Karoseria
: Brak jakichkolwiek oznak zniszczenia karoserii. Ideał.
5,0
Całokształt
Ten samochód jest fenomentalny!!! Tuż po kupnie przez kilka dni budziłem się z kacem moralnym. Znikał jak ręką odjął, gdy tylko siadałem za kierownicą. To auto ma wady, nawet sporo, jeśli porównać je ze współczesnymi limuzynami (ekonomia, miejsce z tyłu, rozmiar bagażnika) ale zalety - komfort, moc, klasa i świadomość obcowania z kultowym już autem - rekompensują je w zupełności, zaś pełne uznania spojrzenia innych użytkowników ruchu utwierdzają mnie w przekonaniu, iż nie jestem sam i podjąłem dobrą decyzję.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zdecydowanie niewysilony (240 KM z 4.0 litrów pojemności zdecydowanie nie powala). Nadrabia to natomiast wysokim momentem obrotowym i naprawdę przyjemną kulturą pracy.
4,0
Skrzynia biegów
Naprawdę bardzo delikatne \"szarpnięcie\" (zbyt mocne słowo) przy ruszaniu - potem całkowicie płynna jazda, choć trzeba wziąć pod uwagę, że nie jest to nowoczesna skrzynia biegów i redukcja po wciśnięciu gazu następuje z wyczuwalnym opóźnieniem.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie spisuje się bez zarzutu. Doskonale wyłapuje nierówności z jednej strony a z drugiej nie wchodzi w nieprzyjemne bujanie. Układ wspomagania kierownicy mógłby działać odrobinę lepiej, ale poza tym, nie ma najmniejszych problemów. Praktycznie żadnych luzów w kierownicy.
Komfort
3,0
Widoczność
Niewielkie szyby nie dają najlepszego pola widzenia. Długa maska i kufer również nie ułatwiają pracy przy manewrach tym ponadpięciometrowym pojazdem. Wynika to ze specyfiki samochodu i można się przyzwyczaić, ale widoczność w tym modelu Jaguara z pewnością do \"panoramicznych\" nie należy.
3,0
Ergonomia
Ogólnie wszystko na swoim miejscu. Brakuje możliwości sterowania radiem z kierownicy (pojawiła się w modelu X308). Panel centralny dla osób lubiących siedzieć daleko, może okazać się kłopotliwy w obsłudze. Komputer pokładowy dziecinnie prosty i łatwy w obsłudze. Regulacja foteli i kolumny kierownicy wzorowa. Uwaga: niewielkie schowki, a szkoda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fenomenalna klimatyzacja i ogrzewanie. Nie ma się właściwie do czego przyczepić. Dla pasażerów siedzących z tyłu może brakować niezależnej regulacji temperatury nawiewu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pojazd dość schizorfreniczny pod tym względem. Z przodu miejsca pod dostatkiem nawet dla wysokich osób. W połączeniu z bardzo dobrą regulacją foteli kierowcy i pasażera zarzutów brak. Na tylnej kanapie wysokość Jaga odbija się czkawką. Siedzi się tam wyraźnie wyżej niż z przodu, dlatego brakuje miejsca nad głową. Ponadto, nisko osadzone fotele z przodu nie pozwalają komfortowo wsunąć pod nie stóp. Jak na samochód będący konkurencją dla Mercedesa S, Audi A8 czy BMW serii 7, zdecydowanie za ciasno.
5,0
Wyciszenie
Przy prędkości do 110 km/h silnik jest bardzo cichy, powiedziałbym wręcz niesłyszalny, później jego praca daje o sobie znać - ale w bardzo przyjemny dla ucha sposób. System audio, który dostosowuje głośność odtwarzanej muzyki do poziomu hałasu w kabinie jest niesamowity i świetnie spełnia swoją rolę.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pisanie, że jakakolwiek limuzyna jest ekonomiczna zakrawa na ponury żart. Stąd taka a nie inna ocena. A mimo to są i jaśniejsze punkty: zużycie paliwa w mieście przyjemnie zaskakuje (jadąc ok. 90km/h da się zejść nawet poniżej 9 l/100km.). Części zamienne nie są tak drogie jak można przypuszczać, chociaż do tanich z pewnością nie należą. Dopiero długa jazda w wielkomiejskich korkach lub zero-jedynkowe używanie pedału gazu mogą wydrenować portfel kierowcy, nie wychodzą jednak poza normę dla tego typu pojazdów. Za magię przychodzi niekiedy płacić. Zapewniam jednak - jest tego warta.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie trudno znaleźć auto o podobnym stosunku ceny do jakości. Śmiem twierdzić, że to niemożliwe. W przypadku zadbanego egzemplarza można wręcz powiedzieć, że cena jest śmiesznie niska i ktoś próbuje nas zrobić w balona. Nie próbuje - po prostu tak się złożyło.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Panel sterowania szybami/lusterkami, kruche \"płatki\" wentylacji, marudzący przycisk otwierania bagażnika, niedziałająca zapalniczka i lusterko elektryczne to wszystkie drobiazgi, które na razie psują wizerunek posiadanego przeze mnie egzemplarza. Do ogarnięcia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli delikatne \"spocenie\" silnika i pęknięte kolektory uznać za poważne usterki, to tak, zdarzają się.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 i 24V 241KM 177kW
[l/100km]