Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar X-Type Sedan

Wojciech, 15 lat temu
Silnik 2.1 i V6 24V 159KM 117kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jaguar X-Type Sedan 2.1 i V6 24V 159KM 117kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Może i drobiazg, ale najbardziej zaskakującym elementem jest system odłączania przedniej poduszki pasażera, kiedy wieziemy dziecko - w pewnym przedziale wagowym (na foletu) komputer sam wyłącza poduszke pasażera, nie trzeba więc gmerać kluczykiem po kątach i pamietać o włączeniu poduszki z powrotem, ponieważ tu odbywa sie to automatycznie. Jednak najważniejsza jest kwestia bezpieczeństwa - przeszedłem wypadek przy nazwijmy to prędkości autostradowej, uderzając czołowo w skarpę (cała energia uderzenia przeszła na auto) i samochód spełnił swoją misję - klatka auta była nie naruszona, wyszedłem bez zadrapania - niesamowite... Można się czuć bezpiecznie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Przyczynę alarmu trudno było zidentyfikować - usunięcie nie stanowiło juz problemu
5,0
Całokształt
Jest to samochód, który posiada wszystkie szczegóły identyfikacyjne, jak na Jaguara przystało - design grilla, jak w modelu XJ, materiały wykończeniowe wnętrza dobrej jakości, odporne na zużycie, system audio, który daje przyjemność ze słuchania muzyki, satysfakcjonyjący 450l bagażnik, wygodę podrózowania i bezpieczeństwo (potężne profile ramy oraz syst. poduszek powietrznych)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje cicho, rownomiernie a jego osiągi są wystarczające do tej masy auta i automatycznej skrzyni biegów. Dynamika jest zadawlojąca na tyle, ze nie trzeba się stresować przy znaczącej większosci aut, że ktos nas odsadzi spod świateł.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna - Jaguar dopiero od modelu XF zaczął montować skrzynie ZF, dlatego tutaj nie jest źle, ale skrzynia mogłaby by pracować z większą powtarzalnością - nie zawsze w podobnych warunkach zachowuje sie tak samo co wzbudza mieszane uczucia
4,0
Układ jezdny
Jest kompromisem między komfortem a koniecznością współpracy z silnikiem 156KM, ale na tyle dobrze zestrojone, że podróżowanie stanowi przyjemność a nie obowiązek. Niewątpliwie zawieszenie przcuje głośno.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest wręcz doskonała jesli chodzi o jazdę do przodu, natomiast przy cofaniu w tylnej szybie za wiele nie widać z dwóch powodów: szyba nie jest za duża i pochylona oraz auto ma linię która unosi się ku tyłowi - tu czujjiki parkowania są bardzo wskazane.
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć. Przynajmniej w wersji, którą posiadam (bez navi) przyciski są duże, czytelne i we właściwym miejscu, tak jak i wyslwietlacze, które nie zmuszają kierowcy do mrużenia oczu żeby odczytać godzinę, nazwę stacji radiowej czy ustawionej temperatury.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
System pracuje doskonale, funkcja odmrażania, nawet w dotkliwe mrozy wyręcza nas od skrobania szyb (również bez grzałki szyby czołowej)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca bardzo wygodne, kierowca nie odczuwa zmęczenia ani bolu nawet przy bardzo długich podróżach - nie jest problemem przejechac bez przerwy 500km. Podobnie jeśli chodzi o miejsce pasażera z przodu. Tylna kanapa jest wygodna, ale przy wysokich osobach siedzących z przodu, pozostaje niewiele miejsca na nogi.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest na dobrym poziomie, radość z podróży można czerpać słuchając ulubionej muzyki bez szczególnego podglaśniania audio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jednostka 2,1 V6 nie należy do oszczędnych - jak zwykle jest "coś za coś" - o ile podróż należy do przyjemnych, o tyle należy sie przyzwyczaić do wyniku ok. 11 l/100km przy jeździe mieszanej 50%/50% miasto/trasa. Niektóre części z racji pokrewieństwa z Fordem nie są drogie, ale trzeba uważać, ponieważ czasami płacimy za sam znaczek. Podstawowe materiały eksploatacyjne jak filtry czy płyny kosztują na podobnym poziomie jak w innych autach klasy średniej
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym przedziale cenowym trudno znaleźć równie atrakcyjny samochód, z ponadczasową sylwetką i atrakcyjnym wnętrzem, które zdecydowanie wyróznia sie na tle szarych i przeciętnych wnętrz konkurencji.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto wymaga pewnej dbałości, troski i jest wrażliwe na pewne drobne zanidbania. Częstym alarmem który można zauważyć jest błąd "mieszanka zbyt uboga/bogata", którego przyczyn jest wiele od konieczności wymiany świec, awarii przepływomierza (rzadziej) przez nieszczelności na ukladzie powietraza zasilającego aż po otwór w ukladzie wydechowym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu raczej nie ma powodów do narzekania, auto sprawuje się dobrze (odpukać...)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.1 i V6 24V 159KM 117kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar X-Type Sedan