Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Compass II SUV Plug-In Facelifting

Packo, ponad rok temu
Silnik 1.3 GSE T4 190KM 140kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jeep Compass II SUV Plug-In Facelifting 1.3 GSE T4 190KM 140kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Do chwili obecnej jest bardzo zadowolony ( przejechane 19000 km) choć sceptycznie przed zakupem podchodziłem do napędu typu plugin hybrid . Bardzo fajnie się prowadzi, miejsca w środku jest naprawdę dużo co powoduje bardzo komfortowe przemieszczanie się tak jak w samochodach amerykańskich, oraz wyposażenie które w tej cenie jest nie dostępne w samochodach niemieckich tzw. premium i ponadto model nie jest oklepany na drodze i parkingach . Co do jazdy na prądzie jest rewelacja odczucie jak by pojazd po prostu aksamitnie sunął. Przy naładowanej baterii myślę że jesteśmy w stanie przejechać deklarowany przez producenta zasięg do 50 km. . Sam do pracy mam do pokonania w obie strony 42 km w tym ok. 34 po trasie reszta miasto i wracając zostaje mi różnie między 9 a 13 procenta baterii i co nawet przy obecnych stawkach prądu gdzie ładuje go na taryfie nocnej wychodzi śmiesznie tanio w porównaniu z paliwem. Co do zużycia paliwa to próbowałem go użytkować bez ładowania z gniazdka i okazuje się że również jest dobrze jak na skrzynie automatyczną oraz masę pojazdu ponad 1800 kg. A mianowicie poruszając się do pracy i itp 7.8 litra 100 km natomiast autostrada do 120 km spokojnie ok. 6.6 litra . Oczywiście aby w sposób racjonalny następowało zużycie baterii należy nauczyć się poruszać zresztą jak każdym autem aby spalanie było przyzwoite . Ponadto bardzo dobrze działa włączany przez kierowcę system odzyskiwania energii który w sposób odczuwalny sam wyhamowuje samochód aby odzysk był największy. W porównaniu na przykład z pełnym elektrykiem fiata 500 którym mogłem kierować włączenie tego odzysku wiązało się jak dla mnie z takim nieprzyjemnym bujaniem ciała po prostu każde zdjęcie nogi z gazu = dzięcioł do przodu. A co do samego działania hybrydy jest przyjemnie i wchodzi na obroty od dołu nie jest to co jest np. w toyocie hybryda 4 generacji że przy dodaniu gazu silnik wpada w bardzo wysokie obroty co jest mało przyjemne po czym szybko spadają w dół . Generalnie do chwili obecnej jestem bardzo zadowolony i spokojnie mogę auto polecić . Środek wygląda bardzo dobrze , świeżo i przynajmniej na razie nic nie skrzypi i nie trzeszczy . Jedyny mankament to brak w podłokietniku tylnym przelotki np. na narty i z dwa razy podczas mycia podciśnieniem dołu tylnego zderzaka nastąpiło otwarcie klapy ( chyba czujnik na ruch jest zbyt czuły kiedy nie trzeba . A i muzyka w nim gra naprawdę dobrze nawet na pełnej głośności nic nie rezonuje i nie brzęczy gra czysto i przyjemnie .
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajnie bez jakiś szarpnięć podczas dołączania lub odłączania a jak trzeba przycisnąć to zbiera się elegancko.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Dobrze że można wyłączać ( niestety trzeba po każdym zapaleniu ) system trzymania środka pasa bo inaczej jazda przynajmniej dla mnie była by mało przyjemna . Kto ma to wie o czym mówię, np. w nowym kia sportage nie ma możliwości całkowicie go wyłączyć i jada robi się
4,0
Karoseria
W pewnych miejscach spasowanie elementów ( szpary miedzy sobą ) mogło by być dokładniejsze ale patrząc na nowego mercedesa a klasę kolegi to słabość spasowań staje się normą.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamery 360 robią robotę
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i w miarę intuicyjnie po kilku jadach wszystko idzie opanować
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzana kierownica i fotele naprawdę rewelacja przy generalnie wszystko ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę jest przestronnie .
4,0
Wyciszenie
Jak na suwa to dobrze aczkolwiek mogli by wygłuszyć np. nadkola tylne tak jak ma to BMW
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak ładujesz z gniazdka to prawie darmo jazda na miejscu , przeglądy zależy który to. 800 zł mały duży ok. 1300 zł . więc przyzwoicie .
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest ok
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez i oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 GSE T4 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Compass II SUV Plug-In Facelifting