Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XJS III Coupe

Tomek, 14 lat temu
Silnik 4.0 222KM 163kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 159 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jaguar XJS III Coupe 4.0 222KM 163kW 1991-1994 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : XJS ma fenomanlne hamulce. Podchodząc do sprawy bardziej ogólnie: XJS to najpiekneijszy samochód jaki można obecnie zobaczyć na naszych drogach.
5,0
Całokształt
XJS to fantastyczny samochód. Linia nadwozia jest zjawiskowa. Jazda kotem wywołuje uśmiech od ucha do ucha. Życzę każdemu, aby choć raz czegoś takiego doświadczył.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zacna, niezawodna jednostka. R6 to sprawdzone rozwiązanie, któremu oczywiście brakuje finezji V12, ale w zamian oferuje trwałość i całkowicie bezproblemową eksploatację. Silnik ma wystarczającą elastyczność i osiągi. Pracuje bez wibracji. Ta jednostka napędowa czyni Jaguara definitywnie sprawnym coupe, choć oczywiście XJS 4.0 ze swoimi 230KM to nie jest turborakieta. To raczej fantastyczny cruiser, cieszący harmonijnie rozwijaną mocą.
5,0
Skrzynia biegów
Mój XJS jest wyposażony manualną skrzynię biegów. Jest to niemiecki produkt firmy Getrag. Bez cienia przesady można powiedzieć, że skrzynia jest doskonała. Ma genialnie dobrane przełożenia, zaś biegi wchodzą bardzo precyzyjnie. Większość współczesnych aut nie ma równie dopracowanych przekładni.
5,0
Układ jezdny
To auto powstało w latach 70tych i nie da się tego przeskoczyć. Prowadzi się bardzo fajnie, ale jeśli porównamy je do współczesnych Jagów, nie będziemy mieli wątpliwości, że motoryzacja wykonała w ostatnich 30 latach wielki postęp.
Komfort
4,0
Widoczność
To niski samochód z mała powierzchnią szyb. Widoczność jest ok, ale siedząc nisko nieuchronnie widzimy mniej.
5,0
Ergonomia
Pomimo upływu lat wnętrze należy ocenić bardzo wysoko. Wygodne fotele, przełączniki w zasięgu ręki. XJS ma niewiele ponad 120 cm wysokości wiec wsiadanie wymaga pewnej wprawy:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto ma bardzo sprawą wentylację i ogrzewanie, jest jednak jedno ale - konstruktor nie przewidział ręcznej regulacji kierunku strumienia nawiewu. To luksusowy pojazd i o wszystko dba automat, który na podstawie zadanych algorytmów wie skąd powinno dmuchać. Automat jednak lubi zastrajkować - na szczęście nawiew na przednią szybę można ustawić ręcznie:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer doskonale, choć nad głową nie ma wiele miejsca. Miejsc z tyłu nie oceniam ponieważ nigdy nikogo tam nie wiozłem - przecież i tak nikt by się tam nie zmieścił;)
3,0
Wyciszenie
ten kot nie jest cichy. Słychać zarówno silnik, opony jak i powietrze opływające karoserię.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali w ciężkich warunkach miejskich 17-18l. W trasie ok 10l. Ciężko oczekiwać lepszych parametrów od 20 letniego wysokopojemnego silnika. Części w zdecydowanej większości są tanie lub bardzo tanie. Na rynku jest wiele dobrych zamienników.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami potrafi dokuczyć jakiś elektryczny detal. Zwykle jednak problem mija sam i nie zakłóca ogólnego błogostanu jaki wywołuje jazda XJSem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To bardzo trwała konstrukcja, zbudowana wg zupełnie innych standardów niż współczesne pojazdy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 222KM 163kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XJS III Coupe