Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XJ III

Kuba M., 19 lat temu
Silnik 5.3 295KM 217kW
Rok produkcji 1982
Przebieg: 19 tys. km
Jaguar XJ III 5.3 295KM 217kW 1981-1992 - Oceń swoje auto
3,92
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto dla amatorow marki, by nie powiedziec dla delikatnie walnietych. Kosztowne w eksploatacji, moze byc humozaste, ale poza tym Genialne, Super Eleganckie. poprostu kwintesencja prawdziwej limuzyny zapewniajacej ogromny komfort istyl podrozujacym. POLECAM, ale tylko po premysleniu decyzji.
Wrażenia
5,0
Silnik
12 cylindrow i ponad 5 litrow pojemnosci. Czy mozna chciec czegos piekniejszego pod maska. Kwintesencja automobilizmu.
4,0
Skrzynia biegów
Tylko trzy biegi, ale przy tej mocy i wysokosci momentu obrotowego wiecej nie jest potrzebna. Pracuje cicho i delikatnie.
4,0
Układ jezdny
Nie ma co ukrywac, nastawienie zawieszenia jak w prawdziwej limuzynie poczatku lat 80-tych, dosc miekkie, ale daje poczucie stabilnosci i ogromny komfort.
Komfort
4,0
Widoczność
Mimo, ze siedzi sie dosc nisko, to widocznosc jest dobra, zwlaszcza ze przednie slupki sa dosc pionowo ustawione i nie grzesza szerokoscia co jest przypadloscia wielu mlodszych samochodow.
4,0
Ergonomia
Ergonomie mozna uznac za poprawna z plusem. Tak jak juz ktos zauwazyl hamulec reczny jest po prawej stronie pod kierownica, troche zawadza. Poza tym mozna sie przyczepic do umiejscowienia przelacznikow elektrycznie otwieranych szyb i dachu na tunelu srodkowym. Wymaga nauczenia sie na pamiec.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jazeli dziala klimatyzacja to nie ma problemu, dodatkowo posiad otwierany dach i nawiew dla pasazerow tylnej kanpy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie rozpieszcza iloscia miejca,ale tylko na wysokosci kolan(tunel srodkowy jest dosc szeroki). Za to z tylu to poprostu bajka. W kazdej plaszczyznie jest duzo miejsca, a srodkowy podlokietnik tylko uprzyjemnia podroz.
5,0
Wyciszenie
Jak na 23 letnie auto jest genialne. Przy predkosci 120 km/h nie trzeba podnosic glosu ani regulowac radia.Bomba!!!
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ta kategoria powinna byc pominieta przy modelu V12. Ekonomicznosc nie istnieje. W miescie przy spokojnej jezdzie 25l/100km. Na trasie juz nieco lepiej, tylko 16l/100km. Przy tankowaniu ladnie wyglada, dwa baki z gustownymi zamknieciami, robi wrazenie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mozna znalezc tanie gzemplaz w przystepnej ceni. Ale jak przy kazdym wiekowym aucie trzeba szukac tych zadbanych, by nie kupic zlomu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Starosc nie radosc. W moim egzemplarzu sa pewne niedociagniecia zwiazane z instalacja elektryczna: niedomagaja swiatla, czy podnosnik szyby kierowcy. Generalnie bez wiekszych awarii, ale trzeba trafic zadbany i reguralnie serwisowany egz. W przeciwnym wypadku decyduje sie czlowiek na studnie bez dna...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba zwracac uwage na kondycje skrzyni biegow, tylnych hamulcow (tarcze z zaciskami sa montowane przy dyferencjale, co utrudnia kontrole i serwis) oraz elektryki silnika:swiece, kable wysokiego napiecia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.3 295KM 217kW [l/100km]

Średnie zużycie
20,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
21,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
25,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
16,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XJ III