Ocena kierowcy - Jeep Compass II SUV Plug-In Facelifting
Packo,
ponad rok temu
Silnik 1.3 GSE T4 190KM 140kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Do chwili obecnej jest bardzo zadowolony ( przejechane 19000 km) choć sceptycznie przed zakupem podchodziłem do napędu typu plugin hybrid . Bardzo fajnie się prowadzi, miejsca w środku jest naprawdę dużo co powoduje bardzo komfortowe przemieszczanie się tak jak w samochodach amerykańskich, oraz wyposażenie które w tej cenie jest nie dostępne w samochodach niemieckich tzw. premium i ponadto model nie jest oklepany na drodze i parkingach . Co do jazdy na prądzie jest rewelacja odczucie jak by pojazd po prostu aksamitnie sunął. Przy naładowanej baterii myślę że jesteśmy w stanie przejechać deklarowany przez producenta zasięg do 50 km. . Sam do pracy mam do pokonania w obie strony 42 km w tym ok. 34 po trasie reszta miasto i wracając zostaje mi różnie między 9 a 13 procenta baterii i co nawet przy obecnych stawkach prądu gdzie ładuje go na taryfie nocnej wychodzi śmiesznie tanio w porównaniu z paliwem. Co do zużycia paliwa to próbowałem go użytkować bez ładowania z gniazdka i okazuje się że również jest dobrze jak na skrzynie automatyczną oraz masę pojazdu ponad 1800 kg. A mianowicie poruszając się do pracy i itp 7.8 litra 100 km natomiast autostrada do 120 km spokojnie ok. 6.6 litra . Oczywiście aby w sposób racjonalny następowało zużycie baterii należy nauczyć się poruszać zresztą jak każdym autem aby spalanie było przyzwoite . Ponadto bardzo dobrze działa włączany przez kierowcę system odzyskiwania energii który w sposób odczuwalny sam wyhamowuje samochód aby odzysk był największy. W porównaniu na przykład z pełnym elektrykiem fiata 500 którym mogłem kierować włączenie tego odzysku wiązało się jak dla mnie z takim nieprzyjemnym bujaniem ciała po prostu każde zdjęcie nogi z gazu = dzięcioł do przodu. A co do samego działania hybrydy jest przyjemnie i wchodzi na obroty od dołu nie jest to co jest np. w toyocie hybryda 4 generacji że przy dodaniu gazu silnik wpada w bardzo wysokie obroty co jest mało przyjemne po czym szybko spadają w dół . Generalnie do chwili obecnej jestem bardzo zadowolony i spokojnie mogę auto polecić . Środek wygląda bardzo dobrze , świeżo i przynajmniej na razie nic nie skrzypi i nie trzeszczy . Jedyny mankament to brak w podłokietniku tylnym przelotki np. na narty i z dwa razy podczas mycia podciśnieniem dołu tylnego zderzaka nastąpiło otwarcie klapy ( chyba czujnik na ruch jest zbyt czuły kiedy nie trzeba . A i muzyka w nim gra naprawdę dobrze nawet na pełnej głośności nic nie rezonuje i nie brzęczy gra czysto i przyjemnie .
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajnie bez jakiś szarpnięć podczas dołączania lub odłączania a jak trzeba przycisnąć to zbiera się elegancko.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Dobrze że można wyłączać ( niestety trzeba po każdym zapaleniu ) system trzymania środka pasa bo inaczej jazda przynajmniej dla mnie była by mało przyjemna . Kto ma to wie o czym mówię, np. w nowym kia sportage nie ma możliwości całkowicie go wyłączyć i jada robi się
4,0
Karoseria
W pewnych miejscach spasowanie elementów ( szpary miedzy sobą ) mogło by być dokładniejsze ale patrząc na nowego mercedesa a klasę kolegi to słabość spasowań staje się normą.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamery 360 robią robotę
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i w miarę intuicyjnie po kilku jadach wszystko idzie opanować
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzana kierownica i fotele naprawdę rewelacja przy generalnie wszystko ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę jest przestronnie .
4,0
Wyciszenie
Jak na suwa to dobrze aczkolwiek mogli by wygłuszyć np. nadkola tylne tak jak ma to BMW
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak ładujesz z gniazdka to prawie darmo jazda na miejscu , przeglądy zależy który to. 800 zł mały duży ok. 1300 zł . więc przyzwoicie .
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest ok
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez i oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 GSE T4 190KM 140kW
[l/100km]