Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XJ8 I

mechanik, 17 lat temu
Silnik 4.0 284KM 209kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jaguar XJ8 I 4.0 284KM 209kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
3,08
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
2,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
UWAGA na Jaguara XJ8 produkcja 1998-2003. Jestem mechanikiem Servisu Jaguara od wielu lat stykam się z tą marką. Moje doświadczenie i dodatkowe informacje o tych autach wywierają na mnie tą negatywną opinię. Więc do rzeczy: Silnik V8 1. Po około 200 tyś. km. czasami nie całych ,oczywiście chodzi o silnik V8 3.2 , 4.0 , 4.0 turbo silnik do remontu - tak ,tak DO REMONTU ,a dokładnie panewki na wale korbowym (brak nadwymiarów w servisie) trzeba dorabiać ,a te dorabiane niby b. dobre gatunkowo jeszcze gorsze od orginału. KOSZTY i KOSZTY 2. Pękające napinacze rozrządu (są za słabe) ,co za tym idzie jak pęknie napinacz luzuje się łańcuch rozrządu i przeskakuje na ząbkach ,efekt wiadomy TŁOKI UDERZAJĄ W ZAWORY. Często się z tym spotykam. 3. Za słabe smarowanie jednej z głowic. Ojej nie dochodzi na jedną głowicę tak dobrze jak powinien - ma najdłuższą drogę do przebycia i to raczej przez to. 4. Ostatni punkt z powarznych problemów silnika: Gładzie cylindra to stop aluminium (brak tuleji jak w innych autach) ,pokryte są galwanicznie twardym materiałem ,ale i on się ściera. Tłok szlifuje je przez ponad 200 tyś. km. i jak się przetrze ,w bardzo szybkim tępie nie ma kompresji. Potem lepiej już zmienić silnik - tylko pytanie jaki się kupi...- może gorszy ? Silnik ,oj dużo można by pisać jeszcze o usterkach ,drobnych jest cała masa.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia autom. Skrzynia jak każda automatyczna zużywa się to normalne ,ale niezbyt jest normalne żeby bardzo często urywał się kosz w skrzyni w Jaguarze. Wystarczy cofając do tyłu na wstecznym biegu wrzucić "D" drive i w licznych przypadkach mamy efekt urwania kosza w skrzyni. Spore koszty. Ze skrzynią w jaguarze trzeba obchodzić się jak z małym dzieckiem - trzeba myśleć cały czas żeby krzywda się nie stała.
3,0
Układ jezdny
Most (dyfer). Aż trudno uwierzyć ,ale mosty się psują. Wadą są łożyska. Najpierw zaczynają szumieć a potem wyją - huczą tak ,że nieda się wytrzymać. Robi się spory luz w dyfrze na kołach zębatych. Zawieszenie tylne tak jest źle zrobione ,że zużywają się krzyżaki na półośkach i to wszystko po 200 tyś. km. Jeden krzyżak w servisie kosztuje 940 zł. ,a trzeba zmienić cztery. Podsumowanie. Jak widać Jaguar jest niewątpliwie autem dla ludzi z bardzo grubym portfelem. Za tyle co kosztuje powinien być bezawaryjny. Ja osobiście polecam auta Japońskie jako pierwsze ,ale Niemieckie również są dobre.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
17 -18 Średnie zużycie benzyny
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
elektronika
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przeczytajcie o silniku (wyżej)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 284KM 209kW [l/100km]

Średnie zużycie
17,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
17,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
24,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XJ8 I