Inne
: że mogę stać na dachu ze statywem i robić zdjęcia ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Myśląc o kupnie nowego samochodu, zastanawiam się, czy nie kupić 2 ;) nowego cherokee i np bmw x5 ;)
Przez ponad 290tys km nie zawiodłem się na tym samochodzie. Zjeździłem Europę wzdłuż i wszerz. Auto doskonałe.Choć przyznam, że na długie wycieczki, przy optymalnej prędkości ok 150km jest trochę męcząco.Szczególne na niemieckich autostradach - ale pod 180 też można cały czas jechać, biorąc pod uwagę, że spalanie dochodzi wtedy do 20l i hałas jest duży :)
Mankamentem jest czasami mały bagażnik. W potrzebie wtedy przydaje się duży box na dachu.
Wrażenia
5,0
Silnik
ponad 290tys km i żadnych problemów z silnikiem.
Bardzo dobre przyspieszenie, do 80km/h porównywalne z passatem 1,8T, którego miałem wcześniej.
4,0
Skrzynia biegów
4 biegi w automacie to za mało. przy ostrzejszej jeździe trzeba uprzedzać nieobeznanych współpasażerów, że to normalne, że tak wyje ;)
Select Track włączony cały czas na 4x4. wtedy czuje się, ze ten samochodzik się dobrze prowadzi
5,0
Układ jezdny
twardy jak na Jeepa przystało. w terenie bardzo trudnym gdzie wyciągarka by już się przydała nie jeżdżę ale w lasach i na polach doskonały.
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra. z niechęcią siadam zmuszony czasem do osobówek
z tyłu - trzeba pamiętać przy parkowaniu o wystającym kole zapasowym (którego zresztą przez ponad 6 lat ani razu nie użyłem)
4,0
Ergonomia
Generalnie ok. Automat.otwieranie szyb na środkowym słupku - masakra.
lusterka zmieniam niechcący kolanem...
klimatyzacja ręczna - do tej pory się nie przyzwyczaiłem
do rączki na słupku, aby pasażer trzymał się na nierównościach, trzeba się przyzwyczaić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
latem przy ponad 30 st na zewnątrz czasami ma zadyszkę klimatyzacja;; zimą jest w stanie ogrzać chyba kilka samochodów, nagrzewa się szybko
Brakuje filtrów powietrza wpadającego do samochodu, bez nich w środku szybko się kurzy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przy 185 cm wzrostu przydałoby się móc kawałeczek jeszcze odsunąć siedzenie. pasażer na długiej trasie narzeka, że niezbyt wygodnie
4,0
Wyciszenie
To nie limuzyna,choć na tę klasę samochodu uważam, że jest ok.Przy przyspieszaniu i redukcji automatu na 2 dosyć słychać głośną pracę silnika -choć w sumie to taki dźwięk może cieszyć
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
paliwo średnio 14,5l, w trasie jak się spieszę i pojawia się na liczniku 160, do tego trzeba hamować i znowu przyspieszać to ponad 17.
ale na upartego przejechałem Wrocław Warszawa 9,6
Wizyta w serwisie co 12-15tys km to zwykle ponad 1500zł
5,0
Stosunek jakość/cena
na początku wydawał mi się trochę za drogi, ale po latach wiem, że wart był swojej ceny
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zapowietrzony wlew paliwa - tak, że żaden serwis do tej pory sobie z tym nie poradził.Trzeba mieć dużo cierpliwości przy tankowaniu
Problem z zamkiem szyby uchylnej tylnych drzwi:blokuje się i nie pozwala zamknąć szyby.patent - w pilocie naciskamy guzik otwierania szyby, zamek odskakuje i można zamknąć ;)
Samochodzik chwyciła rdza, po ok 5 latach, na okrągłych belkach przyprogowych, zewnętrznie zamocowanych, pod górnym światłem stopu, i miejscami na obrzeżach drzwi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprawdzając ile auto pojedzie na rezerwie (udało się 150km do zatrzymania samochodu przy spalaniu ok 10l/100) zepsułem alternator, gdyż dolałem potem tylko 5l paliwa - trzeba 10l wlewać
przy ok 150tys km przejechanych pompa wodna do wymiany
przy ok 200tys wymiana przepalonej rury wydechowej
przy 280tys km - chłodnica wymieniona - pękła
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.7 i V6 211KM 155kW
[l/100km]