Ocynk karoseria, aż miło. Nie to co rude Japończyki z dziurami i szpachlem!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma wspaniałe przyspieszenie, chyba najlepsze wśród terenówek 2,5TD z roku 1997 - ok. 11,5s do 100km/h przy masie 1620 kg.
Osobówki do 170km/h zostawały w tyle....., ale prędkości tej żaden silnik nie lubi.
Jesli mowa jest o tym silniku, to ma on złą opinię wśród posiadaczy, ponieważ jest awaryjny, ale tylko przy niewłaściwym użytkowaniu, o czym niewielu pamięta. Nie lubi obrotów powyżej 3000, ale od tego jest reduktor, jeśli auto ma ciężko to go wykorzystujemy, a nie piłujemy. Ja moim zrobiłem ponad 40 tys km i nic przy silniku nie robiłem, poza wtryskiem sterującym, z mojej winy, ponieważ umyłem silnik,a silniki VM tego nie lubią!!!
Większość osób korzysta z usług niedoświadczonych pseudomechaników, którzy potrafią tylko silnik wymienić, a nie naprawić, stąd tak złe opinie o tym silniku. A czasami wystarczy tylko głową ruszyć.
4,0
Skrzynia biegów
Niezsynchronizowany wsteczny bieg....
5,0
Układ jezdny
Pomimo prześwitu, auto przyklejone do drogi, śmiało można kółka robić w terenie i na asfalcie.
Lekki luz na panhardzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Małe szyby typu Hummer, ale raczej to zaleta w stosunku do terenowych szklarni w terenie.
Widoczność z tyłu bdb, ponieważ koło zapasowe jej nie zasłania.
4,0
Ergonomia
Plastiki twarde, toporne, ale jak Amerykanie mawiają:
\"Life and Plastic - it\'s fantastic!\"
Czyli solidne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo grzeje, ale to typowe jak na diesla.....
Za to klima chłodzi jak zamrażarka i nie niszczy zatok, ponieważ dmucha tylko na nogi, nigdy na szybę!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w sam raz z tyłu, dużo z przodu, ale i tak nóg się z przodu nie rozprostuje - 180cm wzrostu.
Przy bujnej fryzurze czuć poszycie dachu.....
4,0
Wyciszenie
Słychać, że to Diesel, ale tylko Francuzy sa lepiej wytłumione....
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na terenówkę tych gabarytów bomba!
7,5 trasa / 9,2 średnio / ok 12 teren bez 4x4 !!!
Inne chleją ponad 15 w tej samej pojemności.
5,0
Stosunek jakość/cena
Masywne, szybkie, uniwersalne auto, idealne na polskie drogi...... Jak za te pieniądze jak najbardziej ok!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie nic nie wymieniałem w zawieszeniu poza gumami stabilizatora i krzyżakiem dużym wału tylnego ok 30 i 100 pln.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niec strasznego, poza wtryskiem sterującym, ponieważ umyłem silnik myjką i pupa była..... nie wchodził na obroty powyżej 2000, ponieważ właczył się tryb awaryjny silnika, a myślałem, że to turbo....
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 115KM 85kW
[l/100km]