Piękny samochód o nietuzinkowej sylwetce, dobrze wyposażony w każdej konfiguracji o świetnej dynamice jazdy.
Niestety w porównaniu do wersji sprzed liftu widać pewne kroki oszczędnościowe... Szkoda... nie powinno to mieć miejsca w Jaguarze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dostarcza niesamowitych wrażeń. 275KM i 600Nm momentu obrotowego sprawia, że auto chce zwijać asfalt jak tylko mamy na to ochotę. Silnik ponadto o bardzo wysokiej kulturze pracy za sprawą układu V6 w 3litrach pojemności. Ponadto za sprawą podwójnego doładowania nie ma mowy o turbo dziurze czy jakimkolwiek zachwianiu płynności oddawania mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ZF. Fantastycznie skonfigurowana, brak szarpnięć, płynna zmiana i szybko reagująca na nasze żądania. Wspaniale skonfigurowana do auta. Oczywiście należy pamiętać, żeby o nią zadbać i wymienić olej w odpowiednim czasie (80-120 tys.km)
4,0
Układ jezdny
Odnoszę nieco do wersji sprzed liftu, gdzie zawieszenie było miękko skonfigurowane, co bardzo mi odpowiadało. Tutaj, być może ze względu na moc zawieszenie jest nieco sztywniejsze. Sprawia to ograniczenie komfortu przy pokonywaniu nierówności. Ogólnie nie jest to odczuwalne w jeździe na codzień, ale przy słabej jakości nawierzchni frajdy już nie ma.
4,0
Karoseria
Piękny projekt. W wersji po lifcie są już zintegrowane światła do jazdy dziennej LED, co jest dodatkowym atutem. Super przetłoczenia na masce nadają wyjątkowego charakteru.
Co doskwiera? - szyberdach ... zarówno w wersji przed jak i po lifcie dochodziły odgłosy delikatnego skrzypienia, trzeszczenia, szumu kiedy roleta była odsłonięta. To nie powinno mieć miejsca.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie bardzo dobrze, poza widokiem przez tylną szybę, ale kamera, czujniki, pochylające się prawe lusterko przy cofaniu bardzo dobrze to rekompensują. W wersji po lifcie widok z kamery zyskał wyższą rozdzielczość, kontrast, jasność... ogólnie dużo lepszej jakości system.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest, gdzie być powinno. Szeroki zakres ustawień foteli, podłokietnik na właściwej wysokości, uchwyty na kubki, duże schowki.
Minus za brak miejsca na butelkę w drzwiach.
Nie wiedziałem, gdzie to przypisać a muszę zganić bardzo mocno system audio, który jest konfigurowany w standardzie... to jest poniżej krytyki. Tylko auta wyposażone i sygnowane przez zestaw Meridian dobrze grają. Tutaj musiałem wymienić głośniki na Audison w drzwiach i dołożyć prosty subwoofer (do bagażnika taki dedykowany pod fotel Alpina). Po tej prostej modyfikacji było już akceptowalnie. Wcześniej basów nie było.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów, szybko działające chłodzenie w gorące dni jak i grzanie, gdy jest zimno. Niekiedy działanie jest nazbyt szybki, co prowadzi do nawiewu bardzo zimnego powietrza po uruchomieniu po uruchomieniu auta. To niekiedy prowadzi do pewnego dyskomfortu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W aucie jest przestronnie, dużo miejsca, żeby zająć wygodną pozycję i rozmieścić drobiazgi. Dużo miejsca na nogi, wystarczająca przestrzeń nad głową.
Bagażnik 540l jest nieregularny, ale bardzo pojemny. To naprawdę świetna przestrzeń to zagospodarowania.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, chociaż mam wrażenie, że wersja przed liftem była lepiej wyciszona.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od strategii. Na zamiennikach jest taniej. Jeżeli się stosuje oryginalne części, to nieco drożej. Dramatu nie ma. Std Przegląd, wymiany filtrów, oleju itd to pomiędzy 1500 a 2500 PLN w zależności od warsztatu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super jeśli chodzi o auto używane. Mało popularne, szybko przez to tracą na wartości. Przekłada się to też na utratę ceny podczas naszego użytkowania. Ale jeżeli ktoś chce mieć szykowne, świetne auto o dobrych osiągach i nie planuje na nim zarobić, to jest to świetna opcja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety są powielone z wersji sprzed liftu a nawet spotęgowane: czujniki parkowania czasem trzeba wymienić (nie drogo, ale upierdliwie z malowaniem itd).
Zamek w drzwiach - może też będzie trzeba wymienić. W zimie zaparowały lampy przednie (częściowo od dołu lampy). Teleskopy bagażnika powodują podnoszenie klapy po otwarcie przez krótki czas po wymianie na nowe.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W wersji po lifcie trafiłem na egzemplarz z problemami układu doładowania. Teoretycznie nie było błędów, niby wszystko ok, ale były rozszczelnienia rur, gruszki wyrównującej itd...
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D S 275KM 202kW
[l/100km]