Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Cherokee II

norA, 10 lat temu
Silnik 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jeep Cherokee II 4.0 i 4WD 190KM 140kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całe auto mnie pozytywnie zaskoczyło pod wieloma względami - jego solidność, niezawodność i żwawość oraz napęd. Nigdy nie przypuszczałem, że starszy Jeep (moja pierwsza terenówka i zarazem pierwsze auto tej legendarnej marki) może dać aż tyle frajdy, nawet w codziennej jeździe! Stary ale jary - po 16 latach ciągle zwraca na siebie uwagę, kto by pomyślał, aż sam się czasami dziwię... Lampka pod maską oświetlająca komorę silnika w razie terenowych napraw w nocy itp. - super bajer. Elementy przedniego zawieszenia posiadają kalamitki, czyli są smarowane celem przedłużenia żywotności. Podkreślam wielokrotnie - rewelacyjny napęd 4x4 ze skrzynią redukcyjną, który tak naprawdę w pełni doceni się w trudnych warunkach (zima, błoto, grząski teren). Warto zapamiętać jedno w przypadku Jeep'a: im gorsze warunki drogowe, tym większa frajda z jazdy! Tam gdzie inne auta niedomagają albo wymiękają dopiero zaczyna się w Jeepie prawdziwa jazda...jakże to okazuje się prawdziwe!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Ogniska korozji typowe dla starszych Jeepów = błotniki, wlew paliwa, podwozie - trzeba po prostu sprawdzac i regularnie konserwowac karoserię.
5,0
Całokształt
Jak na auto amerykańskie zaskakująco mały (tworzony m.in. z myślą o Europie), jak na auto terenowe - po prostu rewelacyjny! Jeśli kręci Ciebie Wrangler i jazda czasami także poza utwardzonymi trasami, ale Ciebie na niego nie stać, a jednocześnie chcesz auto do jazdy na co dzień, lecz nie tak duże jak Grand Cherokee, to Cherokee (XJ) jest prawdopodobnie dla Ciebie... Proty, zwrotny, praktyczny z bardzo dobrym napędem 4x4 i pancernym układem napędowym - jeden z najlepszych Jeepów (ostatnia konstrukcja w historii AMC) + aut terenowych świata! Auto chyba nie do zjechania...zawiezie Ciebie chyba wszędzie! Diesla TD omijać szerokim łukiem - padaczka na jaką to auto nie zasługuje!
Wrażenia
5,0
Silnik
4.0L R6 - "panzerfaust" powinni go nazwać, a to dlatego, że jest nie do zajechania i mocny! Lejesz benzynę i dbasz o olej, a resztę zrobi właściwie sam. Strasznie silny z dużym momentem obr. od samego dołu potrafi spod świateł zawstydzić niejedno auto sportowe. Idealny w połączeniu z automatem i jako wół pociągowy - np. dużych przyczep (kamping, laweta itp.). Ten silnik tak naprawdę może więcej niż pozwala mu na to skrzynia i zawieszenie. 4.0 palie niewiele więcej od 2.5.
5,0
Skrzynia biegów
4-biegowy automat jest chyba niemniej pancerny niż silnik 4.0L... Ponad 220 tys. km ma mój, a biegi zmienia z najlepszymi manierami - wystarczy dbać o olej i regularnie zmieniać wraz z filtrem i tyle! A propos biegów - wcale nie czuć, że są to tylko 4 - dobry również na autostrady. Ok. 190 kmh można nim lekko osiągnąć - zdumiewające jak na takie auto...
5,0
Układ jezdny
To jest auto terenowe z prawdziwego zdarzenia, więc nic nie udaje - jest miękki i bardzo komfortowy, więc nie nadaje się do szybkiej jazdy krętymi drogami, ale jak już przyjdzie zjechać z utwardzonych tras, to dopiero zaczyna się frajda. Świetnie sprawdza się w codziennej jeździe nawet miejskiej - krawężników w nim prawie wcale nie czuć... Prowadzi się jak starsze auto, więc ktoś przyzwyczajony do nowoczesnych aut może być nieco zaskoczony "luźną" kierownicą, ale starsze Jeepy tak ogólnie mają. Rewelacyjny napęd 4x4, który pozwala wykorzystywać go nawet jako AWD - niezależnie od prędkości i nawierzchni + reduktor. Rasowa terenówka i pełnowartościowy SUV. Niesamowicie zwrotny - chyba nawet bardziej od starszych Mercedesów! Duże koła połykają nierówności.
Komfort
5,0
Widoczność
Prosty, kwadratowy i kanciasty - widoczność dookoła jest wzorowa tj. wiadomo gdzie się auto zaczyna i kończy, a do tego ma podwyższony prześwit, powiększone lusterka, więc widzimy trochę więcej, ponad większość osobówek.
