Mógłoby być troszkę lepiej dopracowane wnętrze tego pojazdu. Jakość niektórych materaiłów pozostawia wiele do życzenia. Generalnie w środku jest to auto bardzo konserwatywne. To akurat mi nie przeszkadza, bo to w końcu Jaguar. Jasna tapicerka robi wrażenie, ale jak się temu uważniej przyjrzeć, to niektóre elementy mogłyby być lepiej i staranniej wykonane. Trochę trąci tandetą:))
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę za bardzo słychać, że jedziesz dieslem (mam porównanie do Volvo S60 z silnikiem 2,4, który znacznie kulturalniej pracuje. No i ten jego dźwięk przy przyspeiszaniu!! Jak na diesel, to po prostu poezja! Jak rasowy benzyniak ze sportowym zacięciem) Ale wróćmy do X-type. Oczywiście w porówaniu z samochodem, którym poprzednio jeździałem (UNO) każde inne auto jest lepsze. Co do dynamiki z tej pojemności, to chyba nie ma co narzekać. Wysoki moment obrotowy (350 Nm) robi swoje, nawet przy tej masie auta. Ale mógłby byc troszkę mocniejszy. Konkurencja z tej pojemności wyciska wiecej:))
4,0
Skrzynia biegów
Dla mnie bez zastrzeżeń, chociaż troszkę opornie wchodzi jedynka, jak się auto powoli toczy. Brak 6 biegu. Przydałby się rzeczywiście.
5,0
Układ jezdny
Uważam, że to bardzo udany kompromis między komfortem i twardością. Fajnie się buja na nierównościach:))
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest OK. Trochę wyczucia wymaga parkowanie, ale jak na takie auto jest zaskakująco wysoki prześwit, więc krawężniki nie są szkodliwe:)) Do tyłu kiepsko widać, ale w S60, którym też często jeżdżę, to jest po prostu tragedia!!!! Tylko lusterka ratują sytuację. Za to lusterka w Jagu - bajka!!!
5,0
Ergonomia
Dla mnie bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Troche parują boczne szyby, ale to chwilowy problem, bo funkcja odparowania działa bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, z tyłu trochę gorzej, ale w S60 jest jeszcze ciaśniej.
3,0
Wyciszenie
No tu się trochę zawiodłem, bo oczekiwałem, że będzie ciszej. Powyżej 130-140 robi się nieprzyjemnie. Bardzo doskwierają mi dźwięki wychodzace spod kół. Słychać dołownie każdy kamyk, który uderzy w podwozie. Podobnie podczas jazdy w deszczu. Może jakieś plastikowe nadkola by coś pomogły:)))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdże dosyć zachowawczo, więc jest OK. Przeglądy chyba też mnie nie zabiją. W serwisie twierdzą, że ok. 1200-1500 zł co 20 tys. czyli jak dla mnie raz w roku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wynegocjowałem za niego 115 tys. Za tą cenę mogłbym mieć Accorda, Avensis, Mondeo czy Passata z full wypasem:)) Ale to Jaga ludzie pokazują na ulicy palcami:) a kierowcy ustępują mi pierwszeństwa:) I oto chodzi. Zawsze chciałem mieć auto tej marki, no i się udało. To jest marzenie wielu małych i dużych chłopców. Po prostu legenda i tyle:)) A następny będzie XJ:)))))))
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś skrzypi w pedałach hamulca i sprzęgła. No i posuł mi się pilot. czasami nie chce się zamknąć pokrywa bagażnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak:) Oby jak najdłużej:))
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDi 130KM 96kW
[l/100km]