Ocena kierowcy - Jeep Compass I SUV Facelifting 2013
Paulcat,
7 lat temu
Silnik 2.0 156KM 115kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
53 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
3,62
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
: Hamulce brzytwa ... leciutkie naciśnięcie i mocno płynnie hamował. Bez najmniejszego ściągania czy bicia. Wymieniałem klocki przy 50tys i tłoczki można było niemal palcami wcisnąć.
4,0
Całokształt
Ten Jeep to samochód który potrafi dać radość w poruszaniu się ale głównie po mieście. Skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, radio z dotykowym ekranem i twardym dyskiem, piękny seledynowy kolor podświetlenia daje wiele przyjemności. Automatyczna skrzynia i silnik 2.0 daje spokój i ciszę ale ... do 80kph ... powyżej tej prędkości robi się straszno. Niestety żeby rozpędzić duże auto mając do dyspozycji silnik wolnossący i utrzymać prędkość 130kph trzeba go nieźle wkręcić na obroty ... a wtedy huk staje się nie do zniesienia. Poza tym ten silnik niestety jest za słaby do tej wielkości samochodu. Wyprzedzenie innego pojazdu jest manewrem obciążonym dużym ryzykiem, a jeśli jest potrzeba gwałtowniejszego przyśpieszenia to odczucia są podobne jak przy starcie samolotem pasażerskim ... nie ze względu na szybkość, tylko na hałas. Automatyczna skrzynia powoduje przeskok o 3 biegi w dół, a obroty skaczą na 6000 w górę.
Niestety głównie z tego względu zdecydowałem się sprzedać auto i aktualnie rozważam jego wady i zalety na chłodno :)
Potencjalni kupcy powinni wiedzieć, że warto rozważać zakup auta od 2013 roku produkcji. Został wtedy wykonany ostatni facelifting i poprawiono większość drobnych usterek które gnębiły to auto.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jeśli chodzi o wytrzymałość to powinna być najwyższa nota. Te silniki są nie do zajechania.
Spalanie to już nieco gorzej ... 10 l po mieście da się znieść patrząc na masę samochodu i typ silnika.
Przyśpieszanie i Vmax - tu jest bardzo źle. Nie poszalejecie sobie na trasie.
3,0
Skrzynia biegów
6 stopniowa klasyczna hydrauliczna skrzynia ... Doskonała w mieście ... cicho przerzuca biegi. Jednak czuć w niej pewne opóźnienie i niezbyt przyjemne jest przeskakiwanie biegów o 3 w dół przy mocniejszym przyśpieszaniu.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się świetnie.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczny tryb klimatyzacji nie sprawuje się idealnie. Temperatura nie rozkłada się równomiernie i trzeba kombinować ustawieniami ręcznymi żeby osiągnąć to co się chce.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysoki kierowca nie ma szans usiąść wygodnie ze względu na mocno wystającą osłonę kolumny kierownicy. Przestrzeń dla pasażera z przodu i dwóch z tyłu nad wyraz duża. Jednak ten samochód powinien być 4 osobowy bo na pewno nie ma miejsca na piątą osobę na środku z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Do 80kph super ... czym szybciej tym gorzej. Nie odważyłem się przekroczyć 140kph ze względu na strach o mój słuch. Wybieranie nierówności nienajgorsze choć do ideału dużo brakuje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tankowanie nie będzie radosnym wydarzeniem, ale za to niewielka ilość awarii i stosunkowo tanie części potrafią ucieszyć.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nowy zdecydowanie za drogi ... ale używane dużo tracą na wartości i dlatego dwu, trzylatka można kupić w świetnej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 156KM 115kW
[l/100km]