Zawieszenie
: Sztywne, mocne, a jednocześnie czuje, że to auto mięciutko sunie po drodze. REWELACJA! Żałuję, że tego auta unikałem przez tyle lat!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: silniczek szyb
5,0
Całokształt
Miałem BMW, miałem AUDI, miałem Mercedesy, Lancie, Fordy, Renault, to jest mój 11 samochód - zdecydowanie NAJWYŻSZY komfort jazdy, największa przyjemność z użytkowania!
Wrażenia
4,0
Silnik
Cewki zapłonowe lubią siadać, koszt sprawnej używanej z gwarancją nie jest duży, wymiana u dobrego mechanika to koszt około 150pln - tragedii nie ma
5,0
Skrzynia biegów
Nic dodać, nic ująć!
4,0
Układ jezdny
Tanie części, tanie koszty wymiany, proponuję wymianę na poliuretany - znacznie poprawiają komfort i rzadziej się wymienia, o ile w ogóle!
Komfort
5,0
Widoczność
Żadne BMW, żadne AUDI, żadem Mercedes! Jaguar to zupełnie inna klasa, inny poziom! Życzę niemieckiej wielkiej trójce, żeby w najbliższych latach osiągnęli choć 70% tego komfortu, co Jaguar uzyskał w 1999 roku!
3,0
Ergonomia
Bagażnik wielkością nie powala, tak samo kształtem, ale jak ktoś chce duży bagażnik, niech kupi sobie Octavię kombi albo Volvo V70 w kombi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać, nic ująć.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie z tyłu mogą mieć problemy ze znalezieniem sobie miejsca, szczególnie przy takim wzroście jak mów - 193cm - trochę miejsca na nogi brakuje.
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych obrotach słychać silnik, ale wtedy też przyciszam muzykę, bo jednak gang 6 garów to piękna melodia!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem posiadaczem S-type 3.0 automat tył napęd od około miesiąca. Spalanie zależy w dużej mierze od wielkości felg, szerokości opon, trybu jazdy i ciężaru buta - to każdy wie. Przetestowałem już 3 wielkości obręczy i... Jazda miejska: Warszawa, przede wszystkim godziny szczytu - dramatu chyba nie trzeba przedstawiać większości kierowców (dla szczęściarzy, którzy nie mieli tej przyjemności w skrócie - do pracy spod domu mam 49km - średni czas przejazdu to między 1:40 a 2:30 godziny w godzinach szczytu): felgi 18", opony 245x50 - spalanie około 16-17l/100km, felgi 17", opony 245x55 - spalanie 14-15 litrów, felgi 16", opony 205x55 - spalanie 10-12 litrów. Cykl mieszany: dojazd do Warszawy (około 13km) i jazda po Warszawie poza godzinami szczytu: 18" - 15-17 litrów (zależy jak mu depnę), 17" - 13-15 litrów, 16" - 9-10 litrów. Trasa (Warszawa - Katowice), zapięty tempomat na 90km/h - 18" - 9 litrów, 17" - 8.5 litra, 16" - 6.8 litra. Sprawdzałem na zasadzie zatankować do pełna, po około 100km (wychodziło +/- 3km) znowu tankujemy do pełna. Uważam, że jak na taki silnik i taki samochód dramatu nie ma, oczywiście, nie obraziłbym się gdyby paliwo było bliżej 2 złotych, niż 5, ale przyjemność z jazdy tym samochodem wynagradza koszty paliwa. Pozdrawiam serdecznie!
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silniczki szyb lubią siąść, cewki to samo, otwieranie klapy bagażnika z pilota i przycisku w kabinie też, ale nie ma aut idealnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie spotkałem się, tak jak i moi znajomi.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
[l/100km]