Daję pięć gwiazdek bo to bardzo funkcjonalne auto i wyjątkowo ma duszę auta wyścigowego, limuzyny i terenowego. Jak ktoś zachwala typowe i bardzo drogie bulwarówki to śmieję się z niego bo te samochody w niczym nie są dobre i służa do szpanu, mój nie jest najładniejszy ale bezpiecznie dowozi mnie tam gdzie chcę, a fanom tych pseudo terenówek proponyję wjechać na bezdroża żeby przekonać się co naprawdę potrafią ich zabawki, o ile nie boją się ich porysować ha,ha,ha. Oczywiście nie piszę tu o off roadzie w profesjonalnym znaczeniu bo tam jeżdzą bryki mocno podrasowane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobrze ciągnie od samego dołu a ten pomruk i odgłos przygazówki poprostu robi wrażenie. Mimo sporego przebiegu pracuje doskonale i czuć zapas mocy pod pedałem gazu. Poci się olejem i raz na 10 tys potrzebuje dolewki ale to nie tragedia. Trochę gorzej na gazie i wyrażnie czuć spadek mocy. Trzeba o niego dbać a napewno będzie ok. Stosunek masy samochodu do mocy i momętu obrotowego jest bardzo korzystny i stąd wyśmienite osiągi choć okupione dużym zużyciem paliwa, coś za coś.
5,0
Skrzynia biegów
Prawie nie czuć zmian biegów a wiele nowszych samochodów nie może się tym pochwalić, przełożenia świetnie dobrane i do terenu i jak trzeba udowodnić karkowi że jego bmw jest cienkie to przełącznik na power, pedał w podłogę i zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz... kark sztywnieje ze zdziwienia że jego super BMW wymięka.
5,0
Układ jezdny
Bardzo fajnie się prowadzi choć do jeepa trzeba się przyzwyczaić, wiadomo wszystkim jeepniętym, charakterystyczne bujanie. Koniecznie 5-te pióro do resorów co utwardzi go na zakrętach, czuć drogę po której się jedzie, polskie asfalty to prawdziwy teren. Wspomaganie kierownicy to rewelacja, chodzi lepiej niż w mercu.
Jak na ten rocznik doskonale.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wysoko i dookoła doskonale widać co na drodzę się dzieje. Za małe lusterka zewnętrzne choć wystarczą żeby zobaczyć opadniętą szczękę karka.
Tylna wycieraczka jest zdecydowanie za mała i ten tragiczny spryskiwacz tylnej szyby.
4,0
Ergonomia
Trochę tego jest i ma się co psuć ale łatwo się naprawia. Możliwości regulacji fotela i kierownicy to potęga od małej dziewczynki do dużego chłopa. Wszystkim łatwo się steruje. Prawa ręka ciągle wolna i bez problemów można przez komurę z laskami nawijać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak działa to super ale często się psuje i drogie naprawy. Padła mi klima i ciężko ją naprawić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam 170 cm wzrostu i to idealnie do tego samochodu ale i więksi nie powinni mieć problemów. Na tylnej kanapie ciaśniej ale niscy spokojnie się mieszczą w trójkę. Fotele idealnie układają się pod daną sylwetkę.
4,0
Wyciszenie
Ja się nie depcze to jest cisza ale powyżej 100 km/h słychać mocny szum, silnik jest głośny i tak ma być żeby karki wiedzieli że pod machą jest odpowiednie stadko ogierów. Słychać zawieszenie jak jadę po wertepach i to jest normalne w jeepach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na ulicy ciągnie jak wyścigówka, w terenie to cywilna wersja czołgu i to musi swoje zjeść. Jak ścigam się z karkami to napęd 4x4 i power, gaz na maxa- 30L/100 km, w terenie reduktor i jest 35 L/100 km, z dwuletnim synkiem w trasie na spokojnie to 13L/100 km. Trzeba się liczyć że to nie jest tanie auto ale przyjemności mnustwo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za małe pinądze naprawdę fajne auto i naprawy nie są drogie a części jest bardzo dużo, zawsze można dokupić jakiś model na części nad czym się ostatnio mocno zastanawiam. Spala ile spala i na to trzeba się przygotować albo pomyśleć o Tico.
Pozdrawiam wszystkich Jeepniętych !
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często się psują drobiazgi ale zdaję sobie sprawę że to nie nówka i parę kilometrów na liczniku ma. Najważniejsze części pracują bezproblemowo a wszystko zależy od dbania i należytych przeglądów. Jak się coś zaniedba to zaraz przypomina o sobie i się mści. Blachy ocynkowane i nawet podrapane specjalnie nie rdzewieją, nasza zimowa sól im nie szkodzi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podczas ostatnich upałów + 32 C przesadziłem w terenie i za bardzo zagrzałem silnik co w konsekwencji rozwaliło chłodnicę - droga zabawa -wymiana wkładu 670 zł. bez robocizny,ale to moja wina-trzeba robić przerwy. Pozatym nic powarznego nie chce paść.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 i 178KM 131kW
[l/100km]