Silnik
: Odczucia z jazdy lepsze niż w Astra 1,5 150 km. W Jeep motor wydaje się mocniejszy. Ciągnie od samego dołu. Bardzo dynamiczny jeśli nie przekroczymy 110-120 km/h.
5,0
Całokształt
Jeżdżę tym samochodem od kilku tygodni i zadowolenie nie mija. Po aktualizacji oprogramowania, ze stycznia dużo pozytywnych zmian:
1. Wszystkie wspomagacze wyłączamy przytrzymują fizyczny przycisk od asystentów jazdy. Prosto i skutecznie.
2. Zmiana trybów jazdy przynosi znaczące zmiany w działaniu hybrydy i rekuperacji. Na eko rekuperacja działa bardzo mocno, na sport niezauważalnie.
3. Wolne przejścia na ekranie głównym (taka dziwna animacja) zlikwidowane teraz działa bardziej intuicyjnie jak w smartfonie.
4. Zmiana na parkingu między D i R jest błyskawiczna, wcześniej była zwłoka.
Jeśli ktoś pisze że ten samochód jest słaby, że ma kiepskie osiągi itp. to znaczy, że chyba nim nie jeździł ;-)
Świetny samochód, przyjemniejszy od VW T-cross,, Toyota Yaris, Suzuki itp. Sprawdzałem wszystkie.
Najbardziej przekonuje bardzo wygodną obsługą, jak ktoś nie lubi tabletów nie trzeba wogóle dotykać ekranu bo są fizyczne przyciski, a radio obsłużymy z kierownicy. Same ekrany i grafiki wysokiej rozdzielczości i bardzo minimalistyczne. Wielkość ekranów duża ponad 10 cali - wygląda to bardzo dobrze zwłaszcza za kierownicą.
Sama kierownica rozmiar, grubość wieńca, mięsiste wykończenie, spłaszczony dół i wygląd - najlepsze w klasie.
Nic w tym samochodzie nie pika i nie brzęczy jak np. w Kia - o ile po rozruchu naciśniemy fizyczny przycisk wyłączający wspomagacze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super elastyczny zwłaszcza w hybrydzie z automatem. Nie kupiłbym w manual bo dopłata jest bardzo mała a dodatkowo dostajemy hybrydę , która poprawia elastyczność od dołu. Nawet nie chodzi o samo spalanie.
W tej wersji (hybryda) silnik ma łańcuch rozrządu nie pasek. Mam gwarancję na samochód na 5 lat także się nie przejmuję :-)
5,0
Skrzynia biegów
Dwusprzęgłowa, szybka, bezszelestna. Nic więcej do szczęścia nie potrzeba.
5,0
Układ jezdny
Zdecydowanie bardziej sztywny niż miękki. Nie ma efektu pływania jak w wielu małych suvach. Bardzo dobre pokonywanie zakrętów mimo że jest podniesiony. Prześwit 20 cm super sprawa w mieście - w końcu krawężniki nie stanowią problemu. W zakrętach przyjemniejszy od Yariss Cross, Opel Astra, Opel Corsa. Trzyma się świetnie.
5,0
Karoseria
Co tu dużo pisać - zwraca na siebie uwagę. Mnie się podoba najbardziej w klasie. Karoseria sztywna, nic nie trzeszczy, spasowanie bardzo dobre. Plastiki twarde ale bardzo dobrej jakości.
Komfort
5,0
Widoczność
Jeśli wybierzemy wersję bez przyciemnianych szyb bardzo dobra widoczność do tyłu. Jest Ok.
5,0
Ergonomia
Chyba największą zaletą samochodu - tu jest wszystko pod ręką, na rękę i intuicyjne. Bardzo dużo fizycznych przycisków - jestem na tak !
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa tak jak powinno. Szybko się nagrzewa i odmraża zimą. Latem jeszcze nie wiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Patrząc na wymiary to musi być małe. W realnym użytkowaniu poza małym bagażnikiem (360-380 l) jest naprawdę przestronny. Ogólnie to oszukany samochód wygląda na duży, wewnątrz sporo miejsca, a na papierze jest mały ;-)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie powyżej 110-120 km słaba czworaka. Poza tym wyciszenie OK - przy jeździe miejskiej cicho i komfortowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani serwis (1000 zł roczny w Aso) koszty napraw nie mam pojecia.
Spalanie na krótkich dojazdach 6,3 l (ekstra !)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli ktoś kupi elektryka za 180 tys to strasznie drogi samochód. Ale bez problemu można kupić w hybrydzie za 110 tys w automacie - moim zdaniem tani, a wygląd i ładne logo dostajemy gratis.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi o tym nie wiadomo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mi o tym nie wiadomo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 E-Hybrid 100KM 74kW
[l/100km]