4,0
Ergonomia
Auto ogólnie nieduże, kompaktowe wręcz jak na amerykańca, więc wszystko jest jakoby w zasięgu ręki - można mieć jedynie zastrzeżenia do rozmieszczenia niektórych przycisków, ale to pestka - można ma wybaczyć z racji wieku i czasów w jakich powstał. Mało też schowków, lecz przynajmniej dwa porządne miejsca na napoje są po ręka jak an amerykańca przystało :-) Przewygodne przednie fotele, jak za dawnych, dobrych czasów - tylna ławeczka w sumie też, ale ma na dłuższą trasę mało wygodną pozycję dla dorosłych-wysokich. Wsiadanie i wysiadanie jest trochę utrudnione (szczególnie z tyłu), bo to w końcu auto podwyższone.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, co jeszcze bardziej ułatwia nieduże wnętrze. Sprawna klima dobrze je chłodzi, a w utrzymaniu chłodnej temperatury pomagają przyciemnione, tylne szyby - polecam właśnie wersje z takimi szybami. Brakuje mi szyberdachu - tak bardzo go polubiłem w autach amerykańskich...(nie miał nawet za dopłatą) Uwaga: w wielu autach amerykańskich nowszych klima załącza się jakkolwiek damy nawiew aby też dmuchał na przednią szybę - czy jest ona załączona, czy nie, również i w tym Jeepie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer siedzą na bardzo wygodnych, mięciutkich w starym, dobrym stylu fotelach. Tylna kanapa jest taką bardzo wygodną ławeczką, ale nie dla dużych osób i na dłuższe mety - raczej kosztem pojemnego bagażnika. Ogólnie auto nie dla bardo wysokich osób. Tylna kanapa składana na płasko. Duży, kwadratowy bagażnik mimo mądrze umieszczonego (pełnowymiarowego) koła zapasowego.
4,0
Wyciszenie
Silnik 4.0 L R6 do cichych nie należy, ale to ze względu na wisko, lecz to cichnie ze wzrostem temperatury motoru. Na autostradzie bardziej będzie słychać prawdopodobnie opony, czy wiatr, niż sam układ napędowy. Ogólnie przyjemnie się słucha silnika, bo nie jest to tarabaniący diesel. Co ciekawe: dźwięk wydechu przypomina jeszcze pierwszego Willysa z II WŚ + ciekawa sprawa, dźwięk oryginalny! Ten Jeep do cichych jednak nie należy, ale to głównie na zewnątrz, tj. prędzej go słychać niż widać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oczywiście koszty utrzymania ze względu na niezawodność auta będą oscylować głownie wokół paliwa, choć jak na auto tego kalibru z takim napędem, to i tak pali wcale niedużo, zwłaszcza na trasie. Oczywiście ze stałym napędem 4x4 będzie palił trochę więcej, coś za coś, ale przedni napęd można na szczęście odłączyć. Części zamiennych jest dużo i nietrudno dostępne, więc jest z czego wybierać, łącznie z tuningowymi do off-roadu. Z poczciwego Jeepa można zrobić potwora bezdroży jak kogoś to kręci! Jedynie ubezpieczalnie narzucają sobie trochę większe stawki za gatunek pojazdu, ale nic przesadnego - ze średnimi zniżkami OC+NNW zamknie się w okolicach 1000 PLN/rok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety po cenach rynkowych od razu widać, że porządne egzemplarze z silnikiem 4.0 i automatem to dobre auta, ale warto akurat w takie egzemplarze inwestować, szczególnie w stanie fabrycznym-niezmodyfikowane, bo są nie do zdarcia! W sumie otrzymujemy dużo auta jak za takie pieniądze - może to nie szczyt nowoczesnych technologii, ale wyprzedzi każdą po czasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
****rele - najczęściej wynikające z faktu po prostu zużycia się. Czasami coś może nie stykać, ale wszystko łatwo rozwiązać. W tylnych mostach mogą siadać łożyska - huczy wtedy przy danych prędkościach. W XJ-tach z pewnym czasem osiada tył = zużywają się tylne resory piórowe i jest to charakterystyczna przypadłość dla tej generacji i oznacza, że po prostu musimy je wymienić na nowe. Nie jest to trudne, ani skomplikowane, ale trochę może kosztować ze względu na części/robociznę. Jak Jeepem zbyt mocno buja na nierównościach i jest niestabilny, to warto sprawdzić amortyzatory. W przypadki mocnych drgań (czuć na kierownicy) przy wyższych prędkościach (tzw. death wobble) trzeba sprawdzić zużycie elementów przedniego zawieszenia, szczególnie tuleje, końcówki oraz amortyzator skrętu - one to najczęściej powodują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 i 4WD 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Cherokee II