Inne
: skrzynia automatyczna - bezawaryjna i bardzo płynnie zmieniająca biegi
1,0
Całokształt
Jestem pierwszym właścicielem mojego X-type. Niestety okazał się strasznie awaryjny. Nikomu nie polecam. Do tego wszystkiego ciasny, niewygodny i bardzo traci na wartości.
Serwis Jaguara w Warszawie w którym serwisowałem swój samochód to już wogóle kompletna pomyłka: ceny chore a jakość wykonania usług marna: ciągle musiałem jeździć do nich na poprawki bo jak naprawili jedno, to popsuli drugie, albo rozkładali ręce bo nie potrafili znaleźć przyczyny... tragedia...
Wrażenia
4,0
Silnik
mam 3.0 V6 czyli najmocniejszy silnik montowany do X-type. zaletą jest duża moc i cicha praca, ale wadą wysokie spalanie (ale to dlatego że mam automat i na cztery koła napęd, a to zwiększa spalanie). do wad zaliczę również fakt iż po 50-ciu tysiącach kilometrów padł termostat i silnik zaczął się przegrzewać! musiałem zlawetować samochód do serwisu bo dojazd na własnych kołach skończył by się remontem silnika
5,0
Skrzynia biegów
mam automat - jedna z najlepszych rzeczy w tym samochodzie - nigdy nie sprawiał problemów i bardzo płynnie zmienia przełożenia bez szarpania
4,0
Układ jezdny
świetnie trzyma się asfaltu na zakrętach, ale charakterystycznie dudni na wybojach. zawieszenie kiepsko znosi polskie drogi bo po 50-ciu tysiącach km padło tylne zawieszenie :(
Komfort
4,0
Widoczność
kiepska widoczność przez wewnętrzne lusterko z faktu że tylna szyba bardzo mała i tylne zagłówki ograniczają widoczność... za to rewelacyjna widoczność w obydwu lusterkach zewnętrznych!
4,0
Ergonomia
tutaj bez zastrzeżeń... pozatym że ogólnie bardzo ciasno w samochodzie
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
strasznie parują szyby pomimo posiadania klimatyzacji i elektrycznego podgrzewania przedniej szyby. w dodatku po 50-ciu tysiącach km zepsuł się moduł sterowania nawiewem i straciłem możliwość nadmuchu na przednią szybę - koszt nowego modułu: 4 tys.pln.!!! (posiadam w pełni automatyczną klimę)
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tragedia... jeśli osoby z przodu chcą w miarę wygodnie usiąść, dla tych z tyłu nie ma już miejsca na nogi... podsufitka też strasznie nisko nad głową... zdecydownie dwu a nie cztero osobowy samochód :( no i bardzo płytki bagażnik z nierówną płaszczyzną - niepraktyczny
3,0
Wyciszenie
bardzo głośny i dokuczliwy szum AWD (napędu na cztery koła), oraz głuche dudnienie zawieszenia
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście zawsze średnie spalanie wychodzi na poziomie 13,5L benzyny. mam automat, cztery koła napęd i silnik 3.0 V6 (zawsze tankuję 98)
1,0
Stosunek jakość/cena
nic dziwnego że używanego X-type można kupić za niewielkie pieniądze. ludzie się ich pozbywają bo to skarbonki bez dna - serwis masakrycznie drogi a jakość na poziomie innych tańszych marek
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. po 50-ciu tysiącach popsuł się moduł automatycznego sterowania nawiewem
2. automatycznie składane lusterka nie zawsze rozkładały się do pozycji wyjściowej
3. przez 5 lat posiadania samochodu ciągle miałem drgania kierownicy pojawiające się przy 90km/h, serwis Jaguara rozkładał ręce.
4. popsuły się wszystkie 4 zamki w drzwiach - wszystkie trzeba było wymienić na nowe
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. po 50-ciu tysiącach kilometrów padł termostat. silnik zaczął się przegrzewać (nie obyło sie bez lawety)
2. po 50-ciu tysiącach padło tylne zawieszenie: wachacze strasznie skrzypiały
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
[l/100km]