Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XJR III

hiciu, 12 lat temu
Silnik 4.2 396KM 291kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jaguar XJR III 4.2 396KM 291kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczny, ekonomiczny a jednocześnie bestialsko skuteczny. Te 396KM naprawdę \"robi robotę\" na drodze - nie chodzi tu o szybkość (choć ta naprawdę impnuje i trzeba panować nad emocjami) ale o fakt iż pozwala na bardzo pewne wyprzedzanie - przez to wg mnie samochód jest bardzo bezpieczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Źle podłączony układ pomp wodnych spowodował uszkodzenie jednej z nich. Elektromechanika trzeba dobrze wybierać...
Zawieszenie : Tuleje wahaczy tylnich wymienia się razem z wahaczami - parodia...
Silnik : Wyciek z obwodów układu chłodzenia (jest ich chyba 7) jest tródny do usunięcia bez rozebrania połowy elementów silnika...
4,0
Całokształt
Nie bede rozpisywał się na temat zalet bo wg mnie samochód bez wątpienia nietuzinkowy. Wady: - skąplikowanie mechanizmów (przez to są nagminne problemy z mechanikami i elektromechanikami) - delikatne zawieszenie (samochód nie na nasze drogi) - duży koszt eksploatacji (paliwko trochę kosztuje do tego myjnia i inne \"niezbędne\" zabiegi to okrągła sumka w miesiącu) - wg mnie samochód raczej nie do użytku codziennego i wymagający posiadania garażu - inaczej kotek może być złośliwy - serwis autoryzowany to kpina (nagminne naciaganie kosztów napraw, od 200-500% narzutu na części zamienne, i jeszcze czas oczekiwania na częsci średnio 3 tygodnie...)
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlpeszy silnik z jakim dotej pory sie spotkałem. Elastyczny, jak na swoją pojemność bardzo oszczędny, i to brzmienie V8.... Minusem jest skąplikowanie silnika i jego układów wspomagajacych (szczególnie układu chłodzenia) oraz komplikacja w obsłudze - nad silnikiem znajduje się układ kompresora i parę innych zabawek - coś czego przeciętny mechanik boi się zdjąć - a bez zdjecia nie ma dostępu do silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna ZF 6HP26 - w zasadzie dość popularna i znana wiec nie powinno być problemów z eksploatacją. Technologia z przełomu tysiąclecia. Jakkolwiek nie dorównuje kulturą pracy nowocześniejszym automatom to nie można jej też nic zarzucić.
3,0
Układ jezdny
Jeśli chodzi o jazdę na dobrej nawierzchni to sprawdza się w 100%.Bardzo dokładny układ kierowniczy, aktywne dostosowujace twardość do prędkosci samochodu zawieszenie. Samochód naprawdę płynie i przy tym zachowóje swoje sportowe właściwości. Niestety moim zdaniem układ jezdny kompletnie nie nadaje się na polskie drogi (pordukt drogopodobny). Zawieszenie jest zbyt delikatne (bardzo szybko zużywają się tuleje wahaczy i amrotyzatowór). Dodatkowo pierwszy (nie ostatni) kwiatuszek od projektantów - tylnie tyleje wahaczy są zintegrowane z wahaczami - zużycie jednej to wymiana 2 całych wachaczy ! (cena od 3 tyś PLN w góre za same części...)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na tak niski samochód to widoczność jest bardzo dobra. Jedyne co mogę zarzucić to ograniczające w pewnym sektorze widoczność masywne słupki z przodu.
5,0
Ergonomia
W samochodzie jest jak w salonie. Fani niemieckiej \"ergonomi\" bedą zdegustowani ale wg mnie wszystko jest tam gdzie powinno być i dodatkowo ma swój niepowtarzalny styl.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa działa bez zarzutów. Wentylacja i chłodzenie odoskonałe. Ogrzewanie dobre ale mogło by trochę szybciej podnosić temperaturę w pojeździe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W BMW 7, Audi A8 czy Mercedesie S klasse (samochodach porównywalnych) jest więcej przestrzeni. Jednak ja mam 190cm wzrostu i mieszcze się bez problemów. Za mną już druga taka osoba może mieć problem z nogami - ale jak się wozi pasażerów często z tył to się kupuje wersję przedłużoną.
5,0
Wyciszenie
W samochodzie słychac tylko bardzo blisko przejeżdżające ciężarówki, a na zewnątrz głośna muzyka słyszana w bardzo niewielkiej odległości od pojazdu - wg mnie doskonałe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na samochód segmentu F w dodatku w wersji \"usportowionej\" spalanie jest rewelacyjne (oczywiscie jak ktoś potrafi jeździć takim samochodem i panowac nad emocjami...lol). Ceny eksploatacji i napraw sa niestety już duże (jednak wbrew pozorą Jaguar nie jest droższy niż niemieckie F-ki). Problem to jedynie wiedza mechaników oraz konieczność szukania i pozyskiwania części samemu - autoryzowany serwis Jaguara to w Polsce jakieś nieporozumienie - jeśli ktoś się chociaż odrobinę nie zna na \"samochodach\" to ceny robią się koszmarne...
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to ideał cena/jakość - dacia. Ale za te 500 tyś PLN (nowy) dostaje się naprawdę dobry samochód. W tym segmencie w zasadzie jednak nie ma złych samochodów. Wykończenie wnętrza bardzo wyoskiej jakości, wytłumienie wyśmienite, poziom \"zabawy\" z jazdy ogromny. No i ten skupiający uwagę przechodniów wygląd (wyglada jak samochód a nie jak jakaś obła mydelniczka)....nie sa to może rzeczy bez cenne, ale napewno wartę tych pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabe punkty tego samochodu to elektryczne lusterka boczne - mechanizm nie jest dobrzez izolowany przed wilgocią i ulega zaskakująco szybko rozpuszczaniu (aluminium nie koroduje). Poza tym nie mam zastrzeżeń.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza zbyt delikatnym jak na polskie pseudo-drogi zawieszeniem trzeba uważać na układ chłodzenia. Słabościa większości Jaguarów są wycieki płynu chłodzącego, które przy skomplikowaniu układu bardzo trudno zlokalizować. Jednak najważniejsze do kupić nowy lub dobrze eksploatowany egzlemplarz - zaskakujące jest jak nawet bardzo bogaci ludzie próbują zaoszczędzić parę groszy na ekploatacji samochodu co później bardzo się odbija na awaryjności...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.2 396KM 291kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jaguar XJR III 4.2 396KM 291kW
Średni koszt przejechania 100 km
82,00 zł
14,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Jaguar XJR III