Przeniesienie napędu
: W zimie mimo tylko oon T/A na ośnieżonej drodze leciał jak przyklejony.
5,0
Całokształt
Bałem się go na początku, ale po pierwszych kilkuset kilometrach pokochałem go. Pierwszy raz tak się przywiązałem do samochodu i od czasu do czasu żałuję, że go sprzedałem. Nie zawiódł mnie ani razu. Silnik bezawaryjny jak się go nie katuje. Wygodny. Można zaszaleć na śliskim :) Dużo miejsca w bagażniku. Zaskoczył mnie tym, że jak na takie auto i dość już wiekowe ma rozwiązania, których próżno szukać w dużo młodszych autach. Idealnie się parkuje. Niemalże nie ma przeszkód nie do pokonania. A 4 napędy robią swoje gdy trzeba.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wiele złego się mówi o tym silniku. Fakt jest przekobinowany. Ale jeżeli się go nie piłuje i nie katuje w terenie to służy bezawaryjnie. Przez cały okres mojej eksploatacji tego autka (miesięcznie ok. 1000 km) nie spotkało mnie nic złego. Raz rolkę paska wymieniłem.
Jednak przchodząc do meritum to silniczek przyzwoicie pracuje jak się rozgrzeje (na zimno trochę go słychać).Owszem nie jest mocny ale do spokojnego i w miarę sprawnego przemieszczania się wystarczy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jak najbardziej w porządku. Biegi mi ładnie wchodziły. Nie miałem z nimi problemów. Jedynka trochę krótka ale to w końcu auto terenowe i musi mieć jak ruszyć obciążone, ale swobodnie rusza na dwójce. Czasami się zapominałem i z 2 w normalny sposób jechałem. No i idealnie hamuje się biegami. Często hamulec naciskałem dopiero pod samymi światłami.
3,0
Układ jezdny
Co tu dużo mówić. Stare auto, swoje ważące i terenowe z resorami na tyle. Przechyla się i to jest normalne. Ale im droga gorsza tym lepiej się jedzie. Na mokrej nawierzchni, na łukach bardzo wyraźnie było czuć z napędem tylko na tył, że bagażnik zaraz może Ciebie wyprzedzić. Trzeba uważać.
Komfort
5,0
Widoczność
Maska długa po horyzont. Piękny widok. Nagle się kończąca więc widać ile jeszcze możne podjechać. Tak samo tył. Płaski. Idealnie. Tylko lusterka boczne mogły by być odrobinkę większe.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Choć drążek skrzyni na 3 i 5 troszkę zasłania kilka przełączników.
Bardzo dobre fotele. Mam problem z niektórymi autami na dłuższych dystansach i bolą mnie plecy, ale nie w nim. Nigdy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima przyjemnie chłodziła, a grzanie po paru kilometrach też już dawało radę. Dziwnym było to, że obieg wewnętrzny był tylko na klimie. Ale za to wielki dodatkowy plus za nawiewy dla pasażerów kanapy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pierwsze wrażenie dziwne. Pedały nieco z lewej strony. Siedzi się nisko nad podłogą jak w sportowym aucie. Ale bardzo wygodnie. Fotel mógłby się odsuwać nieco dalej ale jest ok. I nawet po odsunięciu fotela do końca, pasażer z tyłu swobodnie siedzi. I to nawet wygodnie bo parę razy jechaliśmy w kilka osób na dłuższą trasę i nikt nie narzekał.
4,0
Wyciszenie
Przyzwoite jak na takie auto, albo mój egzemplarz po prostu taki był, bo znajomy, którego wiozłem i miał wersję sport (ja classic) mówił, że dużo cichszy niż jego. Trochę słychać hałas z tylnej części. Może gdyby była półka lub jakaś roleta było by lepiej. Jest znośnie do 120 km/h. później już głośno bo silnik słychać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na takie gabaryty i opór powietrza małego kiosku to całkiem nieźle. Ja z regóły jeździłem z prędkością 100km/h. 70% trasa, 30% miasto (Warszawa, żeby nie było). Średnio ok 8-9 litrów. W teren się nie zapuszczałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze nie kupisz lepszego auta, które niczego się nie boi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mi służył dzielnie. Rolkę paska raz wymieniłem. Nic więcej. Żadnych stuków czy luzów a jeździełm ponad rok naprawdę kiepskimi drogami a i jeszcze przedemną nie wiadomo jak ktoś się poruszał.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych. Mimo iż trzeba uażać aby nie przeciążyć silnika.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 115KM 85kW
[l/100km]