Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Cherokee II

mat, 12 lat temu
Silnik 2.5 TD 115KM 85kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 234 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jeep Cherokee II 2.5 TD 115KM 85kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : W zimie na ośnieżonej drodze na uniwersalnych oponach z załączonym napędem leciało się jak po sznurku. Gorzej z hamowaniem ale na szczęście silnik i skrzynia sobie radziły z tym bez problemów.
5,0
Całokształt
Super auto. Nie przypuszczałem, że tak mnie zachwyci. Silnik ma swoje wady, ale jak się go nie katuje nie ma prawa nic się stać. Autko uczy cierpliwości. Nie jest mistrzem sprintów i zakrętów, za to niczego się nie boi. Idealny promień skrętu. Łatwo się parkuje (sam się zastanawiam czasami jak potrafiłem się zmieścić w dziurę miedzy samochodami gdzie po dwóch stronach przód-tył zostało mi po 20 cm). Jak ktoś szuka auta do zabawy to niech zakupi 4.0. Jeżeli do spkojnego przemieszczania 2.5 td jest idealny. A i w teren wiedzie bez problemu jak trzeba będzie. Spory bagażnik. Płaska podłoga po złożeniu siedzeń. Fajna długa maska.
Wrażenia
4,0
Silnik
115KM na pusto sobie radzi nieźle, choć i z przyczepą dawał radę. Niemniej nie spodziewajcie się osiągów z auta osobowego o podobnej mocy. Do 120 rozpędza się dość sprawnie. Da się przyzwyczaić. A elastyczność jest super. 60 na V biegu bez problemu. Z 2 można swobodnie ruszyć. Czy jest głośny? Mój to wersja classic. Osobiście nie jeździłem innymi ale znajomy, który wsiadł ze Sporta powiedział, ze jest znacznie ciszej niż u niego. Ogólnie powyżej 100km/h robi się głośniej.
5,0
Skrzynia biegów
Jak na auto terenowe skrzynia jest bardzo dobrze zestopniowana. Ładnie przyśpiesza. Biegi wchodzą gładko. Idealnie się hamuje silnikiem. Praktycznie można bez użycia hamulca w dość krótkim czasie dojść do zera.
5,0
Układ jezdny
Idealne na wszelkie nierówności. Stwierdzę anwet, że im bardziej nierówna droga tym lepiej jedzie. Nie mam oporów przed gruntowymi drogami czy pofalowanym i załatanym asfaltem. Tnie pewnie po każdej nawierzchni. Na zakrętach trzeba uważać, bo jednak środek ciężkości wysoko a i tylny napęd na śliskim może zaskoczyć. Od roku jeżdżę po strą trasą warszawa-puławy i nic w zawieszeniu się nie dzieje. Ani jednego stuku. Super. A i w lekki teren bez przeróbek nie ma się co bać.
Komfort
5,0
Widoczność
Do okoła wszystko idealnie. Maska ciągnie się przed oczyma, widać koniec. Tył tak samo.
4,0
Ergonomia
Ciekawe jest lekkie przesunięcie pedałów w lewą stronę co czasami zaskakuje osoby jadące pierwszy raz. Kwestia przyzwyczajenia. Brakuje mi schowka w drzwiach.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę dziwne jest rozwiązanie klima-wentylacja. Obieg wewnętrzny tylko w klimie. Widać, że u wuja sama nie jeżdżą na wentylacji Nie działa mi klima ale wentylacja daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu i się mieszczę, choć jestem już odsunięty maksymalnie do tyłu. Niemniej więcej miejsca mogło by być na długość. Całe szczęście kierownica jest regulowana. Nie mam problemu. Na tylnej kanapie nawet po odsunięciu przednich foteli na maksa do tyłu, da się wygodnie usiąść. Miejsca pod dostatkiem. Jest to jeden z nilicznych samochodów, w którym nie mam problemu z bólem pleców po długiej trasie.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 100 już nieco głośnie, ale nie wyobrażajcie sobie, że jedziecie traktorem. Po prostu jest trochę głośniej. Zawieszenie cicho wybiera wszystkie nierówności. Było by jeszcze lepiej jakby była jakaś półka czy roleta w bagażniku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż każde auto z 4napędami swoje pali. Nawet jak nie ma stałego napędu. Dodatkowo opór powietrza niczym kiosk ruchu też robi swoje. 4 razy w miesiącu pokonuję trasę ponad 200 km w jedną stronę i jeżdzę później po mieście. Na trasie wychodzi ok 8l/100 w mieście więcej ale średnio zamykam się w okolicy 9l. Zwracam jednak uwagę, że ja swoim jeepem nie jeżdżę więcej niż 100km/h. Chyba, ze wymagają tego warunki. Staram się jeździć ekonomicznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za przyzwoite pieniądze otrzymuje się legendę. Nawet się nie obejrzycie jak ten samochód skradnie wam serce. Sam w to nie wierzyłem. Teraz trudno było by mi się z nim rozstać. Części używanych jest mnóstwo za rozsądne pieniądze. Nowe są relatywnie drogie. Ogólnie nie miałem na co narzekać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyną usterką nie spowodowaną z niczyjej winy była wymiana rolki paska klinowego. W zimie antena mi przymarzła i teraz czasami się nie chowa sama bo coś się gdzieś poluzowało. Drobiazg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sam uszkodziłem pół oś gdy wpadłem w poślizg. Siostra mi go zagotowała bo pękła jakaś mała rurka od chłodzenia co wiązało się z naprawą głowicy. Ale samo nic się jeszcze nie popsuło. Trwałe auto jak się dba.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jeep Cherokee II 2.5 TD 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Jeep Cherokee II