Karoseria
: Design, wyciszenie, przestronność wnętrza. Dobre audio i bardzo dobra klima.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Układ napędowy to porażka w tym aucie.
3,0
Całokształt
Ładny SUV - fajny design, eleganckie wnętrze, dobre zawieszenie. Niestety układ napędowy + asystent hamowania psuje całą frajdę z jazdy. Opinia po 3 latach użytkowania i ok. 36 000 km przebiegu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc wystarczająca (silnik 1.3 GSE 150 KM). Niestety sposób przeniesienia mocy na koła jest bardzo niedopracowany.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia sześciobiegowa - niestety zestrojenie z silnikiem pozostawia sporo do życzenia.
2,0
Układ jezdny
Cały układ jezdny jest bardzo niedopracowany. Z niewielkiego silnika 1.3 wykrzesano za pomocą turbiny 270 nM momentu obrotowego - w trybie sport na mokrej nawierzchni koła dosłownie walą o asfalt z takim szarpaniem, że całość przyprawia o ból zębów. Koła są przy poślizgu zatrzymywane przez system ESP - odbywa się to w bardzo brutalny i nieprzyjemny sposób. Wrażenie jest takie, jakby przednie koła miały się zaraz urwać. Reakcja silnika na pedał gazu jest bardzo często całkowicie skrajna - w trybie normal czeka się lata świetlne na pojawienie się przyspieszenia a kiedy już nastąpi to potrafi zarzucić przodem, natomiast w trybie sport auto jest bardzo nerwowe i po puszczeniu pedału gazu długo trzyma wysokie obroty nie zmieniając biegów na wyższe.
5,0
Karoseria
Przestronna i dobrze zaprojektowana.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez większych zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Bez większych zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronne, wygodne i eleganckie wnętrze.
5,0
Wyciszenie
Bez uwag.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Tylko trzy gwiazdki ze względu na mocno niedopracowany układ jezdny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 TMair 150KM 110kW
[l/100km]