Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar F-Pace SUV

Martin751, 8 lat temu
Silnik 2.0 i4D 180KM 132kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jaguar F-Pace SUV 2.0 i4D 180KM 132kW 2015-2020 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : no po prostu jest piękny i tyle
4,0
Całokształt
Bardzo interesujący, nietuzinkowy pojazd. Idealny dla anty-fanów niemieckiej motoryzacji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trudno spodziewać się szału po silniki 2.0d- no i cudów nie ma. Nieźle wyciszony (ale nie idealnie), bardzo oszczędny, wystarczająco dynamiczny. Te dwa ostatnie parametry wręcz zaskakująco dobre.
5,0
Skrzynia biegów
Nie można jej nic zarzucić. Biegi zmienia sprawnie, nie łapie zwiechy, można pojechać dynamicznie korzystając z łopatek przy kierownicy, albo komfortowo w trybie drive. Brak funkcji "launch control" raczej nie stanowi ujmy przy tym silniku, ale w mocniejszych powinna być.
5,0
Układ jezdny
Super! Dynamiczny, ale komfortowy. Wyraźnie sportowy, nie za miękki, dający dobre czucie drogi. Jeden z najlepiej prowadzących się SUVów, słusznie porównywany do Macan, czy X4. Choć jest od nich bardziej komfortowy, nie traci wiele ze sportu.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieco ustępuje sportowym wrażeniom, ale nikt nie będzie wstrząśnięty ani zmieszany. Dobre wyciszenie, ogólnie dobry poziom.
3,0
Ergonomia
Tu parę drobiazgów się znalazło... np. żeby wyłączyć lampki z tyłu, trzeba je najpierw włączyć i muszą kilka razy mrugnąć (np. w oczy śpiącym z tyłu dzieciom). Średnio pomysłowe. Regulacja oświetlenia w aucie (np. świecące pasy w drzwiach) działa razem z tablicą zegarów, co skutecznie uniemożliwia komfortowe ustawienie obu. Ogólnie - drobiazgi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima raczej solidnie wieje i to pomimo ustawienia jej opcji "łagodnie". Dobra filtracja powietrza z otoczenia. Skuteczność bez zarzutu, automat regulujący ok, ale bez szału. Czasem się myli. ps w trybie start/stop, po wyłączeniu silnika klima nie działa. Dramat w ciepłe dni, bo zaraz po odpaleniu próbuje nadgonić stracony czas i wieje lodem. To musi być niezdrowe...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na spore auto, z przodu jest wygodnie, ale raczej dopasowane. Szeroki tunel staje się bardzo szeroki w przestrzeni na nogi z przodu i może sprawiać wrażenie ciasnoty. Ale tak naprawdę miejsca jest dużo. Bagażnik- wspaniały. Regularny i wielki.
4,0
Wyciszenie
Po prostu dobrze. Nie żeby jakoś cudownie cicho było, zarówno od opon, wiatru i silnika dostajemy parę dB, ale nie jest to męczące. Na autostradzie rozmowa wręcz szeptem i to także z pasażerami z tyłu. Lepiej niż dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zadziwiająco oszczędne auto, wynagradza trudy obcowania z dieslem. Oszczędni zapewne zużyją jeszcze mniej paliwa, ale nie mam tyle cierpliwości ;-)
3,0
Stosunek jakość/cena
Drogo... Ale tanio chyba nie ma w tym segmencie. Oczywiście biorąc pod uwagę zarówno wielkość auta jak i image. Jednak cennik na poziomie doposażonego BMW czy Macan to już mała bezczelność. Ale to klienci zagłosują, a chyba sprzedaż idzie dobrze...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Choroby wieku dziecięcego, drobiazgi. Jeden poprawiony w serwisie w 5min, drugi czeka na zmianę oprogramowania tempomatu (dostaje małego świra przy przyspieszaniu i za szybko zmienia bieg)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i4D 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jaguar F-Pace SUV 2.0 i4D 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Jaguar F-Pace SUV