Kupiłem, bo był jedną z najtańszych alternatyw (jako używany) auta z napędem na tył i silnikiem ponad 4 cylindrowym. Silnik V6 wymaga wymiany przewodów wodnych z plastikowych na aluminiowe i po takim zabiegu można zapuszczać się w dalekie trasy. Małe spalanie przy spokojnej jeździe. Cichutka i kulturalna praca bez obciążania, nadwozie aluminiowe. Jest trochę bardziej plastikowy w porównaniu do x250 czy starszych XJtów. Nie wiem po co kupować ten model z pierdzikiem 4 cylindrowym, to już lepiej jakiegoś passata z TSI.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest 6 cylindrów, jest trochę więcej spalania i kosztów, ale warto dla tej przyjemności.
5,0
Skrzynia biegów
ZF 8 biegowy znany i lubiany
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Przez tylną szybę prawie nic nie widać, bez kamery ciężko by było. Świetne światła LED
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży bagażnik, miejsce na koło dojazdowe. Auto klasy D, więc dla 4 osób absolutnie wystarczy.
4,0
Wyciszenie
Pewnie gorzej od E klasy czy Bmw 5, ale i tak super
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzeba trochę pokombinować i poszukać odpowiedniego serwisu. Wtedy będzie ok. Olej można wymieniać samemu nawet pod blokiem (filtr oleju od góry i rurka do wysysania oleju). Części droższe i miej zamienników niż na przykład do Bmw czy Daimlera, nie ma jednak tragedii
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy nie warty tych pieniędzy. Używka to co innego
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przewody wodne (zapobiegawczo)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 340KM 250kW
[l/100km]