Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Compass I SUV Facelifting 2013

Paulcat, 7 lat temu
Silnik 2.0 156KM 115kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 53 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jeep Compass I SUV Facelifting 2013 2.0 156KM 115kW od 2013 - Oceń swoje auto
3,62
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce brzytwa ... leciutkie naciśnięcie i mocno płynnie hamował. Bez najmniejszego ściągania czy bicia. Wymieniałem klocki przy 50tys i tłoczki można było niemal palcami wcisnąć.
4,0
Całokształt
Ten Jeep to samochód który potrafi dać radość w poruszaniu się ale głównie po mieście. Skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, radio z dotykowym ekranem i twardym dyskiem, piękny seledynowy kolor podświetlenia daje wiele przyjemności. Automatyczna skrzynia i silnik 2.0 daje spokój i ciszę ale ... do 80kph ... powyżej tej prędkości robi się straszno. Niestety żeby rozpędzić duże auto mając do dyspozycji silnik wolnossący i utrzymać prędkość 130kph trzeba go nieźle wkręcić na obroty ... a wtedy huk staje się nie do zniesienia. Poza tym ten silnik niestety jest za słaby do tej wielkości samochodu. Wyprzedzenie innego pojazdu jest manewrem obciążonym dużym ryzykiem, a jeśli jest potrzeba gwałtowniejszego przyśpieszenia to odczucia są podobne jak przy starcie samolotem pasażerskim ... nie ze względu na szybkość, tylko na hałas. Automatyczna skrzynia powoduje przeskok o 3 biegi w dół, a obroty skaczą na 6000 w górę. Niestety głównie z tego względu zdecydowałem się sprzedać auto i aktualnie rozważam jego wady i zalety na chłodno :) Potencjalni kupcy powinni wiedzieć, że warto rozważać zakup auta od 2013 roku produkcji. Został wtedy wykonany ostatni facelifting i poprawiono większość drobnych usterek które gnębiły to auto.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jeśli chodzi o wytrzymałość to powinna być najwyższa nota. Te silniki są nie do zajechania. Spalanie to już nieco gorzej ... 10 l po mieście da się znieść patrząc na masę samochodu i typ silnika. Przyśpieszanie i Vmax - tu jest bardzo źle. Nie poszalejecie sobie na trasie.
3,0
Skrzynia biegów
6 stopniowa klasyczna hydrauliczna skrzynia ... Doskonała w mieście ... cicho przerzuca biegi. Jednak czuć w niej pewne opóźnienie i niezbyt przyjemne jest przeskakiwanie biegów o 3 w dół przy mocniejszym przyśpieszaniu.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się świetnie.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczny tryb klimatyzacji nie sprawuje się idealnie. Temperatura nie rozkłada się równomiernie i trzeba kombinować ustawieniami ręcznymi żeby osiągnąć to co się chce.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysoki kierowca nie ma szans usiąść wygodnie ze względu na mocno wystającą osłonę kolumny kierownicy. Przestrzeń dla pasażera z przodu i dwóch z tyłu nad wyraz duża. Jednak ten samochód powinien być 4 osobowy bo na pewno nie ma miejsca na piątą osobę na środku z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Do 80kph super ... czym szybciej tym gorzej. Nie odważyłem się przekroczyć 140kph ze względu na strach o mój słuch. Wybieranie nierówności nienajgorsze choć do ideału dużo brakuje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tankowanie nie będzie radosnym wydarzeniem, ale za to niewielka ilość awarii i stosunkowo tanie części potrafią ucieszyć.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nowy zdecydowanie za drogi ... ale używane dużo tracą na wartości i dlatego dwu, trzylatka można kupić w świetnej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jeep Compass I SUV Facelifting 2013 2.0 156KM 115kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
14,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Jeep Compass I SUV Facelifting 2013