Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar S-Type

Tasman, 7 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 188 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jaguar S-Type 3.0 i V6 24V 240KM 177kW od 1998 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Sztywne, mocne, a jednocześnie czuje, że to auto mięciutko sunie po drodze. REWELACJA! Żałuję, że tego auta unikałem przez tyle lat!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : silniczek szyb
5,0
Całokształt
Miałem BMW, miałem AUDI, miałem Mercedesy, Lancie, Fordy, Renault, to jest mój 11 samochód - zdecydowanie NAJWYŻSZY komfort jazdy, największa przyjemność z użytkowania!
Wrażenia
4,0
Silnik
Cewki zapłonowe lubią siadać, koszt sprawnej używanej z gwarancją nie jest duży, wymiana u dobrego mechanika to koszt około 150pln - tragedii nie ma
5,0
Skrzynia biegów
Nic dodać, nic ująć!
4,0
Układ jezdny
Tanie części, tanie koszty wymiany, proponuję wymianę na poliuretany - znacznie poprawiają komfort i rzadziej się wymienia, o ile w ogóle!
Komfort
5,0
Widoczność
Żadne BMW, żadne AUDI, żadem Mercedes! Jaguar to zupełnie inna klasa, inny poziom! Życzę niemieckiej wielkiej trójce, żeby w najbliższych latach osiągnęli choć 70% tego komfortu, co Jaguar uzyskał w 1999 roku!
3,0
Ergonomia
Bagażnik wielkością nie powala, tak samo kształtem, ale jak ktoś chce duży bagażnik, niech kupi sobie Octavię kombi albo Volvo V70 w kombi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać, nic ująć.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie z tyłu mogą mieć problemy ze znalezieniem sobie miejsca, szczególnie przy takim wzroście jak mów - 193cm - trochę miejsca na nogi brakuje.
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych obrotach słychać silnik, ale wtedy też przyciszam muzykę, bo jednak gang 6 garów to piękna melodia!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem posiadaczem S-type 3.0 automat tył napęd od około miesiąca. Spalanie zależy w dużej mierze od wielkości felg, szerokości opon, trybu jazdy i ciężaru buta - to każdy wie. Przetestowałem już 3 wielkości obręczy i... Jazda miejska: Warszawa, przede wszystkim godziny szczytu - dramatu chyba nie trzeba przedstawiać większości kierowców (dla szczęściarzy, którzy nie mieli tej przyjemności w skrócie - do pracy spod domu mam 49km - średni czas przejazdu to między 1:40 a 2:30 godziny w godzinach szczytu): felgi 18", opony 245x50 - spalanie około 16-17l/100km, felgi 17", opony 245x55 - spalanie 14-15 litrów, felgi 16", opony 205x55 - spalanie 10-12 litrów. Cykl mieszany: dojazd do Warszawy (około 13km) i jazda po Warszawie poza godzinami szczytu: 18" - 15-17 litrów (zależy jak mu depnę), 17" - 13-15 litrów, 16" - 9-10 litrów. Trasa (Warszawa - Katowice), zapięty tempomat na 90km/h - 18" - 9 litrów, 17" - 8.5 litra, 16" - 6.8 litra. Sprawdzałem na zasadzie zatankować do pełna, po około 100km (wychodziło +/- 3km) znowu tankujemy do pełna. Uważam, że jak na taki silnik i taki samochód dramatu nie ma, oczywiście, nie obraziłbym się gdyby paliwo było bliżej 2 złotych, niż 5, ale przyjemność z jazdy tym samochodem wynagradza koszty paliwa. Pozdrawiam serdecznie!
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silniczki szyb lubią siąść, cewki to samo, otwieranie klapy bagażnika z pilota i przycisku w kabinie też, ale nie ma aut idealnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie spotkałem się, tak jak i moi znajomi.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar S-Type