Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XF I Sedan

Mikado66, 12 lat temu
Silnik 3.0D V6 240KM 177kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jaguar XF I Sedan 3.0D V6 240KM 177kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,15
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Można wyłączyć wspomagacze jazdy do ZERA. Wtedy zaczyna się zabawa....:)
4,0
Całokształt
Samochód naprawdę daje frajdę z jazdy. Do tego przepiękna linia nadwozia... o prestiżu nie wspomnę. Jednak dla mnie najważniejsze to jego sportowe możliwości czyli napęd na tył i możliwość pełnego wyłączenia DSC.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacyjny. Moc wystarczająca, turbodziura niewyczuwalna... tylko czy da radę tak choćby do 500 tys km-ów. Nie żądam miliona jak to potrafiły kiedyś poczciwe diesle.
5,0
Skrzynia biegów
Fantastyczna, błyskawiczna redukcja, płynna zmiana, jak ci za mało to masz tryb sportowy lub łopatki. Nic dodać nic ująć... ale może to niezbyt obiektywne bo wcześniej było Volvo S80 tam skrzynia porażka, mimo tiptronic.
5,0
Układ jezdny
Charakterystyka sportowa a jednak daje radę na naszych dziurawych asfaltach.
Komfort
5,0
Widoczność
Zwykły sedan, więc trudno o złą widoczność, do tego kamera cofania, jest OK.
5,0
Ergonomia
Wszystko intuicyjne i na swoim miejscu. Żadnych uwag. W komputerze też wszystko inuicyjnie, bardzo łatwe do opanowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Schładzanie bardzo szybkie. Ogrzewanie... nawet nie wiem... nigdy nie zmarzłem:)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest lipa. Ale czy rządamy fankcjonalności minivana od Jaguara? Mam 192 cm i za mną mieści się laptop. Bagażnik mały ale napęd na tył, więc zrozumiałe. Wioząc młodożeńców do ślubu, fotel przedni pasażera był odsunięty do przodu na max, żeby suknia panny młodej się nie wygniotła. Ja też miałem fotel do przodu bardziej niż zwykle, żeby pan młody mógł wsiadać i wysiadać bez potknięć.
5,0
Wyciszenie
170 km/h na autostradzie i spokojnie można rozmawiać jak i słuchać muzyki. A propos nagłośnienie bardzo dobre.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy... no cóż... ostatni rachunek 4,5 tys.zł za przegląd (z wymianą klocków). Spalanie rewelacja; na trasie do 110 km/h 6,5l./100 km. Średnio 9l/100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
to były dawne czasy, gdy cena aut luksusowych odpowiadała ich jakości... No chyba, że za parę lat okaże się, że Jaguar XF nadal trzyma klasę...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Każda, nawet najmniejsza awaria w tym aucie to nie drobiazg. Na pierwszym przeglądzie wymieniony na gwarancji mechanizm wycieraczek - coś piszczało. W lampach tylnich przepaliły się diody, też wymienione na gwarancji.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czujnik świateł. Przełącza tryb dzienny/nocny kiedy mu się podoba, bez względu na naświetlenie z zewnątrz. Serwis nie wykrył usterki. Już nie jeżdżę ze światłami ustawionymi na AUTO.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0D V6 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Jaguar XF I

Liczba wpisów: 7

Jaguar XF I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Jaguar XF I Sedan