Ma to "coś", za co można go pokochać, mimo niedoskonałości i wad. Przykuwa uwagę na ulicy, wygląda atrakcyjnie, wygodny w mieście i w trasie, dzielny w lekkim terenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Demon prędkości to nie jest, ale dość żwawy. W trasie świetnie przyspiesza, np. przy wyprzedzaniu. Diesel 2.0 produkcji Fiata - solidny, bezawaryjny, tani w serwisie. Dla mnie to spory plus
5,0
Skrzynia biegów
Klasyczny automat ZF w wersji 9-biegowej. Najwyższy bieg włącza się automatycznie pow. 120km/h. Skrzynia czasem, gdy jest zimna, poszarpuje przy zmianie z 4 na 5 bieg, ale można się nauczyć tego unikać, odpowiednio operując gazem. W trybie manualnym brak tego problemu. Ogólnie działa płynnie i bardzo dobrze dobiera przełożenia, bardzo fajnie redukuje przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo dobrze zestrojone, prowadzi się pewnie i lekko i w mieście, i w trasie. Podciągam tu kwestię napędu 4x4. Przy wyższych prędkościach pojawia się często głośne buczenie z tylnego napędu, spowodowane rozłączeniem go i przeniesieniem 100% na przód. Problem ustaje, gdy przełączy się skrzynię w tryb manualny lub gdy zapnie się na stałe napęd 4x4 (4wd lock). Wiele osób próbowało z tym walczyć, bezskutecznie. ASO twierdzi, że ten typ tak ma i koniec. Można narzekać albo pogodzić i nauczyć się sobie z tym radzić. Warto jednak przestrzec innych zainteresowanych, że taka przypadłość występuje. Tryby snow, sand, MUD robią robotę, przetestowałem auto w każdych warunkach.
5,0
Karoseria
Atrakcyjny wygląd, ładny lakier - mój to ciemnozielony metalik. Parę zarysowań zrobiłem jeżdżąc po lasach i zaczepiając gałęzie, ale chyba trzeba się z tym liczyć.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, wygodnie, ale przez to lusterko wsteczne jest na wysokości oczu i trochę przeszkadza. Dość grube słupki A także ograniczają widoczność. Dobrze działająca kamera cofania i czujniki parkowania, choć czujników nie używam. Auto jest zgrabne, zwrotne i łatwo się nim manewruje w mieście.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, bardzo dobrze i intuicyjnie rozplanowane wnętrze, w starym dobrym, można powiedzieć, że trochę staromodnym hardcorowym stylu, ale dla mnie to zaleta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bardzo dobrze zarówno latem, jak i zimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo kompaktowych rozmiarów, auto jest przestronne z przodu i z tyłu. Mam 180cm wzrostu i siedząc za swoim fotelem, mam dużo miejsca na nogi. Super podłokietnik z tyłu - szeroki, skórzany, z miejscem na kubki, powstaje poprzez złożenie środkowego oparcia. Tworzy się "dziura" do bagażnika, ale nie obniża to w żaden sposób komfortu podróżowania. Dzieci (nastolatki) narzekają trochę na niezbyt wygodną kanapę na dłuższe podróże - w Kii Sportage była lepiej wyprofilowana.
4,0
Wyciszenie
Według mnie mogłoby być odrobinę ciszej. Przesiadłem się do Jeepa z Kii Sportage iv, 2017, t-gdi - tam było głośniej, rodzina zgodnie to potwierdza. W trasie do 120-130 można swobodnie rozmawiać, powyżej tej prędkości robi się coraz głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość ekonomiczny. Miasto 200 tys. - 8-9, drogi krajowe 5-6, ekspresowe 6-7 l/100km.
Serwis tani, wiele części wspólnych z Fiatem czy Alfa Romeo.
Wymiana oleju co 10 tys. km, olej w skrzyni biegów co 50 tys. km, olej w napędach co 25 tys. km. Filtry i płyny standardowo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ja to auto po prostu pokochałem. Choć w Kii Sportage jakość materiałów i wykonania była na wyższym poziomie, to tu jest ten charakter, za który lubi się Jeepa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Wszystko działa jak należy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupiłem rok temu auto 4-letnie, z przebiegiem 40 tys. km. W rok przejechałem kolejne 40 tys. Żadnych problemów. Oby tak dalej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MJD 140KM 103kW
[l/100km]