Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar X-Type Sedan

Fandango, 17 lat temu
Silnik 2.0 TDi 130KM 96kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jaguar X-Type Sedan 2.0 TDi 130KM 96kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Mógłoby być troszkę lepiej dopracowane wnętrze tego pojazdu. Jakość niektórych materaiłów pozostawia wiele do życzenia. Generalnie w środku jest to auto bardzo konserwatywne. To akurat mi nie przeszkadza, bo to w końcu Jaguar. Jasna tapicerka robi wrażenie, ale jak się temu uważniej przyjrzeć, to niektóre elementy mogłyby być lepiej i staranniej wykonane. Trochę trąci tandetą:))
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę za bardzo słychać, że jedziesz dieslem (mam porównanie do Volvo S60 z silnikiem 2,4, który znacznie kulturalniej pracuje. No i ten jego dźwięk przy przyspeiszaniu!! Jak na diesel, to po prostu poezja! Jak rasowy benzyniak ze sportowym zacięciem) Ale wróćmy do X-type. Oczywiście w porówaniu z samochodem, którym poprzednio jeździałem (UNO) każde inne auto jest lepsze. Co do dynamiki z tej pojemności, to chyba nie ma co narzekać. Wysoki moment obrotowy (350 Nm) robi swoje, nawet przy tej masie auta. Ale mógłby byc troszkę mocniejszy. Konkurencja z tej pojemności wyciska wiecej:))
4,0
Skrzynia biegów
Dla mnie bez zastrzeżeń, chociaż troszkę opornie wchodzi jedynka, jak się auto powoli toczy. Brak 6 biegu. Przydałby się rzeczywiście.
5,0
Układ jezdny
Uważam, że to bardzo udany kompromis między komfortem i twardością. Fajnie się buja na nierównościach:))
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest OK. Trochę wyczucia wymaga parkowanie, ale jak na takie auto jest zaskakująco wysoki prześwit, więc krawężniki nie są szkodliwe:)) Do tyłu kiepsko widać, ale w S60, którym też często jeżdżę, to jest po prostu tragedia!!!! Tylko lusterka ratują sytuację. Za to lusterka w Jagu - bajka!!!
5,0
Ergonomia
Dla mnie bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Troche parują boczne szyby, ale to chwilowy problem, bo funkcja odparowania działa bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, z tyłu trochę gorzej, ale w S60 jest jeszcze ciaśniej.
3,0
Wyciszenie
No tu się trochę zawiodłem, bo oczekiwałem, że będzie ciszej. Powyżej 130-140 robi się nieprzyjemnie. Bardzo doskwierają mi dźwięki wychodzace spod kół. Słychać dołownie każdy kamyk, który uderzy w podwozie. Podobnie podczas jazdy w deszczu. Może jakieś plastikowe nadkola by coś pomogły:)))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdże dosyć zachowawczo, więc jest OK. Przeglądy chyba też mnie nie zabiją. W serwisie twierdzą, że ok. 1200-1500 zł co 20 tys. czyli jak dla mnie raz w roku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wynegocjowałem za niego 115 tys. Za tą cenę mogłbym mieć Accorda, Avensis, Mondeo czy Passata z full wypasem:)) Ale to Jaga ludzie pokazują na ulicy palcami:) a kierowcy ustępują mi pierwszeństwa:) I oto chodzi. Zawsze chciałem mieć auto tej marki, no i się udało. To jest marzenie wielu małych i dużych chłopców. Po prostu legenda i tyle:)) A następny będzie XJ:)))))))
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś skrzypi w pedałach hamulca i sprzęgła. No i posuł mi się pilot. czasami nie chce się zamknąć pokrywa bagażnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak:) Oby jak najdłużej:))

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar X-Type Sedan