Przeniesienie napędu
: Przeniesienie napędu (układ Quadra Drive) jest naprawdę dobrze zrobiony, żeby się nim zagrzebać w błocie po kolana to i tak wyjedzie a potem daje możliwość jazdy 150 km/h.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Po 130 tys. wymiana przednich piast z ABS em, koszt ok 4000 zł
Zawieszenie
: Wymiana tulei 3800 zł
Układ elektryczny
: Immobilizer, komputer, soft i inne, turbina, wtryskiwacze- 7000 zł wszystko w niezależnym serwisie .
3,0
Całokształt
Potrzebuję samochodu, który może zjechać z asfaltu i pojechać w teren kilka razy dziennie.Jeep naprawdę dobrze się do tego nadaje.Przyjemnie się prowadzi po drodze i ma zupełnie dobre własności terenowe.Nieosiągalne dla żadnego SUVa.
Wrażenia
3,0
Silnik
2,8 CRD trochę głośny, nieładnie brzmi na wyższych obrotach.Do tego samochodu powinien być sześciocylindrowy.Dziwi trochę że taka potęga jak Chrysler Daimler kupuje silnik we włoskiej firmie VM.
4,0
Skrzynia biegów
Mocny 5 biegowy automat Chryslera,bezproblemowy,łagodnie zmienia biegi.
4,0
Układ jezdny
To terenówka na ramie ze sztywnym tylnym mostem,nie może więc prowadzić się jak suv z zawieszeniem niezależnym, ale prowadzi się pewnie do 140 km/h
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wysoko więc patrzymy na innych z góry :)
Duże lusterka wsteczne.Przez tylną szybę trochę gorzej.
4,0
Ergonomia
Ogólnie ok, choć dziwne wydaje się umieszczenie wyłącznika klimy i ogrzewania w 1 pokrętle
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ma dwa obiegi płynu, więc nagrzewnica daje ciepło chwilę po uruchomieniu.Miłe podczas mrozów.Klima na lato trochę za mocna- łatwo się przeziębić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogi w utrzymaniu i naprawach.Service Jeepa w Lublinie to zupełna porażka i przypadkowi ludzie.210 zł/h.Ostatnio za tą kwotę zepsuli mi czujnik ABS.
Nie mam do nich żadnego zaufania.Podobnie mówią znajomi.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nowy kosztował w 2003 roku 154 tys.Problemy były z nim od początku.Auto jest dobrze skonstruowane ale wykonane przeciętnie.Samochód terenowy powinien być mniej awaryjny.Dwukrotnie musiałem korzystać z lawety. Raz spalił się immobilizer a drugi- komputer.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem z otwieraniem tylnej szyby.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Swożeń wachacza dolnego przód
Komputer
Immobilizer
Turbina
Wtryskiwacze
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 CRD 150KM 110kW
[l/100km]