Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XF II Sedan

wwentyllo, ponad rok temu
Silnik 3.0 V6 380KM 279kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 86 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jaguar XF II Sedan 3.0 V6 380KM 279kW 2015-2020 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ten silnik to jest poezja :D Moc, dynamika, przyspieszenie. Za każdym razem, gdy mocniej wcisnę gaz, mam tzw. banana na twarzy :D
Karoseria : Dla mnie ten samochód z wyglądu jest piękny. Dynamiczna linia, duże felgi. No piękny. Po prostu.
5,0
Całokształt
Ten samochód daje mi niesamowitą frajdę z jazdy za każdym razem, gdy do niego wsiadam. Jest dynamiczny, nie aż tak paliwożerny jak niektórzy sądzą oraz piękny z wyglądu. Taki samochód chciałem mieć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest to najmocniejsza wersja 3-litorwej V6-ki. Jest mocny i dynamiczny. Kompresor daje mu dodatkowego kopa i to już od najniższych obrotów. Mocy nigdy nie brakuje, tak samo jak momentu (przynajmniej dla mnie). Gdy jedzie się spokojnie, prawie go nie słychać, ale od 2 tysięcy obrotów, zaczyna być słychać kompresor i ten charakterystyczny jęk jest czymś niesamowitym. Dodatkowo, gdy wkręci się go na wyższe obroty, slink brzmi świetnie jak na mocną V-kę przystało.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest to pancerny automat ZF-a 8HP70 w konfiguracji z napędem na obie osie. Działa dobrze, biegi są zmieniane szybko. Wydaje mi się że uczy się stylu jazdy kierowcy. Dodatkowym atutem są łopatki do ręcznej zmiany biegów przy kierownicy. Czasami mam jednak wrażenie, że Jaguar nie dopracował trochę oprogramowani tej skrzyni, ponieważ zdarzają jej się momenty tzw. zamulenia np. podczas kick downu. Spodziewałem się większej responsywności.
5,0
Układ jezdny
Według mnie jest bardzo dobrze. Ja akurat posiadam wersję AWD i pomaga to zachować kontrolę np. na śliskiej nawierzchni. Z tego co się orientowałem, jest tu centralny mechanizm różnicowy sterowany haldexem. Przód jest dołączany automatycznie, normalnie napęd przekazywany jest na tył. mechanizm potrafi przenieść po 50 % na przód i tył. Zawieszenie jest trochę twardsze niż normalnie, wielowahaczowe, auto dobrze trzyma się drogi.
5,0
Karoseria
Ten samochód z zewnątrz jak dla mnie wygląda pięknie :D Posiadam wersję AWD S z pakietem "black". Charakteryzuje się o trochę innym zderzakiem przednim i tym, że dużo elementów jest pomalowanych na czarno. W połączeniu z oryginalnymi 20= calowymi felgami ten samochód wygląda świetnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, do tyłu trochę gorzej. mam wrażenie, że siedzi się nisko, ale mi to nie przeszkadza. Cofanie ułatwia kamera. Widok w lusterkach jest bardzo dobry.
4,0
Ergonomia
Ogólnie jest bardzo dobrze. Cały układ przycisków jest dobrze przemyślany i łatwo dostępny z poziomu kierowcy. Niektóre funkcje są zastanawiające i trochę dziwnie rozwiązane. Na przykład nie ma fizycznego przycisku do zmiany kierunku nawiewów albo podgrzewania siedzeń. Przenoszą one do osobnego menu komputera i dopiero wtedy można zmienić to ustawienie. Ja już się do tego przyzwyczaiłem i mi to nie przeszkadza :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewana tylna i przednia szyba, podgrzewane i wentylowane fotele. Klimatyzacja. Jak dla mnie jest wszystko co potrzeba
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest zaskakująco obszerny w wewnątrz. Na samym początku ma się wrażenie, że jest się lekko obudowanym (jako kierowca), ale to szybko mija. Dużo miejsca na nogi z przodu i z tyłu. Duży bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Samochód jest według mojej opinii wyciszony bardzo dobrze. Nie słychać szumów z zewnątrz. To co słychać to silnik, szczególnie na wyższych obrotach, ale akurat to jest dla mnie plus :D
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie jest dobrze. Ale to jest samochód marki premium i segmentu wyższego i trzeba zrozumieć, że nie będzie aż tak tanio.
5,0
Stosunek jakość/cena
Według mnie za tą cenę dostaje się wszystko czego potrzeba od samochodu z mocnym silnikiem i z tego segmentu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nic poważnego się nie zdarzyło. Wszystko działa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważniejszego nie wystąpiło jak na razie. Samochód jednak ma jedną wadę fabryczną (nie aż tak poważną) związaną z układem chłodzenia. W rocznikach do 2018 roku, króciec wodny, który idzie do silnika jest sklejany / zgrzewany i może się rozszczelnić. Po 2018 roku (podobno) naprawili ten problem. trzeba uważać na to. Plus słychać opinie o pompie wody, która wymaga wymiany po 100 tysiącach. U mnie na razie jest ok.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 380KM 279kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jaguar XF II Sedan 3.0 V6 380KM 279kW
Średni koszt przejechania 100 km
59,00 zł
11,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Jaguar XF II Sedan