Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Cherokee III

mcold, 9 lat temu
Silnik 2.8 CRD 150KM 110kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 223 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jeep Cherokee III 2.8 CRD 150KM 110kW od 2003 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : ASB sprawuje się wyśmienicie. Auto jest dynamiczne a jazda komfortowa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wahacz tylnego mostu (bumerang)
4,0
Całokształt
Wygodne dobrze prezentujące się auto z zacięciem terenowym. Coś dla ludzi którzy lubią się wyróżniać na drodze i mają środki na utrzymanie SUVa 4x4. Zadbany odwdzięcza się niezwodnością i daje radość z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Włoski VM 2.8 CRD 150KM daje radę. Spalanie mogłoby być trochę mniejsze, ale w końcu to ciężkie spore auto. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów jeździ się naprawdę dynamicznie chociaż powyżej 140 km/h raczej drogo.
5,0
Skrzynia biegów
Nie wiem dlaczego nie mogłem wybrać ASB, bo taką posiadam. Ogólnie "jak dbasz tak masz". Regularne wymiany oleju to podstawa, żeby skrzynia płynnie i intuicyjnie przełączała biegi. Nauczenie się właściwego operowania pedałem gazu to drugi element sukcesu.
4,0
Układ jezdny
Mały promień skrętu to zaleta. Twarde zawieszenie to może być dla niektórych wada. Pokonywanie zakrętów nawet z zapiętym 4x4 raczej z rozwagą, to w końcu SUV. Dramatu jednak nie ma.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja kierowcy pozwala widzieć nad dachami osobówek. Nie można stawać za blisko sygnalizatorów. Do tyłu w porządku a do tego fabryczne czujniki parkowania. Duże wygodne lusterka.
4,0
Ergonomia
Trzeba się przyzwyczaić do sterowania szybami z centralnej konsoli. Poza tym wszystko pod ręką. Pełna regulacja siedzenia plus kierownica i lusterka pozwalają wygodnie prowadzić nawet wysokiej osobie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja doskonale działa i szybko ochładza wnętrze. Z ogrzewaniem w zimie trochę gorzej, to diesel. Podgrzewane przednie siedzenia się przydają. W ciepłą noc można zaprosić gwiazdy przez szyberdach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażerowie siedzą wygodnie, również z tyłu. Natomiast pojemność bagażnika to już inna bajka. Zdecydowanie brakuje w nim miejsca. Mało schowków, chociaż dużo można zmieścić pod tylną kanapą. W schowku w konsoli głównej nazywanym "na rękawiczki" mieszczą się rękawiczki. Koniec kropka. Pojemny schowek w podłokietniku.
4,0
Wyciszenie
To SUV więc na ciszę nie można liczyć. Trzeszczy podłokietnik i czasami siedzenia. Silnik słychać w kabinie, ale jest to miły dla ucha pomruk. Jak się komuś nie podoba zawsze może podkręcić radio z doskonałymi głośnikami Infinity i problem znika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie jest samochód dla oszczędnych. Katalogowe wartości spalania zwłaszcza w mieście to propaganda. Na trasie przy prędkości autostradowej raczej też nie jest zbyt ekonomiczny, natomiast jazda w okolicach 90-110 km/h pozwala zejść do 8l/100km. Chcesz jeździć tanio, nie kupuj Jeppa. Relatywnie tanie zamienniki części zamiennych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja europejska jest znacznie lepiej wykonana i bogaciej wyposażona niż ta z USA. Nie jest to jednak samochód bezobsługowy. Jeśli trafi się w miarę zadbany egzemplarz to warto. Niemniej przy zakupie warto mieć odłożone parę tysięcy na "pakiet startowy" (rozrząd, hamulce, płyny, oleje).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 11 latach do wymiany były żarówki podświetlenia wnętrza i zegarów. Padła mata podgrzewania siedzenia kierowcy. Na tylnej klapie wychodzi trochę rdzy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 11 latach zgniła miska olejowa silnika (1200 zł), konieczna regeneracja "bumerangu", czujnik ciśnienia oleju wariował, chłodnica intercoolera i podstawa filtra oleju też wymagały wymiany. To nie jest auto dla studenta.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.8 CRD 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jeep Cherokee III 2.8 CRD 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
13,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Jeep Cherokee III