Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar X-Type Sedan

Andy, 15 lat temu
Silnik 2.0 TDi 130KM 96kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jaguar X-Type Sedan 2.0 TDi 130KM 96kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Dynamika auta, skrzynia biegów i trakcja. Mimo ogulnego utyskiwania, że X-Type to Ford i Jaguar bez prestiżu rzeczywistość jest zupełnie inna i auto wywołuje duże zainteresowanie, od dużej aprobaty do zachwytów i to nawet wśród bogatszych znajomych, którzy jeżdżą autami za kilkaset tysięcy złotych.
5,0
Całokształt
To auto jest bardziej zestrojone i dograne w szczegółach niż niemiecka konkurencja. miałem poprzednio Mondeo V6, Passata 1,8T i 3 modele Audi, którego byłem fanem, a ostatnio jeździłem Avensisem, ale na pewno nie wróciłbym do tych marek. Jest to najmniejszy Jaguar/podobno bez prestiżu/ ale zawsze robi bardzo dobre wrażenie na ludziach, gdzie tylko się pojawię.
Wrażenia
4,0
Silnik
Disel, a więc super kultury tu nie ma, po za tym jest dobrze, przełożenia z wysokim momentem obrotowym dają dużą frajdę z jazdy, zwłaszcza na niższych prędkościach, potem jednak odczuwa się niedobór mocy, przydałoby się jeszcze 20-30KM i skończy się chyba wstawieniem chipa /niestety dopiero po gwarancji/ Swoją drogą to skandal, że Mondeo z tym silnikiem może mieć więcej mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to bajka, zestopniowanie bardzo dobre, ukierunkowane na osiągi, więc może trzeba trochę szybciej redukować. Lewarek chodzi jak w maśle i bezbłędnie, dużo lepiej niż w Awensisie i Passacie.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo pewnie i z poczuciem bezpieczeństwa, pokonywanie zakrętów to bajka, koleiny mimo opon 225 są mniej odczuwalne niż w poprzednich moich autach przy oponach 205. Trochę gorzej jezt na jezdni z mnóstwem fleków, ale tego nie lubi rzadne auto.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu jest ograniczona, ale tu pomaga parktronik, oprócz tego trzeba jeszcze bardziej uważać na prawe lusterko przy zmianie pasa, bo rzadne ustawienie nie daje pełnego pola widzenia.
5,0
Ergonomia
Tutaj jest lepiej niż u Niemców, a na pewno w Toyocie. Wszystko jest czytelne i łatwe w obsłudze. Ciekawie rozwiązane przełączniki na kierownicy, obsługa telefonu, klimatyzacji, parktronika, .. właściwie wszystko można wymieniać. Mógłby być lepiej rozwiązany komputer pokładowy, ale to już się czepiam.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronika z Audi, chyba nic nie pobije, ale i tutaj nie mam się do czego przyczepić. A nawet nieraz mnie mile zaskakuje swoją automatyką i \"myśleniem za mnie\"
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer ok. z tyłu dość wysoko na głowę, ale miejsca na nogi mogłoby być więcej. ogólnie dobrze.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo przyzwoite, nawet przy prędkościach powyżej 150km/h jest sympatycznie. Tylko, przy opuszczonym oparciu tylnych siedzeń słychać szum wiatru ze słabiej wyciszonej części bagażnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie na przyzwoitym poziomie, serwis porównywalnie drogi jak w Audi, czy VW a nawet ostatnio w Toyocie.
5,0
Stosunek jakość/cena
prestiż i frajda jest na tyle wysoka, że warto za to zapłacić więcej, niż za podobne auto tej klasy. Do tego sympatyczny serwis, bez tłumów i nerwówki, a i koszty serwisowania niewiele odstają od serwisu Audi, VW, a nawet Toyoty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2 razy wyskoczył mi kapsel z alufelgi... a może ukradli..
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, auto ma niewielki przebieg 26000 km, ale są auta, które psują się już na początku więc tu jest dobrze.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar X-Type Sedan