Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XJ IV

Jaguar_xj6, 12 lat temu
Silnik 3.2 24V 200KM 147kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 337 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jaguar XJ IV 3.2 24V 200KM 147kW 1990-1994 - Oceń swoje auto
4,85
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Najbardziej zaskoczył mnie napęd na tył który wogóle nie przeszkadza w zimie , kupując ten samochód obawiałem sie co bedzie w zimie , ale po pierwszym śniegu przekonałem sie że w przypadku tego samochodu nie ma to nic do jego prowadzenia , nawet w ostrych zakretach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : tuleje wahacza tylnego
Inne
Karoseria : pojawiają sie nie wielkie ogniska korozji w miejscu gdzie zarysowanie doszło do gołej blachy
5,0
Całokształt
Firma Jaguar jest jedna z najlepszych i najbardziej znanych firm produkujących samochody sportowe i limuzyny .Modele z serii XJ sa z limuzynami z najwyższej półki , zarówno te stare jak i te najnowsze .
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pomimo pojemności 3.2 litra potrafi zaskoczyć spalaniem ( w trasie mozna zejśc nawet do 10l/100 km gazu i około 9 benzyny ) . W miescie nieco gorzej , ale znosnie 16l do 18l gazu i 14l benzyny .
5,0
Skrzynia biegów
Automat pracuje bardzo gładko , nie czuć żadnej zmiany biegów , ani ich redkucji . Nie wyobrażam sobie jaguara w manualu .
5,0
Układ jezdny
Kierowanie tym 2 tonowym i 5 metrowym kolosem jest o wiele prostsze i przyjemniejsze niz tymi wszystkimi masówkami jakie teraz robią . Nawet przy 100 km/h mozna wejść w zakręt i wciaż nie ma zednego poślizgu ( oczywiście na suchej nawierzchni )
Komfort
5,0
Widoczność
Zarówno z przodu jak i z tyłu wszystko jest idealnie widoczne , nie ma żadnych problemów na ciasnych uliczkach czy parkingach .
5,0
Ergonomia
Wewnątrz samochodu znajduja sie wszystko co powinno sie znajdowac w prawdziwej limuzynie ( klimatyzacja dwustrefowa autoamtyczna , tempomat , kontrola trakcji i wiele innych ) fotele sa podgrzewane i regulowane elektrycznie na wysokość ( przynajmniej w moim modelu ) , samochód posiada równiez bardzo dobrej klasy fabryczne radio , takze nie ma sensu szpecenie jego wnetrza innym nie fabrycznym radioodbiornikiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie mozna liczyć na bardzo mocną automatyczna klimatyzacje , natomiast w zimie ciepły nawiem jest idealny na zimne poranki i dłuższą podróż.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy jest na tyle dużo , ze chyba nikt nie może narzekać , dla pasażerów z tyłu jest jej nieco mniej , ale jeśli ten kto siedzi z przodu przesunie fotel , wtedy nawet z tyłu można miec zapas miejsca na nogi.
5,0
Wyciszenie
Po zamknięciu samochodu , wewnątrz nie słychac dosłownie nic.Wyciszenie poprawia jakośc konwersacji z pasażerami i sprzyja dobremu samopoczuciu .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w trasie 10-12L ( LPG ) i 8-11 ( Pb95 ), w mieście sprawa przedstawia sie inaczej ze względu na automat i starej konstrukcji silnik rzędowy 16-25 ( LPG ) i 14-16 ( Pb95 ) w zuzyciu gazu jest duża robiezność w mieście ponieważ uwzgledniłem spalanie gazu w zimie kiedy jest nawet 25l . Ceny przeglądów sa tak jak każdego innego samochodu , naprawy są rzadko ( głównie standardowa wymiana zawieszenia i tulei wachaczy , elektryka jest bezawaryjna )
5,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do obecnych masówek i tych pseudo limuzyn ze stajni Volkswagena , albo pseudo sportówek typu Alfa Romeo . Ten samochód mozna nabyć w bardzo dobrym stanie juz za około 12 tyś i cieszyc sie luksuem na najwyższym poziomie .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest praktycznie bezawaryjny . Jesli przychodzi do wymiany sa to z reguły małe i nie drogie części ( np filtr powietrza można nabyc juz za 14 zł a filtr oleju silnikowego od 80 zł )
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód jeszcze nigdy mnie nie zawiódł gdzie nie pojechałem ( a jeżdziłem nim nawet po leśnych koleinach i głebokiej wodzie czy błocie ) nie miałem w nim poważnych usterek z wyjatkiem wymiany tulei w wahaczach tylnych co wymagało rozebrania całego tylnego zawieszenia ( ale tuleje byłby oryginalne i po ponad 300000km przebiegu miały prawo sie mocno zlasować )

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.2 24V 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XJ IV