Inne
: W zasadzie to całokształt. Najmocniejsze strony to obszerność wnętrza, dobra widoczność, fantastyczny napęd 4x4, dobry silnik, prostota obsługi na i marka JEEP, która zawsze robi dobre wrażenie.
5,0
Całokształt
Ocena pomimo krytycznych uwag powyżej doskonała. Super fajny SUV z gabarytami umożliwiającymi sprawne poruszanie się po europejskich miastach. No i najważniejsze - prawdziwe terenowe auto - nawet mając normalne opony jest nim bardzo fajnie pobawić się w terenie. Prawdziwa terenówka w odróżnieniu od całej mnogości niby terenówek na rynku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Generalnie pracuje bez zastrzeżeń. Przetestowany w granicach -20 C do + 35 C. Moc całkowicie wystarczająca do masy pojazdu chyba, że ktoś chce jeździć powyżej 180 h/km - ale wtedy chyba pomylił samochody.
4,0
Skrzynia biegów
Na porównywalnym poziomie co w Subaru. Może ciut przydługi czas reakcji po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu.
4,0
Układ jezdny
W warunkach pogorszonej przyczepności (śnieg, deszcz) ma tendencję do zarzucania tyłu - stąd na każdej nawierzchni prócz suchego asfaltu najlepiej jeździć w trybie 4x4 - wtedy idzie jak mucha po stole. Ogólnie układ jezdny jest fantastyczny - szczególnie na nasze drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność cool we wszystkich kierunkach. Trzeba się tylko przy cofaniu przyzwyczaić do zamocowanego z tyłu koła.
4,0
Ergonomia
Brak oceny doskonałej wyłącznie ze względu na głośność przy dużych prędkościach jazdy na autostradach - ale jeep to nie samochód na takie drogi. Mam za sobą kilka bardzo długich podróży (powyżej 10 h godzin jazdy dziennie), które zniosłem bardzo dobrze - brak jakiegokolwiek bólu pleców, etc., co w innych samochodach często mi się zdarzało.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak mi trochę automatycznej klimy. Chociaż manualna działa bez zarzutu. Nie ma również problemu z parowaniem okien.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Paradoksalnie w środku samochód jest jeszcze większy jak na zewnątrz. Jeden z nielicznych samochodów gdzie fotelu kierowcy nie mam odsuniętego na max pomimo 1,9 m wzrostu.
3,0
Wyciszenie
To chyba najsłabszy punkt autka. Jest głośny, ale mimo wszystko można nim odbywać naprawdę dalekie jazdy po Europie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to samochód oszczędny, duża masa i pojemność silnika robi swoje. Jak chcecie oszczędne autko kupcie sobie Pandę, Yarisa albo inne .... nie powiem co. W tym samochodzie w dużo większym stopniu, jak innych autkach kluczowe znaczenie ma styl jazdy. Ceny przeglądów w ASO porównywalne do innych marek samochodów.
Jak koszty są dla Ciebie najważniejsze to lepiej od razu kup Skode Oktavie z LPG i nie zawracaj sobie głowy samochodem dla prawdziwych facetów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeep nie jest zwykłym samochodem typu fiacik, skoda, etc. Jest to duże auto terenowe, które musi kosztować. Jednocześnie jest to samochód bardzo długowieczny, czego nie da się powiedzieć o większości samochodów. Z pewnością JEEP odwdzięczy się swoją niezawodnością, długowiecznością i frajdą jeżdżenia - szczególnie zimą po zaśnieżonych polskich drogach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pomimo roku nic się jeszcze nie sypnęło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chodzi bezbłędnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 CRDi 163KM 120kW
[l/100km]