Przyjemne, atrakcyjne, nietuzinkowe auto z przyzwoitymi osiągami.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała jednostka, w wyższym zakresie obrotów potrafi bardzo ładnie rozpędzać to prawie dwutonowe auto które z założenia miało być \"sportową limuzyną\"... daleko jej do osiągów 4 litrowego motoru czy 4.2 turbo z s-type R, ale w moim odczuciu te 238KM z 3 litrów przy dużej bezawaryjności to dobry wybór.
4,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie wolałbym automat, niestety mój jest w manualu... na plus dla manualnej skrzyni można zaliczyć o 2-3 litry mniejsze spalanie i możliwość agresywniejszej zabawy silnikiem jeśli przyjdzie ochota :)
4,0
Układ jezdny
Przednie zawieszenie zbyt delikatne na nasze drogi, szybko wybijające się elementy dają znać o sobie co kilka tysięcy kilometrów.
Poza tym naprawdę precyzyjne, dobrze trzymające się się drogi. Nawet na śliskiej nawierzchni po wyłączeniu kontroli trakcji ciężko wyprowadzić go z równowagi...
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki parkowania w tym przypadku są bardzo pomocne... krągłości karoserii i niewielkie szyby ograniczają widoczność szczególnie do tyłu... kwestia wprawy i przyzwyczajenia...
4,0
Ergonomia
Przytulne, eleganckie wnętrze szczególnie atrakcyjne w beżowej skórze choć bardzo podatnej na zabrudzenia i przetarcia... dla mnie zdecydowanie zbyt mało miejsca, zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie (środek już nie z limuzyny a raczej ze sportowego auta), nieporęczny bagażnik, do tego brak możliwości złożenia tylnej kanapy czy choć podłokietnika z tunelem (ja wiem że Jag to nie ciężarówka ale spróbujcie przewieźć narty !)
Do roku 2002 typowo fordowskie zegary, przełączniki i dodatki w moim odczuciu bardzo psują klimat tego auta, po 2002 już zdecydowanie przyjemniej...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, szybko nagrzewa się zimą, szybko schładza latem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
j.w.
4,0
Wyciszenie
Cicho, przyjemnie, przyjemny dźwięk silnika słychać tylko przy wyższych obrotach. Zawieszenie choć delikatne i awaryjne to ładnie zbiera i tłumi nierówności.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy normalnej, dosyć agresywnej jeździe w mieście 15-16 litrów, na trasie 11-12 choć udało mi się zrobić 900 km trasy z wynikiem 9l/100km !
Co do napraw... jak na razie odpukać, poza przeglądami okresowymi i drobnymi naprawami zawieszenia nie musiałem inwestować w poważniejsze naprawy.
5,0
Stosunek jakość/cena
ceny kilkuletnich egzemplarzy są naprawdę niskie jak za auto tej klasy... ciężko znaleźć inne tak wyglądające auto z charakterem, świetnym silnikiem i wyposażeniem w tak niskich pieniądzach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
chyba za wcześnie aby coś się miało dziać (88tys km)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
[l/100km]