Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Cherokee V Terenowy

Michał, ponad rok temu
Silnik 3.2 V6 Active Drive Lock 272KM 200kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 151 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jeep Cherokee V Terenowy 3.2 V6 Active Drive Lock 272KM 200kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Możliwe problemy z systemem PTU w niektórych modelach.
5,0
Całokształt
Witam, dodaję kolejną opinię w formie aktualizacji ostatniej. Przede wszystkim, pragnę zwrócić uwagę tutaj na ostatnie usterki jakie wystąpiły w moim egzemplarzu oraz porównanie wersji AWD z FWD, ponieważ mam możliwość testowania obydwu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to absolutna bajka, mistrzostwo chryslera, mówię tu o kulturze pracy i dynamice, jest po prostu idealnym przykładem dobrze pracującej widlastej szóstki. Silnik ma bardzo charakterystyczną pracę tonalna słyszaną wewnątrz kabiny (założenie filtra sporotwego dodatkowo ją pogłębia) 1-2k - pracuje cicho 2-4k - zaczyna pojawiać się charakterystyczny ryk V6 4-5k - kopiuj-wklej nissan 370z, piszczy jak komar ale w dobrym tego słowa znaczeniu 5k+ - silnik wpada w głębszą tonację i przypomina ryk silników V10 takich jak w Lexusie LFA, zanikają bardzo wysokie tony znane z innych V6 a pojawia się bardziej basowy ale i bogaty wydzwięk (efekt widać najlepiej z filtrem stożkowym). Według mnie jest to jedna z najlepiej brzmiących V6 w jakimkolwiek aucie. Niestety silnik posiada też wady i choć nie obniżają one całościowej oceny to warto o nich pamiętać. -Chłodnica oleju jest fatalnie zaprojektowana i często zdarza się, że popuszcza olej. Znajduje się pomiedzy głowicami, zdejmijcie plastikową osłonę i użyjcie latarki, żeby zobaczyć czy nie zbiera się pod nią olej. -Zawory i ich łożyska igiełkowe mają takie charakterystyczne tulejki (rocker arms) w niektórych modelach się wycierają i silnik zaczyna klekotać, można zdiagnozować to również wyjmując filtr oleju i sprawdzając czy nie ma opiłków metalu.
3,0
Skrzynia biegów
Jest ok, jest wolna i czasami szarpie ale nie jest źle. Uwaga dla kupujących to auto w wersji AWD. zawsze sprawdzajcie VIN pojazdu w bazie zwrotów chryslera tkzw. recall site Niektóre modele narażone są na uszkodzenie systemu PTU, który odpowiada za przeniesienie napędu, jego naprawa potrafi kosztować nie raz tyle co nowe auto. Jeśli waszego auta nie ma na liście, powinno być okej. Problem nie dotyczy aut z napędem FWD
5,0
Układ jezdny
Jak ostatnio... Bez zmian, prowadzi się idealnie, choć układem jezdnym bliżej mu do muscle cara i łodzi motorowej niż aut z europy ale jest wygoda.
5,0
Karoseria
Odważna decyzja projektowa chryslera i bardzo ją lubię. Napiszę tu też od razu o korozji, mój model wydawał się jej posiadać dosyć sporo ale po zabezpieczeniu okazało się, że tak naprawdę koroduje głownie element tylnej kołyski i to też nie w każdym aucie więc nie odejmuję oceny.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę się już przyzwyczaiłem, nadal twierdzę, że tylnie okno można spokojnie wywalić i tak jest bezużyteczne, ale kamera cofania i dobre lusterka pozwalają minimalizować potencjalne problemy z widcznością.
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
trochę głośny nawiew powyżej 3 stopnia
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Namiotu w środku nie rozłożysz ale jak na SUVa nie jest źle, bagażnik raczej mały.
4,0
Wyciszenie
Cisza na niskich, ryk i moc na wysokich obrotach, tak jak być powinno. Niestety skrzynia ma też to do siebie, iż wydaje charakterystyczny wydźwięk podczas jazdy na dużych prędkościach, komuś może to przeszkadzać w jakimś stopniu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z gazem nie ma problemu. Instalacja LPGTECH 326, auto śmiga bez róźnić w prowadzeniu a kosztuje mniej
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od czasu ostatniej opinii (7 miesięcy): -Drążek stabilizatora -Nowa chłodnica oleju
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim egzemplarzu nic sie nie wydarzyło po za łozyskiem igiełkowym, oby tak zostało. Są natomiast wadliwe modele, odsyłam do opinii wyżej, gdzie opisuję problemy w zakładce Silnik i Skrzynia biegów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 Active Drive Lock 272KM 200kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jeep Cherokee V Terenowy 3.2 V6 Active Drive Lock 272KM 200kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
13,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Jeep Cherokee V Terenowy