Ocena kierowcy - Jeep Compass I SUV Facelifting 2013
Nikita,
5 lat temu
Silnik 2.0 156KM 115kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
92 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód zarówno na asfalcie jak i na szutrze, przy czym to o czym warto pamiętać - compass to klasyczna, piękna i komfortowa bulwarówka a nie samochód terenowy :)
Kupując samochód długo szukałam opinii - niestety internet nie ma ich zbyt wiele, a serwisy traktują ten model trochę po macoszemu, choćby dlatego, że nie jest on zbyt popularny w Polsce. Dlatego obiecałam sobie, że po przejechaniu 15k opiszę swoje wrażenia.
Od czego zacząć - przede wszystkim szukałam dobrego połączenia pomiędzy wygodnym suv-em a choćby resztką drapieżności z terenówki.
Sprawdzałam Tucsona, Rav4 czy inne podobne samochodu z segmentu. Wszystkie były dla mnie podobne - wygodne i... nudne i absolutnie niczym się nie wyróżniające.
Z compassem to była miłość od pierwszego wejrzenia - mimo, że jeżdżę wersją North, to środek daje już dużo przyjemności... skórzane - pięknie przeszyte nicią wykończenia + półskóry fotele - dla mnie - bajka.
Duże lusterka, koła 17", wielofunkcyjna kierownica, tempomat i wiele innych bajerów, które są przydatne a jednocześnie nie rozleniwiają.
To czego mi brakuje zdecydowanie i to tak, że przymierzam się do dodatkowego założenia to czujniki z tyłu. Niestety - widać przez środkowe lusterko niewiele, a tył jest mało intuicyjny, więc z parkowaniem tyłem mam cały czas problem.
Samochód jest cichy, wewnątrz praktycznie słychać tylko wiatr i opony.
Ważne - spalanie producenta można włożyć między bajki - zaczyna się od 12 l/100 km w górę i to przy naprawdę oszczędnej jeździe. Powyżej 140 km/h pije już zdrowo - zarówno na benzynie jak i na gazie :)
Warto zwrócić uwagę na bardzo dobre nagłośnienie fabryczne - gra naprawdę dobrze - nawet dla wybrednych!
I na koniec - możecie wierzyć lub nie - ale gdziekolwiek nie podjeżdżam swoim compassem - zawsze, ale to zawsze towarzyszą mi spojrzenia pełne zaciekawienia - nie, nie sposób pominąć ten samochód na parkingu :)
Wrażenia
5,0
Silnik
cichy, elastyczny, po zalaniu dobrym olejem (u mnie Liqui moly odwdzięcza się niesłyszalną pracą), lubi być podkręcany, swoją moc pokazuje w przedziale 3200-3500
5,0
Skrzynia biegów
u mnie manual - wygodna - 5. to klasyczny nadbieg
5,0
Układ jezdny
na autostradzie świetnie się trzyma i dobrze prowadzi, na zakrętach mimo wysokiej budy - w porównaniu z innymi suvami - przyklejony do asfaltu
5,0
Karoseria
duży prześwit przód/tył jest zbawienny w mieście :), niefortunna stylizacja na tylnych drzwiach powodowała, że przez pierwsze miesiące wydawało mi się, że ktoś mi wygiął drzwi :) ,ale już się przyzwyczaiłam :)
Komfort
4,0
Widoczność
przód, lusterka boczne i środek super, tył - niestety nie widać praktycznie nic co przy parkowaniu tyłem mocno przeszkadza.
4,0
Ergonomia
generalnie 4+, minus za promień skrętu przy parkowaniu przodem - niestety gabaryty robią swoje - trzeba zrobić spory najazd, żeby zaparkować prostopadle przodem.
Warto zwrócić uwagę na bagażniki - bez złożonych foteli - nie powala, po zainstalowaniu gazu - czyli gdy zapas ląduje w bagażniku - miejsca zostaje niewiele - akurat na zakupy + laptopa i torebkę :D
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
dmucha, huhua, grzeje, ziębi jak trzeba :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dobra regulacja fotela kierowcy, pasażer z przodu i z tyłu mają dużo miejsca. Warte wyróżnienia są siedzenia (plecy) z tyłu, którym można zmieniać kąt.
5,0
Wyciszenie
ciiiiiicho... :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak to jeep - generalnie tańszy niż inne suv-y tym nie mniej sama marka to ekonomicznych nie należy; w W-wie nie znalazłam serwisu, który w miarę przyjaznie dla kieszeni robiłby serwis - przykład - wymiana klocków przód+tyły 700 zł. + VAT - dużo/mało? to jak zwykle względne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 5 letnią kultową terenówkę zapłaciłam 38k + VAT. Za tę cenę dostałam wszystko co chciałam i jeszcze trochę więcej, więc zdecydowanie tak!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy przebiegu 90 000 km coś upierdliwie skrzypi, ale jak mówi spec od tej marki - jeepy mają swoją melodię ;)
przy najbliższym przeglądzie będzie sprawdzał co w tych wachaczach się dzieje...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 156KM 115kW
[l/100km]