Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Cherokee II

Teder, 18 lat temu
Silnik 4.0 i 178KM 131kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 199 tys. km
Jeep Cherokee II 4.0 i 178KM 131kW 1984-2001 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Daję pięć gwiazdek bo to bardzo funkcjonalne auto i wyjątkowo ma duszę auta wyścigowego, limuzyny i terenowego. Jak ktoś zachwala typowe i bardzo drogie bulwarówki to śmieję się z niego bo te samochody w niczym nie są dobre i służa do szpanu, mój nie jest najładniejszy ale bezpiecznie dowozi mnie tam gdzie chcę, a fanom tych pseudo terenówek proponyję wjechać na bezdroża żeby przekonać się co naprawdę potrafią ich zabawki, o ile nie boją się ich porysować ha,ha,ha. Oczywiście nie piszę tu o off roadzie w profesjonalnym znaczeniu bo tam jeżdzą bryki mocno podrasowane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobrze ciągnie od samego dołu a ten pomruk i odgłos przygazówki poprostu robi wrażenie. Mimo sporego przebiegu pracuje doskonale i czuć zapas mocy pod pedałem gazu. Poci się olejem i raz na 10 tys potrzebuje dolewki ale to nie tragedia. Trochę gorzej na gazie i wyrażnie czuć spadek mocy. Trzeba o niego dbać a napewno będzie ok. Stosunek masy samochodu do mocy i momętu obrotowego jest bardzo korzystny i stąd wyśmienite osiągi choć okupione dużym zużyciem paliwa, coś za coś.
5,0
Skrzynia biegów
Prawie nie czuć zmian biegów a wiele nowszych samochodów nie może się tym pochwalić, przełożenia świetnie dobrane i do terenu i jak trzeba udowodnić karkowi że jego bmw jest cienkie to przełącznik na power, pedał w podłogę i zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz... kark sztywnieje ze zdziwienia że jego super BMW wymięka.
5,0
Układ jezdny
Bardzo fajnie się prowadzi choć do jeepa trzeba się przyzwyczaić, wiadomo wszystkim jeepniętym, charakterystyczne bujanie. Koniecznie 5-te pióro do resorów co utwardzi go na zakrętach, czuć drogę po której się jedzie, polskie asfalty to prawdziwy teren. Wspomaganie kierownicy to rewelacja, chodzi lepiej niż w mercu. Jak na ten rocznik doskonale.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wysoko i dookoła doskonale widać co na drodzę się dzieje. Za małe lusterka zewnętrzne choć wystarczą żeby zobaczyć opadniętą szczękę karka. Tylna wycieraczka jest zdecydowanie za mała i ten tragiczny spryskiwacz tylnej szyby.
4,0
Ergonomia
Trochę tego jest i ma się co psuć ale łatwo się naprawia. Możliwości regulacji fotela i kierownicy to potęga od małej dziewczynki do dużego chłopa. Wszystkim łatwo się steruje. Prawa ręka ciągle wolna i bez problemów można przez komurę z laskami nawijać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak działa to super ale często się psuje i drogie naprawy. Padła mi klima i ciężko ją naprawić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam 170 cm wzrostu i to idealnie do tego samochodu ale i więksi nie powinni mieć problemów. Na tylnej kanapie ciaśniej ale niscy spokojnie się mieszczą w trójkę. Fotele idealnie układają się pod daną sylwetkę.
4,0
Wyciszenie
Ja się nie depcze to jest cisza ale powyżej 100 km/h słychać mocny szum, silnik jest głośny i tak ma być żeby karki wiedzieli że pod machą jest odpowiednie stadko ogierów. Słychać zawieszenie jak jadę po wertepach i to jest normalne w jeepach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na ulicy ciągnie jak wyścigówka, w terenie to cywilna wersja czołgu i to musi swoje zjeść. Jak ścigam się z karkami to napęd 4x4 i power, gaz na maxa- 30L/100 km, w terenie reduktor i jest 35 L/100 km, z dwuletnim synkiem w trasie na spokojnie to 13L/100 km. Trzeba się liczyć że to nie jest tanie auto ale przyjemności mnustwo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za małe pinądze naprawdę fajne auto i naprawy nie są drogie a części jest bardzo dużo, zawsze można dokupić jakiś model na części nad czym się ostatnio mocno zastanawiam. Spala ile spala i na to trzeba się przygotować albo pomyśleć o Tico. Pozdrawiam wszystkich Jeepniętych !
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często się psują drobiazgi ale zdaję sobie sprawę że to nie nówka i parę kilometrów na liczniku ma. Najważniejsze części pracują bezproblemowo a wszystko zależy od dbania i należytych przeglądów. Jak się coś zaniedba to zaraz przypomina o sobie i się mści. Blachy ocynkowane i nawet podrapane specjalnie nie rdzewieją, nasza zimowa sól im nie szkodzi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podczas ostatnich upałów + 32 C przesadziłem w terenie i za bardzo zagrzałem silnik co w konsekwencji rozwaliło chłodnicę - droga zabawa -wymiana wkładu 670 zł. bez robocizny,ale to moja wina-trzeba robić przerwy. Pozatym nic powarznego nie chce paść.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 4.0 i 178KM 131kW [l/100km]

Średnie zużycie
18,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
18,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
23,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Cherokee II