Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XE Sedan Facelifting

Aleksander, 3 lata temu
Silnik 2.0 i4D 180KM 132kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jaguar XE Sedan Facelifting 2.0 i4D 180KM 132kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,50
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie sądziłem że auto będzie tak zwracało na siebie swoim wyglądem. Nie jesteś kolejnym kierowcą audi, bmw, merca, volvo ... To mój pierwszy jaguar i jestem pozytywnie zaskoczony.
Inne : Materiały we wnętrzu są wysokiej jakości i są dobrze spasowane. Zdecydowanie "czuć premium"
5,0
Całokształt
Po roku użytkowania jestem zadowolony z wyboru Jaguara XE. Jeżeli ktoś szuka nietuzinkowego auta, które wyłamie się spod "niemieckiej okupacji" ;) tego segmentu to szczerze polecam. Przed zakupem brałem pod uwagę Giulię oraz Bmw serie 3 (g20). W Alfie problemem był koszt zakupu diesla a Bmw 3 było zdecydowanie droższe (nowość na rynku w tamtym czasie) i żeby wyglądało fajnie to konfig w okolicahc 280 tys zł. W cenie ok 210 tys zł wg mnie Jag był najlepszym wyborem. Choć ma swoje wady.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamika wystarczająca do codziennej eksploatacji. Choć mogło by być trochę lepiej przy przyśpieszaniu przy wyższych prędkościach.
4,0
Skrzynia biegów
Niby Zf ten sam co w BMW a mam wrażenie że czasem trochę za długo przetrzymuje na wysokich obrotach. Co do szybkości nie mam uwag. W mojej poprzedniej BMW serii 5 pracował trochę lepiej aczkolwiek w Jaguarze też świetnie się sprawdza.
5,0
Układ jezdny
Mam wersję z pakietem R design i mam nieco obniżone i usztywnione zawieszenie. Koła 19. Dla mnie super kompromis. Nie jest tak twardo jak w serii 3 na alu 19 i w mpakiecie oraz w Jagu ciszej pracuje, nie dobija jak w bmw.
5,0
Karoseria
Auto wzbudza duże zainteresowanie. Nie ma dnia żeby ktoś się za nim nie obejrzał. Od roku na ulicy spotkałem tylko jednego takiego jaguara po faceliftingu. Salonową demówkę. Poczucie wyjątkowości gwarantowane :)
Komfort
4,0
Widoczność
Szyba tylna utrudnia widoczność do tyłu. Jak to w sedanie. Kamera cofania w standardzie załatwia sprawę.
4,0
Ergonomia
Obsługa wymaga nieco przyzwyczajenia ale jest spokojnie do ogarnięcia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak należy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze (mam 182cm) jak na tę klasę. Z tyłu ciasno. Dzieciaki (x2) na podstawkach się mieszczą. Bagażnik płytki co utrudnia załadunek. Giulia i seria 3 w tej kategorii wyglądają lepiej.
5,0
Wyciszenie
Lepsze niż w Giuli, nieco gorsze niż w BMW 3 g20. Jednak Bmw miałem do testów z dodatkowym pakietem wyciszającym wnętrze (podwójne szyby). Chodzi mi o prędkości powyżej 140 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnych zastrzeżeń
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie trudno o bardziej wyjątkowe i nietuzinkowe auto. Sporo rzeczy ma już w standardzie. kamerę, skórzane fotele, elektryczna regulacja foteli, full ledowe światła, carplay.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na gwarancji wymieniałem cięgno od składania tylnej kanapy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak. Mam już przejechane prawie 40 000 km.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i4D 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XE Sedan Facelifting