Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Grand Cherokee I

PT, 15 lat temu
Silnik 4.0 i 190KM 140kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jeep Grand Cherokee I 4.0 i 190KM 140kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jego wielozadaniowość i dzielność w terenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Gumy stabilizatora mogłyby być trochę trwalsze. Chyba czas założyć polibusze.
4,0
Całokształt
ZJ to świetny samochód na polskie, dziurawe, często nieodśnieżone zimą drogi - dość duży, trwały i odporny, przestronny i wygodny, bezpieczny i ładny. Napęd na cztery koła i większy prześwit pozwala dojechać nim wszędzie tam, gdzie osobówki i niektóre SUV-y poddają się już w przedbiegach. Mocny silnik, sztywne mosty i skrzynia rozdzielcza z reduktorem nie pozbawiają go szans nawet w stosunkowo trudnym terenie (pod warunkiem założenia dobrych opon), zdarza się, że w takich warunkach Jeep często potrafi więcej, niż jego kierowca :-). Jest to auto z charakterem, potrafiące dać dużo radości z jazdy i mimo że jest to terenówka, to nadaje się doskonale do codziennego użytku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Duży, sześciocylindrowy, rzędowy silnik zaprojektowany według starej, amerykańskiej szkoły... Rezultat - ten silnik ma dwa oblicza - podczas spokojnej jazdy zachowuje się jak duży, wolnossący diesel - rzadko kiedy przekracza 2000 rpm, a mimo to kierowca nie ma prawa narzekać na brak \"siły pociągowej\", zarówno na szosie jak i w terenie. Pogoniony zapewnia osiągi prawie na poziomie aut GTI (kto chce mieć szybszego ZJ-ta zawsze może kupić V8). Legendarna trwałość i bezawaryjność. Dobrze znosi LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna w ZJ jest dość prosta i mało \"zelektronizowana\", co skutkuje pewną ospałością w jej działaniu. Bedąc w dobrym stanie działa miękko i bez szarpnięć, a biegi zmienia dość sprawnie (nawet przy kick-downie). Prawidłowo i terminowo serwisowana nie sprawia problemów nawet przy znacznych przebiegach. Najsłabszy element - elektronicznie sterowany overdrive. Świetnie sprawdza się w terenie, choć trzeba uważać na wodę.
4,0
Układ jezdny
Fabrycznie zawieszony ZJ trochę buja i myszkuje po drodze. Cóż... sztywne mosty i miękkie zestrojenie zawieszenia robią swoje. Ale jest na to metoda - niewielki lift zawieszenia z wykorzystaniem twardszych sprężyn i amortyzatorów - auto wygląda lepiej, lepiej daje sobie radę w terenie i mimo większego \"wzrostu\" usztywnia się na asfalcie. Trwałość fabrycznych elementów metalowo-gumowych mogłaby być nieco większa (cóż, to nie Patrol), choć i tak Jeep bije na głowę większość osobówek.
Komfort
4,0
Widoczność
Spore szyby, w miarę nisko poprowadzone. Widać sporo, choć z tyłu polecam dołożyć czujniki cofania - niby jest to kombi, ale niektóre mniejsze osobówki z nisko opadającymi przodami trochę za bardzo chowają się za tylnym zderzakiem ZJ-ta. Do przodu brak kłopotów - wielka maska jasno określa gabaryty auta. Lusterka boczne mogły by mieć nieco mniejsze martwe pole.
4,0
Ergonomia
Typowo po amerykańsku. Z początku niektóre rozwiązania szokują (jedna manetka do włączania świateł i wycieraczek, sterowanie wycieraczką i sprzyskiwaczem tylnej szyby z deski rozdzielczej), ale szybko można się do tego przyzwyczaić, a nawet polubić. W zasadzie niczego nie trzeba szukać. W zestawie zegarów zamiast kontrolek - prawdziwe wskaźniki. Palacze mogą narzekać na kiepski dostęp do popielniczki, choć to \"amerykanin\", to kieszenie w drzwiach mogłyby być większe, a \"gniazda\" na kubki głębsze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja (w lecie) i nagrzewnica (w zimie). Mimo to brak filtra przeciwpyłkowego. Dobre przewietrzanie kabiny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronnie z przodu i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie silnika (czasami szkoda, że aż tak dobre), trochę gorzej z szumami opływającego nadwozie powietrza (kanty robią swoje), na większych, któtkich nierównościach słychać pracę zawieszenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie dochodzące do 25 l/100 km w mieście (Wawa) i z łatwością przekraczające 11 l / 100 km w trasie może budzić zgrozę, ale jest na to lekarstwo - LPG. Skutek - koszty zbliżone do benzynowej osobówki z silnikiem 1.6 - 2.0. Ceny części porównywalne ze zwykłymi, cywilizowanymi samochodami, dostępność dość dobra, także zamienników i części używanych. Awaryjność utrzymuje się na rozsądnym, w miarę niskim poziomie, choć zasada \"dbam, to mam\" obowiązuje tu w 100%, tym bardziej, że te auta często są używane poza asfaltem. Wymiany olejów są dość częste (silnik co 10-12 kkm, skrzynia, reduktor i mosty co 40-50 kkm), a objętościowo trochę ich wchodzi, więc koszty okresowych przeglądów są większe, niż w nowoczesnej osobówce. Choć nie ma tu tragedii, to jednak Jeep nie jest autem dla dusigrosza lub \"druciarza\" i prędzej czy później zemści się on na takim właścicielu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za kwotę rzędu 15 tys. zł (tyle +/- kosztują poprawnie utrzymane, seryjne eglemplarze) nie kupi się lepszego, bardziej wszechstronnego samochodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami coś zastrajkuje, ale i tak 13 letni Jeep jest lepszy od 4-letniego Renault :-). W sumie nic nie psuje się notorycznie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd nic i oby tak dalej!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 4.0 i 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
25,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Jeep Grand Cherokee I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Jeep Grand Cherokee I