Karoseria
: Piękna ponadczasowa linia nadwozia. Nie można go pomylić z innym autem. Widząc go we wstecznym lusterku każdy wie, że to Jaguar!
5,0
Całokształt
To nie jest podróbka to prawdziwy Jaguar.
Jeśli jesteś w stanie przeboleć ceny części to reszta nie będzie miała znaczenia. Auto ma przepiękną linię nadwozia. To nie jest ford mondeo, tu nie ma prawie żadnej części z forda.
Auto prezentuje się niesamowicie, przyciąga uwagę przechodniów i bardzo się wyróżnia. Nie ma ich wiele i dzięki temu jest wyjątkowe.
Gorąco polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mogę mu nic zarzucić. Mocy wystarczająco. Na niemieckich autostradach po których podróżuję dość często jadę tylko lewym pasem. Auto aż chce wyprzedzać. Piękne brzmienie, lepsze niż BMW E39 528ia które miałem poprzednio. Prawdziwe V6.
5,0
Skrzynia biegów
Pięciostopniowy automat. Trochę trwało przyzwyczajenie się do jej reakcji po przesiadce z BMW. Reaguje wystarczająco szybko. Ciągnie do 6000obr/min a po włączeniu trybu SPORT ciągnie nawet do 7000. Biegi zmienia bardzo płynnie i bez szarpnięć. Czas reakcji podczas kickdown`u jest dość krótki. Wyprzedzanie jest bezpieczne.
4,0
Układ jezdny
Jest dość twardy. Mam 17 calowe felgi z oponami 225/45/17 i w BMW E39 z kołami 245/35/18 było wygodniej. Jaguar waży 1600kg, o 50kg więcej od BMW.
W zakrętach prowadzi się bardzo pewnie. Stały napęd 4x4 czyni go wyjątkowym na każdej nawierzchni. Auto nie dla lubiących upalać gumę.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód idealnie, lusterka boczne potężnych rozmiarów. Do tyłu- jak to w sedanie. Parkowanie ułatwiają oryginalne, bardzo dokładne czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Kierownica regulowana w obu płaszczyznach. Fotel w pełnej elektrycznej regulacji. Przesuwany podłokietnik. Pod tym względem super.
Brakuje mi schowków. Jest tylko jeden główny i głęboki w podłokietniku. Żadnych półeczek.
Poza tym sterowanie urządzeniami pokładowymi bezproblemowe. Dotykowy ekran do obsługi klimatronika, audio, telefonu oraz nawigacji. Można nawet napisać sms.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze, chłodzi również. Grzane fotele działają bardzo dobrze. Szkoda, że klimatronik jest tylko jednostrefowy. Problemem są parujące szyby, ja mam ciągle klimę włączoną. Może filtr kabinowy już jest do wymiany.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wbrew opiniom nie jest źle. Można jechać w cztery osoby albo nawet 5. Mam 188cm wzrostu, za mną jest jeszcze miejsce. Do sufitu mam jeszcze ok 8 cm. Bagażnik dość spory jak na Jaguara. Pełnowymiarowe koło zapasowe.
4,0
Wyciszenie
Do 130 super. Powyżej zaczyna być głośniej. Po przekroczeniu 160 nie ma już różnicy czy jedziesz 230 czy 170. Szum powietrza jest dość słyszalny. Mi to nie przeszkadza,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w mieście od 16l/100km. W trasie od 13 do 16l na 100km. Ceny napraw wysokie. Bardzo ciężki dostęp do części. Brak wielu zamienników.
Nie można go w żadnym wypadku porównywać do Mondeo. Z Fordem ma wspólne tylko 3 wahacze i łożyska kół. Cała reszta jest INNA! Ja osobiście części zamawiam z Anglii. W polskim ASO ceny są chore a oni sami też zamawiają z UK.
To nie jest podróbka to prawdziwy Jaguar.
4,0
Stosunek jakość/cena
Warto zapłacić więcej przy zakupie i mieć poźniej spokój. Nie kupujcie najtańszych egzemplarzy.
Polecam wersje benzynowe a przede wszystkim 3.0 V6.
Szukajcie również modeli z dotykową nawigacją.
Diesle to dla mnie nieporozumienie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli nie oszczędzasz i wszystko wymieniasz na czas będziesz jeździł pewnie i auto będzie niezawodne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Nie doświadczyłem żadnych poważnych usterek. Tylko części eksploatacyjne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
[l/100km]