Inne
: wyraz zażenowania na twarzy jednego cwaniaka który niebył w stanie wyjechać w zimie z parkingu swoją odpicowaną nówką-bulwarówką i poprosił mnie o pomoc :-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: awarie centralnego zamka, elektryki szyb i lusterek
Układ hamulcowy
: za szybko zużywają się tarcze i klocki hamulcowe
Silnik
: zdarza się mało wydajna pompa wody
4,0
Całokształt
ogólnie jest dobrze; bardzo prosta konstrukcja nie do zdarcia, prowadzi się przyjemnie, wygląda klasycznie, w terenie wprost niesamowite - współczesne terenówki-bulwarówki miękną przy nim, to poza asfaltem pokazuje na co go stać, nawet spalanie można zaakceptować, aha NIE POLECANE WERSJE Z DIESLEM
Wrażenia
5,0
Silnik
sześć cylindrów w rzędzie brzmi i pracuje bez zarzutu, cicho i równo, dla mnie ładniej niż V-ka
4,0
Skrzynia biegów
trochę szarpie przy zmianie z R na D lecz poza tym biegi zmienia bardzo płynnie, kick-down przy wyprzedzaniu redukuje do dwójki
3,0
Układ jezdny
obie osie sztywne, z przodu sprężyny z tyłu pióra zatem w terenie trzęsie, na zakrętach się wychyla ale wszystko pod kontrolą
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo duża powierzchnia szyb, jedynie lusterka mogłyby być większe
4,0
Ergonomia
made in usa czyli trzeba się przyzwyczaić jednak wszystko pod ręką
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie szybko się nagrzewa, latem air-con ...i wszystko jasne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu miejsca pod dostatkiem z tyłu już gorzej, z drugiej strony przy tych wymiarach auta silnik R6 z napędem 4x4 musi zająć trochę miejsca
4,0
Wyciszenie
krztałt auta i jego rozmiary powodują że powyżej 120 km/h robi się głośno
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik typowo amerykański: nigdy nadwerężony ale zawsze spragniony, spalanie w górnej granicy akceptacji, części łatwo dostępne w dobrej cenie, naprawy nieskomplikowane
5,0
Stosunek jakość/cena
cena zakupu w stosunku do charakteru i możliwości auta jest rewelacyjna, nie wiem czy można kupić coś taniej co równie dobrze radzi sobie i w mieście i na trasie i w terenie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
psuje się głównie elektryka (w końcu trochę tego jest) poza tym wszystkie ewentualne usterki wynikają z rodzaju użytkowania auta (asfalt - teren)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w sumie nic się nie psuje pod warunkiem regularnego serwisowania,
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 i 4WD 190KM 140kW
[l/100km]