna może ulec uszkodzeniu co powoduje kilku tysięczny wydatek. Trzeba bardzo uważać co kupujemy i jak z tego korzystamy! Auto lubi wizyty w warsztacie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 5.9 i V8 241KM 177kW
[l/100km]