Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar S-Type

400PS, 15 lat temu
Silnik 4.2 i V8 32V Type R 400KM 294kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 112 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Jaguar S-Type 4.2 i V8 32V Type R 400KM 294kW od 2001 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest fantastyczny. Najfajniej jezdzi sie z predkosciami powyzej 160km/h gdy inne auta juz ciagna resztka sil a Jaguar sunie jakby prawa fizyki nie istnialy. Nawet przy ponad 200km/h gdy wcisne mocniej gaz skrzynia redukuje do 5 biegu i przyspiesza tak jak inne auta od 100km/h.
5,0
Całokształt
Jezeli wiesz na co sie piszesz to jest super. To jest auto bardzo drogie w utrzymaniu, sportowe, ciasne w srodku(jak na 5m limuzyne). Jezeli ma sie tego swiadomosc a od auta oczekuje sie niepowtarzalnego stylu i bajecznych osiagow to jest to:-).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik z kompresorem rotexa jest fantastyczny. Moc rozwijana jest od najniższych obrotów. Trzeba sie przyzwyczaic do jego charakterystyki, ponieważ na początku trudno rusza sie łagodie bez najmniejszego szarpniecia bo to auto az pali sie do jazdy:-).
5,0
Skrzynia biegów
To jest samochód sportowy. Skrzynia w trybie sportowym działa bardzo sprawnie, ale w trybie normalnym jest nieco ospała. Plus za 6 przelozen. Skrzynia ZF jest bardzo wytrzymała pod warunkiem, ze sie regularnie wymienia w niej olej. Czyli co 100tys km.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie z systemem CATS rzeczywiscie działa i jazda z predkoscia 160 km/h po łuku nie powoduje przechylania pojazdu. Nic nie stuka, nic nie puka, ale zawieszenie twarde. Jak juz pisałem to jest auto sportowe, więc nie dziwne ze przy takiej mocy i oponach o profilu 35-40 jest twardo. Poza tym Rka tzryma sie drogi jak przyklejona, pod arukiem ze nie wylaczymy kontroli trakcji i nie zaczniemy udawac Holowczyca. Bez ESP trzeba bardzo uwazac zeby tyl nie wyprzdzil przodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko dobrze widać, ale w Volvo S80, Mercedesie E i Audi A6 jest trochę lepiej bo sa wyzsze.
5,0
Ergonomia
Jezdze tym autem 3 lata, wiec przyzwyczaiłem się do niego bardzo. Wedlug mnie wszystko jest pod reka. Ekran dotykowy jest łatwy w obsludze. Wszystkie przełaczniki sa pod reką i nie wymagaja dlugiego przyzwyczajania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko fajnie gdyby nie to że ogrzewanie jak i klimatyzacja pracują głośno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rozpatrujac to auto pod katem dużej limuzyny wypada blado. Miejsca dla kierowcy i pasazera z przodu jest duzo, ale z tylu siedzi sie niewygodnie(malo miejsca na nogi i mocno opadająca linia dachu). Bagaznik jest mały i płytki(naped na tył).W wersji R nie rozkłada sie kanapa, jest tylko worek na narty. Gdybym mial S-typa ze zwykłym silnikiem dałbym nizszą ocene, ale wersja R jest inna. To auto sportowe zamkniete w karoserii limuzyny. Mase własna i osiagi ma identyczne jak XKR z tego samego rocznika, wiec nie ma co narzekać. Miejsca jest więcej niz w XKR , pasażerów od biedy przewieźć mozna, bagaż tez:-).
5,0
Wyciszenie
Auto płynie po drodze. Do uszu kierowcy nie dochodza odgłosy pracy zawieszenia ani silnika z tym zastrzezeniem, że gdy obudzimy w nim potwora słychac kompresor i silnik V8:-). Jeżdżę czasem z wyłączonym radiem po to, aby posłuchac silnika:-). W srodku oczywiscie troche trzesie bo zawieszenie jest twarde.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawy, przeglady i czesci sa bardzo drogie. Zamiennikow jest bardzo malo. Wziawszy pod uwage 400KM, 560Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 5 s. i niesamowita elastyczność spalanie nie jest tragiczne. Oczywiscie mozna znalezc auto ktore spala duzo mniej i przyspiesza w 6.0 s do 100 km/h, ale elastycznosc wersji R jest niebywala. Gdy wcisniemy gaz w podloge przy 60km/h po chwili na liczniku bedzie 160, 180 i tak dalej az do 287km/h(zmierzone specjalnym urzadzeniem bo skali na liczniku juz zabraklo). Średnie spalanie: miasto: 19l trasa: 13l mieszany: 15l
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakosc wykonania jest bardzo wysoka, drewno jest drewnem a aluminium aluminum. Nowy S-type R byl bardzo drogi, ale uzywane sa w konkurencyjnych cenach. Mercedes AMG, BMW M5 i Audi S6 sa droższe i nie maja tego \"czegos\"
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Popsuly sie czujniki parkowania z tylu. Klimatyzacja wariowala Swiatla zle sie poziomowaly Ekran dotykowy czasem nie chce dzialac, ale wystarczy odpalic auto ponownie i jest ok. Skrzynia szarpala, ale po wymianie oleju nie szarpie. Elektrycznie regulowany fotel, kierownica, pedaly i lusterka czasem szwankuja. Za duzo silniczkow i czasek jakis sie zawiesza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczescie nicsie nie psuje, ale bardzo o niego dbam.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.2 i V8 32V Type R 400KM 294kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
25,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar S-Type