Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Compass I SUV Facelifting 2013

Nikita, 5 lat temu
Silnik 2.0 156KM 115kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 92 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jeep Compass I SUV Facelifting 2013 2.0 156KM 115kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód zarówno na asfalcie jak i na szutrze, przy czym to o czym warto pamiętać - compass to klasyczna, piękna i komfortowa bulwarówka a nie samochód terenowy :) Kupując samochód długo szukałam opinii - niestety internet nie ma ich zbyt wiele, a serwisy traktują ten model trochę po macoszemu, choćby dlatego, że nie jest on zbyt popularny w Polsce. Dlatego obiecałam sobie, że po przejechaniu 15k opiszę swoje wrażenia. Od czego zacząć - przede wszystkim szukałam dobrego połączenia pomiędzy wygodnym suv-em a choćby resztką drapieżności z terenówki. Sprawdzałam Tucsona, Rav4 czy inne podobne samochodu z segmentu. Wszystkie były dla mnie podobne - wygodne i... nudne i absolutnie niczym się nie wyróżniające. Z compassem to była miłość od pierwszego wejrzenia - mimo, że jeżdżę wersją North, to środek daje już dużo przyjemności... skórzane - pięknie przeszyte nicią wykończenia + półskóry fotele - dla mnie - bajka. Duże lusterka, koła 17", wielofunkcyjna kierownica, tempomat i wiele innych bajerów, które są przydatne a jednocześnie nie rozleniwiają. To czego mi brakuje zdecydowanie i to tak, że przymierzam się do dodatkowego założenia to czujniki z tyłu. Niestety - widać przez środkowe lusterko niewiele, a tył jest mało intuicyjny, więc z parkowaniem tyłem mam cały czas problem. Samochód jest cichy, wewnątrz praktycznie słychać tylko wiatr i opony. Ważne - spalanie producenta można włożyć między bajki - zaczyna się od 12 l/100 km w górę i to przy naprawdę oszczędnej jeździe. Powyżej 140 km/h pije już zdrowo - zarówno na benzynie jak i na gazie :) Warto zwrócić uwagę na bardzo dobre nagłośnienie fabryczne - gra naprawdę dobrze - nawet dla wybrednych! I na koniec - możecie wierzyć lub nie - ale gdziekolwiek nie podjeżdżam swoim compassem - zawsze, ale to zawsze towarzyszą mi spojrzenia pełne zaciekawienia - nie, nie sposób pominąć ten samochód na parkingu :)
Wrażenia
5,0
Silnik
cichy, elastyczny, po zalaniu dobrym olejem (u mnie Liqui moly odwdzięcza się niesłyszalną pracą), lubi być podkręcany, swoją moc pokazuje w przedziale 3200-3500
5,0
Skrzynia biegów
u mnie manual - wygodna - 5. to klasyczny nadbieg
5,0
Układ jezdny
na autostradzie świetnie się trzyma i dobrze prowadzi, na zakrętach mimo wysokiej budy - w porównaniu z innymi suvami - przyklejony do asfaltu
5,0
Karoseria
duży prześwit przód/tył jest zbawienny w mieście :), niefortunna stylizacja na tylnych drzwiach powodowała, że przez pierwsze miesiące wydawało mi się, że ktoś mi wygiął drzwi :) ,ale już się przyzwyczaiłam :)
Komfort
4,0
Widoczność
przód, lusterka boczne i środek super, tył - niestety nie widać praktycznie nic co przy parkowaniu tyłem mocno przeszkadza.
4,0
Ergonomia
generalnie 4+, minus za promień skrętu przy parkowaniu przodem - niestety gabaryty robią swoje - trzeba zrobić spory najazd, żeby zaparkować prostopadle przodem. Warto zwrócić uwagę na bagażniki - bez złożonych foteli - nie powala, po zainstalowaniu gazu - czyli gdy zapas ląduje w bagażniku - miejsca zostaje niewiele - akurat na zakupy + laptopa i torebkę :D
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
dmucha, huhua, grzeje, ziębi jak trzeba :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dobra regulacja fotela kierowcy, pasażer z przodu i z tyłu mają dużo miejsca. Warte wyróżnienia są siedzenia (plecy) z tyłu, którym można zmieniać kąt.
5,0
Wyciszenie
ciiiiiicho... :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak to jeep - generalnie tańszy niż inne suv-y tym nie mniej sama marka to ekonomicznych nie należy; w W-wie nie znalazłam serwisu, który w miarę przyjaznie dla kieszeni robiłby serwis - przykład - wymiana klocków przód+tyły 700 zł. + VAT - dużo/mało? to jak zwykle względne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 5 letnią kultową terenówkę zapłaciłam 38k + VAT. Za tę cenę dostałam wszystko co chciałam i jeszcze trochę więcej, więc zdecydowanie tak!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy przebiegu 90 000 km coś upierdliwie skrzypi, ale jak mówi spec od tej marki - jeepy mają swoją melodię ;) przy najbliższym przeglądzie będzie sprawdzał co w tych wachaczach się dzieje...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jeep Compass I SUV Facelifting 2013 2.0 156KM 115kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
14,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Jeep Compass I SUV Facelifting 2013