Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XE Sedan

Mariusz, 1 miesiąc temu
Silnik 3.0 V6 340KM 250kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 67 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jaguar XE Sedan 3.0 V6 340KM 250kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
5,00
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pozorne V6, ale 340 koników potrafi fajnie pogalopować w akompaniamencie basowego pomruku.
Inne : Wiele osób może odebrać moją opinię za " przerysowaną " i narcystyczną pod względem tego samochodu, lecz jeśli lubisz coś innego...jeśli interesuje Cię motoryzacja nie tylko od strony codziennego użytkowania pojazdu, to uwierz na słowo, że można się zakochać w Jaguarze. Nie jest to kolejny Mercedes o nieskazitelnej opinii czy następne Audi. Będę dobrze mówił o tym samochodzie ponieważ daje mi wszystko to, czego powinno się oczekiwać od sportowego wozu. Uśmiech, który nie może zejść mi z twarzy przy każdym przyśpieszeniu czy spojrzenie przechodnia w kierunku tego auta sprawia, że moje serce bije jeszcze mocniej. Jestem przekonany, że nie zrezygnuje z tej marki.
5,0
Całokształt
Samochód nietuzinkowy, a przede wszystkim niepowtarzalny na drodze. Według niektórych "egzotyk", ale za to właśnie go uwielbiam. Jeśli kiedykolwiek staniesz przed wyborem samochodu, przychyl się proszę chociaż na moment, w kierunku tej maszyny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam silnik 3.0 V6 SC AJ126 doładowany kompresorem. 450 nm jest dla niego wystarczające. Jeśli kupiłeś egzemplarz, który nie był katowany i poprzedni właściciel dbał o regularne wymiany i tu najważniejsze ( rekomendowanego oleju ) to z tym motorem NIE MA PRAWA nic się dziać. Jedna z lepszych jednostek stajni Jaguara.
5,0
Skrzynia biegów
Legendarna skrzynia ZF 8 hp... Wiele by pisać na ten temat. Jeśli posiadałeś BMW i rozkoszowałeś się zawrotnym pokonywaniem zakrętów, czułeś stabilność pojazdu na każdym łuku, nie czułeś, ani nie słyszałeś przełożeń skrzyni, to wiesz o czym mówię. Jedna z lepszych pod względem budowy i zastosowania skrzynia, które była produkowana i jest na przestrzeni ostatnich lat.
5,0
Układ jezdny
Miałem przyjemność prowadzić niejeden sportowy samochód. Od 911 po McLarena 750s. Zaraz ktoś się przyczepi, że dwie różne półki cenowe, lecz jeśli postawić Jaga obok naprawdę prestiżowego wozu, w dużej mierze nie będzie on odbiegał od komfortowego lecz zadziornego prowadzenia. Jest zwarty i gotowy żwawo pokonywać zakręty nawet na torze. Koło 20, opona premium i naprawdę dobrze się klei drogi.
5,0
Karoseria
80% samochodu to aluminium. Stosunek mocy do wagi jest rewelacyjny.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Deska rozdzielcza czy zegary nie odejmują naszego pola widzenia. Podobnie jak w trójce czy C klasie od Mercedesa.
5,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą, rozmieszczenie przycisków i reszty aspektów multimedialnych jest idealnie dostoswana pod kierowcę i pasażerów . Nie ma zbędnych " bajerów ", a jest to, co w samochodzie uważam za konieczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzenie w upalne dni jest ekspresowe tak jak ogrzewanie zimą. Jedyny mankament to zainstalowanie przez inżynierów kratki nawiewu ( lewej ) w taki sposób, że powietrze nie leci w naszym kierunku tak jakbyśmy tego chcieli, lecz bardziej w stronę przycisków na boczku drzwi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli decydujesz się na ten samochód, musisz mieć tą świadomość, że nie zaskoczy Cię ilością przestrzeni tak jak Mercedes klasy E czy S. Nie będzie to też Skoda Superb czy Audi A6, a jeśli zależy Ci na usportowionym sedanie wymiarów przysłowiowej trójki ( moim zdaniem bryła XE jest o niebo lepsza ) to dobrze trafiłeś. 4 osoby są w stanie przyjemnie podróżować w tym samochodzie. " Wpadające " siedzenia, grzanej, tylnej kanapy będą w stanie zadowolić nawet tych bardziej wymagających .
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie w tym samochodzie jest bardzo dobre. Może za sprawą masywnych drzwi? Nie są one " puste " jak w obecnych, plastikowych samochodach, które codziennie schodzą z linii produkcyjnych. Nagłośnienie Meridian sprawia, że możesz poczuć się jak na sali koncertowej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiele osób ( nawet nie mających do czynienia z tą marką ) uważa, że jest to drogi wóz w utrzymaniu. Zadaję wtedy pytanie. Dlaczego tak uważasz? Bo jest ich niewiele na drodze? Bo części trzeba importować z UK/ USA ? Nic bardziej mylnego. Wszystkie elementy zawieszenia, układu chłodzenia, oleje, filtry mamy dostępne na miejscu tylko nie można być leniwym i wiedzieć jak szukać. Wiadomo, może nie ma każdego produktu w nieograniczonej ilości tak jak w przypadku grupy VAG, ale bądźmy szczerzy. 21 wiek. Czasy, w których jest wszystko, a z pomocą internetu staje się to jeszcze prostsze. Dla przykładu . Klocki przód tył wraz z nowymi tarczami po małym rabacie 970 zł. Myślę, że jak na taki wóz to grosze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem samochód jest warty swojej ceny. Świetna jakość materiałów, spasowanie elementów o niebo poprawniejsze niż w przypadku BA! nawet Mercedesa, bo on sam też nie grzeszy wadami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód importowałem z USA. Poza naprawami, które były niezbędne ( wymiana maski, błotnika i zderzaka ) oraz normalne rzeczy eksploatacyjne . po 2 latach użytkowania, NIC. Może też dlatego, że nie znęcam się nad samochodem, nie upalam na każdych światłach, nie kręcę bączków między lampami to samochód odwdzięcza się bezawaryjnością.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim przypadku brak. Patrząc po grupach, forach, samochód z tą jednostką, cieszy się naprawdę dobrą opinią. Podobnie jak 5.0 V8 w starszych XF.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 340KM 250kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XE Sedan