Silnik
: Cichy, ale z pazurem. Czterech litrów pojemności nie da się zastąpić żadnym turbo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Brudzące się bębny hamulcowe - czasem trzeba zajrzeć i oczyścić bo nie hamuje.
Karoseria
: Korozja tylnej części progów.
Inne
: Ciągłe niedobowy paliwa - wlewam, a za dwa dni już nic nie ma w baku... ;D
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 4.0 w połączeniu ze skrzynią automatyczną AW-4 są chyba najmocniejszą stroną samochodu. Świetna kultura pracy, cisza, a do tego legendarna długowieczność.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bardzo łagodnie, zmieniając przełożenia po amerykańsku czyli bez szarpnięć. Za to w razie potrzeby KickDown potrafi w porę nas katapultować :) Trwałość równie legendarna jak silnika, wymaga tylko restrykcyjnego przestrzegania wymogów producenta co do wymiany oleju.
3,0
Układ jezdny
Nie wiem co powiedzieć. Moje zawieszenie jest po kilku modyfikacjach i nie ma już wiele wspólnego z fabrycznym...
Komfort
5,0
Widoczność
Cieniutkie słupki, wysoka pozycja względem jezdni i pionowa tylna szyba, duże przeszklenia - dzięki temu łatwiej mi się tym parkuje niż Renault Clio :)
2,0
Ergonomia
Cieniutka kierownica. Tunel środkowy kryjący skrzynkę rozdzielczą i biegów jest tak szeroki, że na nogi kierowcy nie zostało za wiele miejsca - pedały są mocno przesunięte w lewo. Nietypowe uruchamianie wycieraczek i spryskiwaczy, wiele klawiszy z kontrolkami i kontrolek zasłoniętych przez koło sterowe. Brak czystego uchwytu do zamykania klapy bagażnika - TRZEBA się ubrudzić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetne wielokierunkowe ogrzewanie i wentylacja, także nawiewy dla pasażerów z tyłu. Wydajna klimatyzacja (czynnik R12!). W wersji przed faceliftingiem - uchylne trójkątne okienka znane z ze starszych maluchów - pozwalają świetnie wywietrzyć wnętrze bez narażania się na przeciąg. Cenne dla palaczy :)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasno. Niewielka wysokość nadwozia, szeroki tunel środkowy. Tylna kanapa generalnie \"za karę\", np. dla nielubianej teściowej.
4,0
Wyciszenie
Z jednej strony - cisza ze strony układu napędowego czy zawieszenia, ale z drugiej ogromny gwizd powietrza przy prędkościach powyżej 100 km/h. Do tego twarde tworzywa sztuczne zastosowane we wnętrzu mogą powodować postukiwanie na wybojach.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Heh, wstydliwy temat. W mieście OD 19l/100km (średnio 25l/100km) i w górę. Trasa typu autostrada z tempomatem i 100 km/h na liczniku - około 15 l/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co go dręczy to korozja styków - znaleźć, oczyścić, zakonserwować i spokój na następne 20 lat. Poza tym - WSZYSTKO DZIAŁA. Od najmniejszej lampki po klimatyzator nabijany ostatnio w 1999 roku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik i skrzynka biegów z rozdzielczą - nie do zajechania w normalnej eksploatacji. Zmieniać płyny fizjologiczne auta i jeździć długo i szczęśliwie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 i 185KM 136kW
[l/100km]