Silnik
: Znakomita kultura pracy, dużo wyzsza niż w starszym 4,2 silniku XK
5,0
Całokształt
Najtańszy sensowny spsoób na jeżdzenie klasycznym Jaguarem. Zadbany egzemplarz odwdzięcza się bezproblemową eksploatacją i podziwem innych użytkowników drogi. Samochód bardzo długo rozwijany i długo dopracowany w trakcie produkcji. Model z jej końca jest bez wad, za to ma jeszcze wszystkie zalety starej, solidnej szkoły konstruowania samochodów. U mnie ma już miejsce dożywotnio.
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealna, cicho szemrząca rzędowa szóstka.
4,0
Skrzynia biegów
J-Gate - bardzo dobry pomysł, łagodne przełączanie we własciwych momentach. Gdyby to było auto na codzień, to brakowałoby trybu zimowego i może wiekszej liczny przełożeń, ale w klasyku to pasuje.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Czasem dający się we znaki martwy kąt prawo-tył
4,0
Ergonomia
Przełączniki szyb w drzwiach mogłyby być przesunięte jeszcze odrobinę w przód.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca nad głową dla wysokich ludzi, nawet bez szyberdachu. Poza tym Jaguar jest jak dopasowana rekawiczka.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ten silnik i mase pojazdu to nie ma się do czego przyczepiać, choć w liczbach bezwzględnych zużycie w miescie nie jest najmniejsze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko trafić lepszą relację klasyki i komfortu do ceny niż przy zadbanym XJ40
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 24V 200KM 147kW
[l/100km]