Samochód technicznie nie wybija się na żadnym polu, jest po prostu dobrze wykonany, nic dodać nic ująć. To co w nim naprawdę pociągające to wygląd. W mojej opinii nie da się kupić ładniejszego auta w tym czy nawet wyższym segmencie rynku, Klasyczna linia nadwozia o bezpretensjonalnym charakterze wyróżnia się do dzisiaj na tle konkurencyjnych maszyn, a przede wszystkim sprawia, że za każdym razem gdy wsiadam do tego samochodu, uśmiecham się do siebie widząc jego estetycznie zaprojektowaną sylwetkę. To taki sam uśmiech jak gdy spaceruje się po parku w towarzystwie pięknej kobiety. ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejsza dostępna jednostka, oferuje spory zapas mocy i niezły moment w szerokim zakresie obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Automat. Idealny do spokojnej jazdy, jednak gdy zaistnieje potrzeba gwałtownego przyśpieszenia można się lekko zdziwić bo redukcja zajmuje znaczącą ilość czasu. Oferuje włączany przyciskiem tryb \"Sport\" oraz \"Kickstart\", ten ostatni jest używany w momencie gdy kierowca wciśnie gaz do dechy.
4,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie -- o \"pływaniu\" nie ma tutaj mowy. Samochód świetnie się trzyma drogi ale w miejscach nie lubianych przez GDDKIA lepiej zwolnić.
Komfort
4,0
Widoczność
Świetne lusterka boczne, są duże i pokrywają szeroki kąt. Lusterko wsteczne umiejscowione trochę za nisko, zjeżdżając z górki można nie zauważyć samochodu wyjeżdżającego z prawej strony.
5,0
Ergonomia
Mała ilość przycisków powiązanych z najistotniejszymi funkcjami, umieszczonych w zasięgu ręki kierowcy.
Dotykowy ekran z intuicyjnie zaprojektowanym menu służy bardziej zaawansowanej konfiguracji. Dodatkowo przyciski na kierwonicy obsługujące system audio i tempomat.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jednostrefowa klimatyzacja jest wydajna ale mogłaby być cichsza przy szybszych podmuchach powietrza.
Opcjonalny szyberdach to przydatna rzecz, gdy się wsiądzie do nagrzanego na słońcu wozu -- pozwala na wręcz natychmiastowe pozbycie się gorącego powietrza. Zimą z kolei z pomocą przychodzą podgrzewane fotele oraz podgrzewana przednia szyba i lusterka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomimo masywnej sylwetki samochód raczej dla maksymalnie 4 osób. Miejsca jest wtedy sporo, jednak bez szaleństw.
4,0
Wyciszenie
W porządku. Problemy zaczynają się przy wyeksploatowanym zawieszeniu i/lub oponach ale to standard.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po trzylitrowym silniku nalezy się spodziewać sporego apetytu na paliwu i nie inaczej jest z tym zamontowanym w Jaguarze. Nie jest to w żaden sposób wadą, za moc trzeba po prostu płacić.
Ceny oryginalnych części do samochodu kształtują się na średnim poziomie, jednak usługi w ASO uderzają silnie po kieszeni. Kompleksowy przegląd przy 192000 kilometrów, objemujący wymianę chyba wszystkich możliwych płynów, ustawianie zbieżności, etc. to 1800 złotych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za ten wygląd byłbym w stanie zapłacić nawet więcej. ;) Warto jednak zauważyć, że samochód szybciej traci na wartości niż konkurenci z segmentu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ok. Wymiana żarówek od czasu do czasu, przy 200 tysiącach kilometrów starłem gumę z kluczyka i musiałem kupić nowy. Ot, takie drobiazgi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nie miałem żadnej poważnej usterki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
[l/100km]