Ogólnie samochód spełnia moje wszystkie kryteria. Wygląd i elegancja z zewnątrz. W środku to samo drewno, skóra - to co lubię - bajecznie piękny. Zastosowane materiały są naprawdę z bardzo wysokiej półki. Żeby nie było tak pięknie to teraz trochę ponarzekam (jak każdy Polak :-) Przy takim wyposażeniu wskazane by było zastosować również naturalną skórę na mieszku gałki zmiany biegów. Oryginalna eco-skóra była przy 72 tysiącach km popękana i wymieniłem ją na skórę naturalną. Myślę że ta mała oszczędność dla marki jaką niewątpliwie jest Jaguar nie przyniosła kokosów a niesmak pozostał. Do mankamentów można by też zaliczyć nie do końca przemyślane dojścia do niektórych elementów np. do żarówek. Jak na tak dużą maskę to można było chyba wygospodarować troszeczkę więcej miejsca - ale to drobny szczegół. W końcu nie codziennie się je wymienia - da się z tym żyć. Ogólnie DUŻA czwórka z plusem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na samym wstępie - silnik zasilany wyłącznie benzynką. Gaz jest do kuchenek a benzyna do silników :-) Silnik wyśmienity. Świetne przyspieszenie i wyciszenie. Całkiem rozsądne zapotrzebowanie na paliwo. W mieście od 10,5 do 14 litrów (zimą) na 100 km to chyba nie jest najgorszy wynik. Na trasie (jeszcze zależy jakiej) oczywiście znacznie mniej. Mi udało się zejść grubo po niżej 9 litrów. DUŻA piątka.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna - zero problemów. Biegi wchodzą bardzo gładko i penie.
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi jak przyklejony.
5,0
Karoseria
Samochód ma 19 lat i zero rdzy. To chyba najlepsza rekomendacja jeśli chodzi o karoserię.
Komfort
4,0
Widoczność
Jeśli chodzi o komfort to podróżowanie Jaguarem jest czystą przyjemnością. Nie chce się z niego wysiadać. Samochód stworzony do połykania kilometrów.
Jeśli chodzi o widoczność to jest jej troszeczkę mało jeśli chodzi o tył pojazdu - ale sprawę załatwiają czujniki parkowania więc nie jest źle. Do troszeczkę za grubych przednich słupków, trzeba się po prostu przyzwyczaić. Po za tym rewelacja.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - piąteczka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo dobra. Zimą szybko się nagrzewa. Latem pięknie chłodzi i o to chodzi. Samochód dodatkowo wyposażony jest w ogrzewaną przednią szybę - ten bajer przydaje się nawet latem gdy są wilgotne poranki i wieczory. Podgrzewane fotele to też fajny gadżet zwłaszcza zimą przy skórzanych obiciach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak duże gabaryty pojazdu to trochę jest mało miejsca na tylnej kanapie. Ale dzieciaki już mi wyrosły i poszły w swoje strony, więc na 2 osoby w sam raz.
4,0
Wyciszenie
No tu można się przyczepić jedynie do dość głośnego napędu 4x4 zwłaszcza przy większych prędkościach oraz do dość głośnego zawieszenia zwłaszcza na dziurawych drogach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Więc tak koszty w normalnych warsztatach nie wydrążą kieszeni ale już w serwisie Jaguara nie jest tak lajtowo :-) Ale za to można liczyć na dobrą kawę :-) Wiec mocna trójka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowe X-Type kosztowały krocie ale mój kotek 17 letni był tani jak barszcz w stosunku do tego co oferuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sonda lambda - i tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie zero poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 197KM 145kW
[l/100km]