Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XJ VI X308

bebe, 8 lat temu
Silnik 4.0 i V8 32V 290KM 213kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jaguar XJ VI X308 4.0 i V8 32V 290KM 213kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
4,23
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony, auto jest niesamowicie wygodne, co dla mnie bardzo istotne. Prócz tego wygląda niesamowicie, jeżeli tylko trafimy na zadbany egzemplarz (co bardzo trudne w PL) to z pewnością będzie cieszyć oko wasze i przechodniów. Jednak co należy podkreśli dla przyszłych nabywców, nie spodziewajcie się kupić takiego auto w cenie poniżej 20 000zł, owszem większość ogłoszeń oscyluje w okolicach 15k, ale są to najczęściej kompletne rupiecie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik fajnie pracuje, jest dość żwawy. Minusem jednostki 4.0 jest wariator, który lubi o sobie dawać znać, koszt około 2-3k, ale jak się tego nie zrobi to też wielkiej tragedii nie ma.
4,0
Skrzynia biegów
5 biegów, sprawdza się na autostradach, co przekłada się na ekonomikę jazdy.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest dość dziwny (na wstępnie zaznaczam, że zawieszeniowo mam porobione praktycznie wszystko), jest całkiem precyzyjny jak na komfort zawieszenia jakie oferuje, ale czasem w szybszym zakręcie tyłek jest jakby chybotliwy
Komfort
3,0
Widoczność
Tyłu nie widać w ogóle w lusterkach, trzeba się przyzwyczaić. Poza tym no ma ponad 5m, musimy o tym pamiętać.
4,0
Ergonomia
Ergonomia poprawna, nie mam większych uwag.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewana przednia szyba na plus, klima jednostrefowa (w tego typu aucie przydałaby się dwu)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest nisko (prawie jak w sportowym aucie), jest ciasno (prawie jak w sportowym aucie), mi osobiście bardzo pasuje pozycja w tym samochodzie, jest niczym kokon. Mam 190cm, obawiam się, że wyższe osoby mogą już mieć dyskomfort.
4,0
Wyciszenie
Na bardzo dobrym poziomie, przy dodaniu gazu, słychać pomruk v8
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na v8, nie jest zle, miasto 16l, trasa 10,5
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem rewelacja, chociaż jak wyżej, niech was nie zwiodą ceny z popularnego serwisu ogłoszeniowego, te auto aby było dobre, musi swoje kosztować.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie popsuło się nic nowego z czym bym go nie kupił, a tak to nie działa pompowanie fotela i jeden panel z przyciskami (do zrobienia)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było takowych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 i V8 32V 290KM 213kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XJ VI X308