Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar S-Type

sincro, 14 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 88 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jaguar S-Type 3.0 i V6 24V 240KM 177kW od 1998 - Oceń swoje auto
4,15
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Przyjemne, atrakcyjne, nietuzinkowe auto z przyzwoitymi osiągami.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała jednostka, w wyższym zakresie obrotów potrafi bardzo ładnie rozpędzać to prawie dwutonowe auto które z założenia miało być \"sportową limuzyną\"... daleko jej do osiągów 4 litrowego motoru czy 4.2 turbo z s-type R, ale w moim odczuciu te 238KM z 3 litrów przy dużej bezawaryjności to dobry wybór.
4,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie wolałbym automat, niestety mój jest w manualu... na plus dla manualnej skrzyni można zaliczyć o 2-3 litry mniejsze spalanie i możliwość agresywniejszej zabawy silnikiem jeśli przyjdzie ochota :)
4,0
Układ jezdny
Przednie zawieszenie zbyt delikatne na nasze drogi, szybko wybijające się elementy dają znać o sobie co kilka tysięcy kilometrów. Poza tym naprawdę precyzyjne, dobrze trzymające się się drogi. Nawet na śliskiej nawierzchni po wyłączeniu kontroli trakcji ciężko wyprowadzić go z równowagi...
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki parkowania w tym przypadku są bardzo pomocne... krągłości karoserii i niewielkie szyby ograniczają widoczność szczególnie do tyłu... kwestia wprawy i przyzwyczajenia...
4,0
Ergonomia
Przytulne, eleganckie wnętrze szczególnie atrakcyjne w beżowej skórze choć bardzo podatnej na zabrudzenia i przetarcia... dla mnie zdecydowanie zbyt mało miejsca, zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie (środek już nie z limuzyny a raczej ze sportowego auta), nieporęczny bagażnik, do tego brak możliwości złożenia tylnej kanapy czy choć podłokietnika z tunelem (ja wiem że Jag to nie ciężarówka ale spróbujcie przewieźć narty !) Do roku 2002 typowo fordowskie zegary, przełączniki i dodatki w moim odczuciu bardzo psują klimat tego auta, po 2002 już zdecydowanie przyjemniej...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, szybko nagrzewa się zimą, szybko schładza latem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
j.w.
4,0
Wyciszenie
Cicho, przyjemnie, przyjemny dźwięk silnika słychać tylko przy wyższych obrotach. Zawieszenie choć delikatne i awaryjne to ładnie zbiera i tłumi nierówności.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy normalnej, dosyć agresywnej jeździe w mieście 15-16 litrów, na trasie 11-12 choć udało mi się zrobić 900 km trasy z wynikiem 9l/100km ! Co do napraw... jak na razie odpukać, poza przeglądami okresowymi i drobnymi naprawami zawieszenia nie musiałem inwestować w poważniejsze naprawy.
5,0
Stosunek jakość/cena
ceny kilkuletnich egzemplarzy są naprawdę niskie jak za auto tej klasy... ciężko znaleźć inne tak wyglądające auto z charakterem, świetnym silnikiem i wyposażeniem w tak niskich pieniądzach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
chyba za wcześnie aby coś się miało dziać (88tys km)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar S-Type