Samochód z duszą dla osoby, która nie chce jeździć kolejnym nudnym dupowozem. W moim przypadku jest to przedlift 2000r. w automacie. Z największych wad należy wymienić elektronikę, dostęp do nowych części (głównie elektronika) i przede wszystkim dostęp do ogarniętych mechaników. Również jakość wnętrza nie powala na kolana. Mimo tych wad jestem w nim zakochany. Jazda S-typem to prawdziwa przyjemność, a zapach wnętrza to wisienka na torcie. Nie polecam kupować za ostatnie pieniądze, bo to kapryśny samochód, o który trzeba dbać i robić wszystko na bieżąco.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kulturalna, cicha praca. Bardzo elastyczny i dynamiczny.
3,0
Skrzynia biegów
Trochę ospała i czasem idzie wyczuć delikatne szarpnięcie w zmianie biegów.
5,0
Układ jezdny
Samochód fantastycznie się prowadzi.
4,0
Karoseria
W moim przypadku mimo 20 lat na karku nie ma problemów z korozją. Wielkim minusem jest często pojawiająca się wada (w tym u mnie) przeciekającego bagażnika.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność.
4,0
Ergonomia
Ogólnie jest dobrze. Dużym plusem jest doskonała wielofunkcyjna kierownica. Konsola ma tysiąc przycisków, ale są dobrze rozmieszczone i idzie się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest fantastyczna. Cicha i bardzo wydajna. Wnętrze nagrzewa się szybko, jak to w benzynce.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest super. Z tyłu mało miejsca na nogi jak na samochód tego rozmiaru.
5,0
Wyciszenie
Moim zdaniem jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samo spalanie jest w porządku, ale częste wizyty u mechanika potrafią wynieść sporo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo wielu wad ciężko kupić lepszy samochód w tym budżecie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kapryśny jak to stary Jaguar. Przede wszystkim elektronika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W przypadku przedlifta 3.0 to najlepszy wybór.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
[l/100km]